היום בשעה 19:30 ייערך אירוע יוצא דופן: אזרחי העולם יוכלו באופן כמעט בלתי אמצעי לשאול את מר בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, שאלות ישירות בווידאו. אתר הווידאו הגדול בעולם יארח צופים ומדינאים, ויצור כיכר עיר וירטואלית.
פייסבוק ויו-טיוב, שני האתרים המובילים ברשת האינטרנט העולמית, לא היו קיימים לפני שש שנים. היום, פייסבוק מונה יותר מ-500 מיליון משתמשים, וליו-טיוב מועלים ב-60 יום, יותר תכני וידאו מכל התוכן שיוצר על ידי שלוש חברות הטלוויזיה האמריקניות הגדולות במשך 60 שנה.
הייחוד באתרים אלה הוא פשוט, אתה ואת יוצרים את התוכן שלכם ובוחרים מה לראות בכל רגע נתון. יותר מזה - אתם מפיצי הבשורה, ואתם מסוגלים לגייס את הציבור למאבקיכם.
פייסבוק ויו-טיוב הורגים את התירוצים
אנחנו, הישראלים הממוצעים, מקדשים את חוסר היכולת שלנו להשפיע. מנהג המונית למנכ"ל החברה, כולנו אומרים שוב ושוב כי "ככה זה, אי אפשר להשפיע על דבר סביבנו". אחרי הבחירות הפוליטיקאים עושים מה שהם רוצים, החברות הגדולות עושות מה שהן רוצות והאזרח הקטן יכול רק לפצח גרעינים בשישי מול הטלוויזיה ולהתלונן.
פייסבוק ויו-טיוב הורגים את התירוצים האלו. כל אחד מאיתנו יכול לפתוח דף בפייסבוק ולהעלות מודעות לנושא היקר לליבו. כל אחד ואחת מכם יכולים לגייס את חבריכם ומשפחותיכם למטרה החשובה לכם. מדינאים מבינים יותר ויותר את כוחה של הרשת. עדות לכך היא האירוע היום.
הקהל כבר לא יושב מול הטלוויזיה
ראשי ממשלות, נשיאים ומנהיגים אחרים מבינים כי הבוחרים שלהם, הקהל שלהם, כבר אינו יושב מול מקלט הטלוויזיה, אלא מול farmville וקטעי וידאו של חתולים על סקייטבורד. לכן, כדי לדבר איתם הם חייבים לפעול באותם מקומות בהם הם מבלים את זמנם, מדברים עם חבריהם ולפעמים אף מתקשרים עם בני משפחותיהם. אולם הכלים הללו להבדיל מהטלוויזיה והעיתון, מאפשרים לאותו קהל להגיב, להביע דעה, ולפרסם אותה - חינם.
כך, צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, לא רק בנה את הרשת החברתית הגדולה בעולם. הוא גם לקח מאיתנו את התירוצים. כשראש הממשלה שלנו נמצא ביו-טיוב ובפייסבוק, כשמשטרים מסביבנו מתמוטטים עקב מחאה שאורגנה בדפי פייסבוק, כשנשיא ארה"ב עולה לשלטון תוך שימוש חכם בכלים הללו כדי לגבור על מתחריו - אין לנו יותר את התירוץ הידוע שלנו. ברוכים הבאים פייסבוק ויוטיוב - שלום ולא להתראות, תירוצים.
כפיר פרבדה הוא מנכ"ל חברת השיווק והמדיה הדיגיטלית "פרבדה מדיה גרופ", המקימה ומתפעלת מערכי שיווק דיגיטליים לחברות מדיה ומותגים.
הערב יענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאלות הגולשים בשידור חי בחדשות 2, כחלק מפרויקט ה-"World View" של YouTube. במסגרת המיזם המיוחד, הפנו גולשים מהארץ ומהעולם שאלות לראש הממשלה באמצעות אתר YouTube אינטראקטיבי.