בחודשים האחרונים קרסו בזו אחר זו חברות תעופה מהמובילות בעולם. הנוסעים הישראלים הרגישו את זה כשמאלב ההונגרית, אייר מדריד וספנאייר סגרו את השערים והלקוחות נותרו ללא מענה, ובנוסף הם היו צריכים לקנות כרטיס טיסה חדש במאות דולרים.
העובדה שמדובר היה יותר ממקרה אחד גרמה לנוסעים רבים לדרוש מסוכני הנסיעות ערבות לכספם למקרה שחברת התעופה תיקלע לקשיים. אחד הפתרונות: ביטוח של כרטיס הטיסה. כיום מציע הביטוח הקיים כיסוי לתקופה של 60 יום מקניית הכרטיס, אבל הזעזועים האחרונים הובילו לשינוי וסוכני הנסיעות מתחילים להרחיב את הכיסוי הזה. "חשוב מאוד לבטח את הכרטיס כי אנחנו עדים בחודשים האחרונים לפשיטות רגל של חברות תעופה גדולות", אופה יהודה זפרני מ"אופיר טורס". "אנחנו מציעים פה ביטחון ללקוח לפחות עם פיצוי של עד 2,000 דולר לכרטיס והלקוח יכול לטוס בשקט".
אופיר טורס היא הראשונה שמציעה את השרות, אבל לפי ההערכות בעוד שבועות ספורים שאר החברות יצטרפו אליה, ותוך זמן קצר קניית הביטוח תהפוך לדבר שבשגרה. התהייה שעולה היא: איך יכול להיות שסוכנים מקומיים מצליחים לבטח כרטיס ב-3 דולרים בלבד, אבל בחרות התעופה טוענות שהן לא יכולות להציע שרות דומה וברוב המקרים הן מעדיפות להשאיר את הנושא הזה באוויר.