אחרי סערת הבגרות במועד א', חשד לאי סדרים במהלך הבחינות במועד ב' בבגרות במתמטיקה. טופס הבחינה שנערכה היום (ה') הודלף באמצעות טלפון סלולרי על ידי תלמיד בזמן המבחן - כדי לקבל פתרונות לשאלות שהוצגו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי החשד, תלמיד שנכח בכיתה בזמן הבחינה, בין השעות 12:00-16:00, צילם את הטופס ושלח אותו סמוך לשעה 14:00 במכשיר הנייד לאדם אחר. בעזרת הטופס שהעביר קיווה, כי אותו אדם יוכל לסייע לו לקבל את התשובות לבחינה. "אתה יכול לעזור לתלמידים? אם לא, אפנה למישהו אחר", כתב המדליף בהודעתו והמשיך: "לכבוד הרמדאן, עזור לתלמידים".
כך על פי החשד, נחשפו תלמידים רבים במגזר הערבי בצפון לפתרון הבגרות - בניגוד לנהלי טוהר הבחינות. אחד הגורמים שאליו הגיע הטופס הבהיר היום בשיחה עם חדשות 2 כי מדובר בתופעה חמורה. "זה עניין מסוכן ואסור בתכלית", הסביר הגורם.
בנוסף, לידי חדשות 2 הגיעו עדויות רבות המלמדות על הדלפות ואי סדרים נוספים בהתנהלות בחינת הבגרות שהתקיימה היום באזור הצפון. ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי המקרה אינו מוכר להם, וכי הוא ייבדק על ידם ביסודיות.
"קשה, אבל הוגן"
מבחני מועד ב' בבגרות במתמטיקה התקיימו היום כחודשיים לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות רמת הקושי של המבחן הראשון. הפעם, לדברי התלמידים, רמת הבחינה היתה "קשה, אך הוגנת".
יובל כחלון, יושב ראש מועצת התלמידים הארצית, ציין כי במשרד החינוך אמנם הפנימו את תלונות התלמידים שהתקבלו לאחר מועד א', אך עדיין "היה קשה. הבחינה הייתה ארוכה והזמן לא הותאם למבנה הבחינה. תלמידים שפתרו את שאלון 807 היו צריכים לקבל שלוש שעות לפתרון ולא לשעתיים". לדבריו, בכוונת מועצת התלמידים הארצית להגיש פנייה למשרד החינוך בנושא.
"בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות לימוד היא קשה, אין ספק בכך", סיפר איתי הרטמן, מורה בכיר למתמטיקה בלחמן. "אבל ביחס לבגרות הקודמת - הבחינה הנוכחית הייתה די הוגנת. היא הייתה קשה, אבל ברורה ופתירה". הוא הוסיף: "גם תלמידים שדיברתי איתם אמרו שהיה די בסדר. התחושה שלי היא שאחרי הבלאגן שהיה במועד א' - אף אחד במשרד הבחינוך לא רצה לצאת לחופשה בלי להפיק לקחים מהסיבוב הראשון".
אבל, כמו בכל מועד, ישנם כאלה שעבורם הייתה הבחינה קשה מדי. "כשפתחתי את השאלון חשכו עיניי", סיפר אחד התלמידים. "חשבנו שמשרד החינוך הפנים את הביקורת, אך גם היום הופתענו לגלות שאלות מתחכמות, קשות ועמוסות בסעיפים. סוג השאלות בכלל לא היה דומה לסוג השאלות בבחינות הקודמות", אמר.
"אני מאוכזב ממשרד החינוך. חשבתי שהפעם יחברו שאלון הוגן. ככל הנראה לא אקבל את הציון שאני ראוי לו. שוב".