שבועיים חלפו מאז הודיעה "אסם" בחגיגיות על הורדת מחירי המוצרים שלה. כמעט במקביל, הכריזו גם ב"מטרנה" על הוזלה באמצעות קופונים שיחולקו - אבל בדיקה במצלמה נסתרת שערכה "תכנית חיסכון" מגלה כי למרות שהמחירים הנמוכים היו אמורים להיכנס לתוקף בתחילת נובמבר, ממשיכות רשתות השיווק למכור מוצרים רבים בשוויים המקורי.
במקרים אחרים התברר כי מחיריהם של חלק מהמוצרים אכן הורדו, אך בשיעור נמוך מזה שעליו הכריזה "אסם". התמונה העולה מהמצב במרכולים היא שאין למעשה קשר ישיר בין המחירון החדש לבין הסכום שתתבקשו לשלם בקופה.
דוגמה לכך היא מחירי הפסטה של "אסם": בחברה הוזילו ב-5% את מחיריהם של כמעט כל המוצרים בקטגוריה זו, אבל בבדיקה נחשף כי ב"שופרסל" וב"מגה" תתבקשו לשלם סכום זהה לזה שהיה - 5.99 ש"ח. ב"רמי לוי" אף התייקרו הספגטי והמקרוני באריזות 500 הגרם מ-5.39 ש"ח ל-5.49 ש"ח.
גם מחיר הקטשופ של "אסם" בבקבוק לחיץ אמור היה לרדת, אבל נותר 10.99 ש"ח ב"שופרסל" וב"מגה" - בדיוק כפי שהיה קודם לכן. גם כאן קפץ המחיר ב"רמי לוי" - מ-9.89 ש"ח ל-10.49 ש"ח. לכך מצטרף חומץ טבעי של "עסיס", שבמקום לרדת ב-7.5% עלה ב"רמי לוי" מ-6.61 ש"ח ל-6.68 ש"ח.
בגזרת הסלטים הארוזים - מחיר אריזת 500 גרם של "חומוס צבר" נותר ב"שופרסל ישיר" 10.99 ש"ח. ב"רמי לוי", שוב, חלה דווקא עלייה במחיר - מ-9.89 ש"ח ל-10.45 ש"ח. ב"מגה" הותירו על כנו את מחיר חטיפי התירס של "טבעול" – שעולה כיום, למרות הנחה בשיעור של 10%, 29.99 שקלים. גם קופסת שימורי קוקטייל הזיתים של בית השיטה נמכרת תמורת אותו המחיר - 12.99 ש"ח.
הרשתות בתגובה: פעלנו כשורה
מ"רמי לוי" נמסר בתגובה כי כל המחירים עודכנו בקופות והוזלו, וכי הרשת עדיין זולה מהמחירים בסניפים של מתחרותיה: "מדובר בפערים הנובעים ממבצעים עמוקים שהרשת העניקה ללקוחותיה בעת שנעשתה בדיקת המחירים".
ב"שופרסל" אמרו הערב כי בחברה הורידו את מחירי המוצרים, ובחלק מהמקרים אף הוזילו אותם עוד יותר מהשיעור שנקבע למחיר הקנייה מהיצרנית.
ב"מגה" מסרו כי מחיריהם של כל המוצרים הורדו - בהתאם להוזלה של "אסם".
ומה לגבי "מטרנה"? שם הסבירו כי לא היה ניתן להוסיף את קופון ההנחה למוצרים עצמם בטווח הזמן המדובר, ולכן בימים אלה ניתן למצוא אותו באינטרנט.