ירידה באחוז בני הנוער הזכאים לבגרות: משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את נתוני הזכאות לבגרות בשנת הלימודים תשע"ד - מהם עולה מגמה מעורבת. על פי הנתונים, שיעור הזכאים לבגרות של קבוצת הלומדים בשנה שעברה עמד על 65.5% (עלייה של 1.3% במספר הזכאים לבגרות). עם זאת, שיעור הזכאים לבגרות מתוך קבוצת הגיל הוא נמוך יותר ועומד על 52.7%. בקבוצה זו חלה ירידה של 0.7% במספר הזכאים בהשוואה לשנה הקודמת.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בחמש השנים האחרונות, חלה עלייה מצטברת בשיעור הזכאים לבגרות: בקרב קבוצת הלומדים חלה עלייה של 7.7% בין תשס"ט לתשע"ד ואילו בקרב קבוצת הגיל חלה עלייה של 6.6% במספר הזכאים.
בחלוקה למגזרים, נרשמה עלייה של 1.6% בשיעור הזכאים לבגרות במגזר היהודי מ-73.5% בתשע"ג ל-75.1% בתשע"ד. בקרב קבוצת הגיל חלה ירידה של 1.3% בשיעור הזכאים מ-72.2% ל-70.9%. במגזר החרדי חלה ירידה של 1.7% בקרב קבוצת הלומדים מ-17.6% לפני כשנתיים ל-15.9% אשתקד. גם בקרב קבוצת הגיל חלה ירידה מ-9% ל-8.6%.
המגזר הערבי (ללא מזרח ירושלים) רשם עלייה של 4.8% בשיעור הזכאים בקרב קבוצת הלומדים - 54.7% מהם היו זכאים לבגרות לפני כשנתיים ואילו בשנה שעברה המספר גדל ל-59.5%. בקרב קבוצת הגיל חלה עלייה של 0.9%.
בקרב הדרוזים מקבוצת הלומדים עומד אחוז הזכאים לבגרות על 73.1% - זאת לאחר עלייה של 4.5% תוך שנה. בקבוצת הגיל זכאים לבגרות 61.8% מקרב הדרוזים. המגזר הבדואי בנגב רשם ירידה של 2.8% בשיעור הזכאים לבגרות בקרב קבוצת הלומדים, מ-50.3% ל-47.5%. בקרב קבוצת הגיל חלה ירידה של 2% מ-32.3% ל-30.3%.
בנט: "שיפור הבגרות - משימה לאומית"
פילוח של הנתונים לבנים ולבנות מעלה כי יש יותר בנות זכאיות לבגרות מאשר בנים. בשנת הלימודים תשע"ב 58.5% מהבנים היו זכאים לבגרות - זאת לעומת 65.8% מהבנות.
שנה לאחר מכן, חלה עלייה במספר הזכאים בקרב שני המינים: 60.7% מהבנים לעומת 67.2% מהבנות היו זכאים לבגרות. בשנה שעברה חלה עלייה נוספת, והפער בין המינים נותר על 7% בממוצע: 61.8% מהבנים היו זכאים לבגרות לעומת 68.7% מהבנות.
"שיפור תעודת הבגרות זוהי לא רק משימה פדגוגית - זוהי משימה לאומית, המשק הישראלי של מחר זוהי תעודת הבגרות של היום", אמר שר החינוך נפתלי בנט לאחר פרסום הנתונים. "המשימה הראשונה שלנו - להכפיל את מספר תלמידי חמש יחידות במתמטיקה. המשימה השנייה: אנו נטמיע שחינוך הוא לא עניין של גאוגרפיה - אלא של מוטיבציה, ונצמצם את הפערים בין הפריפריה למרכז".