
מהנתונים, המתבססים על מחיר המודעות הראלי בשוק הפרסום כיום, ניכרת כניסתו המאוחרת של נתניהו לקלחת הבחירות ולמרות זאת, בשבוע האחרון, הוא מצליח לעקוף את כל שאר המעומדים בסיבוב מבחינת כמות הפרסום באינטרנט ובעיתונות. כ-40% מהסכום שיצא מכיס תקציב הקמפיין לטובת פרסום ברשת (באנרים בלבד, לא כולל מודעות גוגל ופייסבוק) ובעיתונות, הושקע השבוע, במהלכו התפרסמו מודעות שעלותן המוערכת - 227,550 שקלים. רובו הגדול של הסכום, כ-214,030 שקלים, הושקע בפרסום באינטרנט.
במפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני היו צריכים להתמודד עם אתגר מיתוג שמה החדש ולחבר בינו ובין מנהיגת "קדימה" לשעבר. לבני ממוקמת במקום השני בטבלת המפרסמים בחודש וחצי האחרון, אך אם בוחנים את כמות שלטי החוצות שנתלו במהלך חודש דצמבר בלבד, יו"ר התנועה מובילה ובגדול. לפי הנתונים, במהלך חודש דצמבר פורסמו מטעם מטה המפלגה שלטי חוצות בעלות של 1,072,150 שקלים.
הזוכה הגדול של בחירות 2013: ענף השילוט

במטה הליכוד הוציאו סכום נמוך משמעותית מזה של לבני, אך מכובד בהתחשב הקמפיין המצומצם של המפלגה במהלך חודש דצמבר. בעוד בליכוד שילמו סכום מוערך של 627,911 שקלים על שלטי החוצות במהלך דצמבר, במפלגת העבודה השקיעו קצת פחות - 600,808 שקלים למען אותה המטרה.
במפלגת יש עתיד, לעומת זאת, ויתרו לחלוטין על שלטי החוצות ובחרו להשקיע את מירב כספם ומרצם בתחום הניו המדיה, וכחלק מכך התמקדו גם בפרסום באינטרנט. במפלגה השקיעו בחודש וחצי האחרונים כ-515,561 אלף שקלים על הפרסום באינטרנט ורק כ-533 שקלים על פרסום בעיתונות.
יאיר לפיד מזנק במספר ההופעות בתקשורת

אחריהם ברשימה, נמצאת שלי יחימוביץ' שנשמעה ונראתה כמעט בכל מסך או מקלט רדיו בשבוע האחרון. מאז ההכרזה על הבחירות זכתה יו"ר מפלגת העבודה ל-50 הופעות בממוצע בתקשורת, בעוד שאת השבוע האחרון היא מסיימת עם 72 הופעות. מעמדו של נתניהו כראש הממשלה מאפשר לו לעמוד בראש הרשימה עם מספר ההופעות הממוצע הגבוה ביותר בתקשורת בתקופת הבחירות (ובכלל). ראש הממשלה מתחזק גם הוא את תדמיתו בציבור בשבוע האחרון ומגדיל את מספר הופעותיו מ-75 ל-87 ראיונות והשמעות. אריה דרעי, מודאג ממצב בו לא יכנס לממשלה, דאג להגדיל גם הוא את דקות האוויר המוקדשות לו כמעט בשליש, בעוד ציפי לבני שומר על מספר הופעות גבוה ויציב.
תגובות