הגברתם לימודי מתמטיקה בתיכון? הסיכויים שלכם להמשיך ללימודים באקדמיה כנראה גבוהים יותר - כך לפחות עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
על פי דוח חדש, 80% מהנבחנים ברמה מוגברת של מתמטיקה, 4 יחידות לימוד ומעלה, השתלבו בלימודי תארים מתקדמים. לעומתם רק 46% מהנבחנים במתמטיקה ברמה של 3 יחידות ומטה החלו את לימודיהם לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
עוד עולה מהנתונים כי הנבחנים ברמה המוגברת במתטיקה נטו יותר להשתלב באוניברסיטאות - 49% מהנבחנים המשיכו ללימודים אקדמיים באוניברסיטאות ולא במכללות, פי שלושה מהנבחנים ברמה הרגילה.
כמו כן מתייחס דוח הלשכה להבדלים בין המגזר היהודי לערבי. בשנת 2012 מספר התלמידים היהודים הלומדים מתמטיקה ברמה מוגברת היה גדול יותר ממספר התלמידים בחינוך הערבי: 44% מבין הזכאים לבגרות בחינוך הערבי למדו מתמטיקה ברמה של 4 יחידות ומעלה לעמות 45.5% בחינוך העברי.
מדובר בהיפוך מגמה ביחס לעבר. בין השנים 2004 ל-2011 שיעור הנבחנים ברמה מוגברת של מתמטיקה במגזר הערבי דווקא היה גבוה יותר משיעור הנבחנים בחינוך העברי. שיא הפער נרשם בשנת 2008 והגיע ל-6.4% לטובת החינוך הערבי.
הפער בין גברים לנשים במגמת ירידה חדה
לא רק בדיקת המגזרים גילתה פערים בלימודים המוגברים במתמטיקה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2012 מספר הבנים שלמדו מתמטיקה ברמה של 4 יחידות ומעלה היה גדול ב-4.4% ממספרן של הבנות. עוד עולה מהנתונים כי הפער בין גברים לנשים בלימודי המתמטיקה נמצא במגמת ירידה מואצת. לפני 14 שנה עמד הפער על 12.1% לטובת הבנים ומאז הוא במגמת ירידה חדה.
הנתון האחרון אליו מתייחס הדוח הוא שיעור לומדי המתמטיקה ברמה מוגברת אשר המשיכו ללימודי אקדמאיים במקצועות מדעיים-טכנולוגיים. הנתונים מצביעים על פערים עצומים בין רמות הלימוד: 41% מתלמידי המתמטיקה ברמה המוגברת המשיכו ללימודי מדעים וטכנולוגייה באוניברסיטאות ובמכללות לעומת 7% אחוזים בלבד מהתלמידים ברמת ה-3 יחידות ומטה.