שיתופי פעולה בפיתוח ואף חלוקה בטכנולוגיות ובפלטפורמות בעולם הרכב הם לא דבר חדש והם קיימים כבר שנים רבות בין דגמים של מותגים שונים תחת אותו קונצרן ולעיתים גם בין מותגים עצמאיים של יצרנים מתחרים. התופעה הזו רק הולכת וגוברת בשנים האחרונות ככל שעלויות הפיתוח וכן מספר הדגמים שמציע כל מותג עולים.
יש שיתופי פעולה שרבים מכירים כמו הקשר בין מותגי קונצרן פולקסווגן השונים: סקודה, סיאט, אודי ופולקסווגן שאמנם מציגים עיצוב שונה אך חולקים בחלק נכבד מהדגמים שלהם פלטפורמות, טכנולוגיות, מנועים ותיבות הילוכים, וגם הקשר בין צמד הקוריאניות יונדאי וקיה שאמנם נראות שונה מאוד אך מציגות מתחת לפני השטח בדיוק את אותן טכנולוגיות מוכר כעת לכולם. אך יש גם קשרים קצת פחות מקיפים וידועים לכל כמו אותו שיתוף הפעולה בין פיג'ו וב.מ.וו בתכנון ויצור ליין המנועים שמשמש את דגמי פיג'ו, סיטרואן ומיני של ב.מ.וו.
קיימים גם קשרים נסתרים למדי בהם רכיבים מסוימים משמשים דגמים שונים בתכלית כמו למשל במקרה של מי שהייתה מלכת המכירות של ישראל במשך שנים, המאזדה 3, שחלקה את הפלטפורמה שלה עם הפורד פוקס והוולוו S40.
בכל מקרה, לראשונה בישראל, החל מהשבוע משווקות בארץ שלוש תאומות סיאמיות הנמכרות תחת שלושה מותגים שונים. מדובר במכוניות המיני העירוניות - פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו שלמעט נגיעות עיצוב קלות בחרטום ובאחוריים הן זהות לחלוטין.
שלושת העירוניות לא רק חולקות את אותה פלטפורמה, עיצוב כללי, מנוע ותיבת הילוכים אלא אפילו מיוצרות זו לצד זו באותו קו יצור במפעל בצ'כיה.
גם האבזור והמחיר דומים להפליא וכעת מעניין יהיה לראות אם המצטרפת החדשה לנישת הקטנטנות מבית טויוטה, מותג שנחשב אהוב במיוחד על הציבור הישראלי, תזכה למעמד אחר ולשמירת ערך שונה בשוק המשומשות בהשוואה לשתי אחיותיה התאומות המשווקות תחת מותגים צרפתיים.