במשך שבוע וחצי כולם מדברים על הלקוחות הזועמים שמחרימים את הקוטג': הלקוחות שזועמים על המחירים הגבוהים, הפוליטיקאים שנזכרו להילחם על הגבינה עם הבית, הרפתנים ורשתות השיווק. רק אישה אחת שתקה, יו"ר תנובה זהבית כהן.
"זה היה שבוע מאוד לא פשוט.גם לי וגם לעובדים בתנובה ואין ספק שההשתלחויות האישיות מאוד פוגעות. אבל אני יודעת את האמת", כך אומרת זהבית כהן בהתייחסות ראשונה למצלמות לחרם הצרכנים על גבינת הקוטג'. "לקפוץ לטלוויזיה עם אמירות פופוליסטיות זה לא אני".
"ראינו שיש בעיה"
בשנת 2011, תנובה לא העלתה את מחירי הקוטג', אבל שימו לב לנתון הבא: מאז רכשה קרן ההשקעות אייפקס את חברת תנובה לפני כשלוש שנים, עלה מחיר הקוטג' ב-40 אחוזים. "אם מסתכלים על הקוטג' בעולם הוא גם לא טעים וגם יותר יקר", אומרת כהן, "הרווחיות שלנו היא רווחיות עולמית מינוס, אז אני לא בטוחה שכאן זה עלה הרבה יותר".
הנתון על העלייה במחירי הקוטג' רק מגבירה את התחושה שקרן אייפקס באה לעשות קופה, ואחר כך לברוח עם הכסף. "אנחנו לא מגיעים לשמונה אחוזי רווח כמו שטראוס ואסם", הצהירה יו"ר תנובה, "אז להגיד שאנחנו מרוויחים מעבר למה שחברה מן הסוג שלנו אמורה להרוויח בארץ ובעולם זה פשוט לא נכון".
"ירידה של 25% במכירות? אני לא מכירה"
"המחאה הזו זה דבר חדש שעוד לא ראינו בעולם", הגדירה כהן את חרם הפייסבוק על הקוטג'. "אנו מאמינים שהמחאה הזו היא מחאה כואבת אמיתית ומוצדקת, ובשל כך לא נעלה את המחירים לפחות עד סוף השנה".
בנוגע לנתונים על ירידה דרמטית במכירות שנמסרו מרשתות השיווק, כהן לא מתרגשת ומציגה נתונים משלה. "25-40%? אני אוהבת להתבסס על עובדות, והעובדה היחידה שאני מכירה זה שאתמול סטור-נקסט יצא ואמר שיש ירידה של שישה אחוז בקטגוריה".
עכשיו, ולמרות ההצהרות של זהבית כהן שחברת תנובה היא החברה הכי ישראלית שיש, נראה כי הפעם זה לא יספיק בשביל להחזיר את הלקוחות הביתה. בשביל זה - צריך לשלם מחיר.