ראשי ענקיות המזון מיהרו בימים האחרונים להכריז מעל כל במה, כמעט, שהמחאה על המחירים הגבוהים בארץ מול אלה הנמוכים בארצות הברית, לאו דווקא מוצדקת. אלא שמתברר שהסיפור אינו רק השוק האמריקני.
בדיקה מיוחדת של "תכנית חיסכון", בשיתוף האתר העולמי להשוואות מחירים "מיי סופרמרקט", השוותה בין המחירים שמציגות רשתות השיווק באתרי האינטרנט שלהן, לבין עלויות אותם מוצרים ישראליים ב"טסקו", "סנסבורי" ועוד רשתות שיווק גדולות בלונדון - אחת הערים היקרות באירופה. גם שם משלמים פחות על מוצרים של אסם ושל שטראוס מאשר בארץ. ההפרשים - אדירים ומרגיזים.
הנה המספרים לפניכם:
• חבילת "במבה" של אסם 25 גרם, עולה בלונדון קצת יותר מ-2 שקלים; כאן בארץ, ברשת "מגה", אותה חבילה עולה 2.80 שקלים: אנחנו משלמים 30 אחוזים יותר.
• "קרם קרקר" של אסם, באריזת 250 גרם, עולה 5.90 שקלים בלונדון; בישראל, ברשתות "שופרסל" ו"מגה" המחיר קופץ ונע בין 9-10.30 שקלים: פער של עד 75 אחוזים.
• "ספגטי פרפקטו" (500 גר'), גם הוא של אסם. בלונדון החבילה עולה קצת יותר מ-6 שקלים; בישראל, אותו מוצר ב"מגה" - עולה9.29 שקלים: אנחנו משלמים 53% יותר. אם תקנו ב"שופרסל" תשלמו 22%
יותר.
• חבילת ביסקוויטים של "פתי בר" עולה בלונדון 6.30 שקלים; בארץ, המחיר מגיע ל-8 שקלים: פער של 27 אחוזים.
• "מסטיק מאסט" של שטראוס עולה בלונדון 3.5 שקלים. ברמי לוי תשלמו 6% יותר (3.7 שקלים) וב"מגה" - 5.19 שקלים: פער של 48% לעומת לונדון.
כן, גם באירופה משלמים פחות על מוצרי מזון כחול לבן. כנראה שגם במקרה הזה, הסברים של החברות על הרצון להתחרות ביעילות בשוק הבינלאומי, לא יניחו את דעתו של הצרכן הישראלי, שפעם אחר פעם, פשוט יוצא פראייר.
משטראוס נמסר בתגובה לידיעה: "החברה אינה קובעת את המחיר לצרכן, אך גם ברשתות השונות בישראל, כאשר מנטרלים את המע״מ כפי שהמצב הוא באנגליה, ניתן למצוא היום מסטיק מאסט במחיר אף נמוך יותר - שלושה שקלים וּשלושים וחמש אגורות".
מחברת אסם נמסר בתגובה: "תוכנית חיסכון בחרה להציג מחירים גבוהים בשוק הישראלי. ברשותנו חשבוניות קנייה שמוכיחות שבחנויות רבות בישראל ניתן למצוא מחירים זולים מאלה שבלונדון".