רשימת המאה למחנה האימונים של כוכב נולד נסגרה הערב בקול תרועה רמה, והציגה שלל כשרונות שבתקווה ילוו אותנו גם לנבחרת. אחרי כמה תוכניות בהן שלטו זמרים בנים, הפעם הגיע תורן של הבנות לתת את הטון, ולפעמים גם את החצי טון.
תמר יהלומי - "עד שתעזוב"
לתמר יהלומי יש קול בשל ומלא, מפתיע ביחס לגילה הצעיר, קול שגרם לי להתרגש עד כדי צמרמורת קלה. היא מחזיקה יפה מאוד את הצליל, ולא שרה כמו המקור של ריטה, אלא לקחה את השיר אליה. השירה שלה היתה ענוגה ומקסימה, מהזמרות האלה שבא לך באינסטינקט לחבק אותן כי היא מוציאה החוצה לב גדול ושבור. פשוט זמרת מרגשת, עם קלאסה משלה, ואחת הפייבוריטיות שלי לעונה הקרובה. אולי בגלל שסינגל הבכורה המצוין שלה, "האמת", שיצא בקיץ שעבר, תפס אותי בקטע הרוקיסטי.
לירון איצקוביץ' - "לא מחכה יותר לדוור"; "עד שתעזוב"
לירון איצקוביץ' הג'ינג'ית שרה קליל, חמוד וגרובי את הפופ הזה של איגי וקסמן, שפעם היה פה אפילו שיר השנה. היא זזה מוזר, בניגוד גמור לביצוע הנקי והיפה שלה, הג'ינג'יות יצאה ממנה החוצה וזה היה חמוד. בקאבר לריטה היא הוכיחה שיש בה גם הרבה עומק ורגש ויכולות קוליות נאות. היא שרה ואתה שומע בקול שלה את הכאב החד של אמא שלה מתגרשת מאבא שלה. זה היה מצמרר.
קרן כהן - "חורשת האקליפטוס" ביוונית
אני חושב שמדובר באודישן הכי מפתיע (מבין המוצלחים) שהיה בתולדות התוכנית. לא ברור אם הטיזר לשמעון פרנס היה מכוון מראש, אבל התוצאה היא ביצוע שהוא גם מפיל מבחינה קולית - עוצמה, גוון, דיוק, יופי ועומק, גם מבדר בגלל השפה הזרה וכמובן שגם מרגש, כי ברור שהיוונית היא שורשית אצלה. קרן כהן - אני מצדיע לך.
עדי "קרח" כהן - ראפ "כוכב נולד"
למרות שהוא שמר על חוסר יציבות לכל אורך הקטע החביב שלו, עדי כהן הוא כישרון בראפ, שיש לו סיכוי לפרוץ. אולי לא דרך התוכנית, אבל אני חושב שאפשר היה לקחת אותו למחנה האימונים ולתת לו שם צ'אנס. אני הייתי מעביר אותו. או לפחות מביא אותו ל"טלוויזיה במיטבה".
דודי בר-דוד - "שברי את הטלוויזיה"
דודי בר-דוד הוא זמר מקצועי שכבר הוציא אלבום בכורה. ברזומה שלו תמצאו קליפים כמו "אל תשתני" ושירים כמו "אופנה מניו יורק". אגב, דודי בר-דוד למד ב'רימון' יחד עם מירי מסיקה, שבוודאי תשמח לקרוא מה היה לו לומר עליה ועל החברה שלה קרן פלס בראיון: "מירי מסיקה וקרן פלס הן על הכיפאק, אבל עולם המושגים שלי שונה משלהן. אני חושב שכולן מקסימות, אני הולך פשוט למקומות אחרים. ברגע ששומעים אותי מבינים שאין מקום להשוואה". בדומה למקרה של סולן להקת "מלכה באיה" - לא ברור מה הטעם לכלול אותו בנבחרת של כוכב נולד.
ורד מושקובסקי - "הרוב טוב"
אם נשים רגע בצד את ההשוואה המתבקשת למארינה מקסימיליאן בלומין - ורד מושק ובסקי מזכירה עוד בערך 200 זמרות שעברו ב'רימון' בשנים האחרונות. חלקן החליטו להוציא אלבום בכורה, והיא החליטה ללכת לכוכב נולד. סבבה. יש לה כישרון כתיבה (למרות השורה הקצרה והמעצבנת "השחור מתערסל") ויש לה כישרון ביצוע. באודישן הזה היא חשפה רק טפח מהכישרון שלה, למשל כזמרת מבצעת. אני ממליץ לה ללכת בתוכנית על קאברים ולשמור את החומר המקורי לאחרי התוכנית.
ציון חורי - "הזמן שלך"
ציון חורי הוא לא סתם זמר, הוא זמר מרגש, זמר עם יכולות גבוהות, עם קלאסה. כשהוא שר שמעתי בקול שלו את המרחבים של ארץ ישראל היפה, ראיתי נערה פוסעת אל העתיד, הקול שלו, הביצוע, הצבע שהוא הביא גרם לי לדמיין קליפ שלם על מישהי שיוצאת אל החיים. לציון חורי יש את זה ואני בטוח שאתרגש כל פעם מחדש לשמוע אותו שר בעונה הזו, ואם מותר להמר - הוא גם יגיע בה רחוק.
מלי שלום - "אריה ורותי"
למלי שלום יש גרוב טבעי, ומעבר לדמיון הקולי הקל לקרולינה או לזמרת אחרת, היא נתנה ביצוע מקסים לשיר של עמיר לב, ביצוע שהיה קודם בלוז ו"סול" ורק אחרי זה דברים אחרים.
אהבתי את ההגשה שלה ואת הפרשנות שלה לשיר, היא לקחה אותו למקום חדש, אפילו נשי יותר, בהחלפה של נקודת מבט. יהיה מעניין לשמוע אותה בהמשך מבצעת סגנונות נוספים, אז נדע אם יש לה את זה באמת, ולתחושתי יש לה.
מור אטיאס - "סליחה"; שירן סאטינגר - "אמא"
מור אטיאס היא לא זמרת מספיק טובה לכוכב נולד, לדעתי, לפחות לא בשלב הזה. השירה שלה ב"סליחה" היתה מאוד מטקס בבית הספר. גם שירן לא היתה מספיק טובה בקאבר של ניסים סרוסי, למרות שהיא אולי זמרת עם עתיד.