ילנה אילייאייב - "עד סוף העולם"
אין הרבה דברים רעים להגיד על הביצוע של ילנה אילייאייאב. הבעיה היא שגם אין הרבה דברים טובים להגיד. ילנה המתוקה נראתה נהדר כהרגלה, חיננית ומלבבת, אבל מבחינת השיר היא לא התעלתה. היא שרה יפה, היא שרה נעים, היא שרה נכון, אבל זה לא נוגע ולא מרגש. זו הבעיה שהיתה לה גם לפני כן – נערה צעירה וחביבה ששרה נחמד, אבל היא לא מצליחה להביא משהו מעבר לזה. לא מצליחה לתרגם את האיכויות הכוכביות ("סטאר קוואליטי") שלה לסוג של פרפורמנס, שואו, נאמבר, שבאמת יחרוץ איזה חריץ עמוק. הביצוע שלה היה בסדר, אבל גם נשאר כזה.
ציון: 7
רועי אביטל - "מעל לכל מכשול"
רועי אביטל בחר נכון, בבלדה מרגשת שהוא יכול להביא בא לידי ביטוי את הקול העמוק ואת יכולת ההבעה שלו - שני הסממנים הבולטים שלו בעונה הזו כזמר. הבית שלו היה סביר, אבל החל מהפזמון הראשון הוא ממש התחיל לרגש.
צבע הקול שלו התאים לשיר הזה בצורה נהדרת, הוא שר יפה מאוד, מגלגל את המילים היטב, לא לוחץ, לא מרפה, מדייק, נוגע. רועי הצליח לרגש את הקהל, את אמא שלו, את עצמו ובעצם את כולם - ועשה את זה היטב. כל הכבוד.
ציון: 9
יוסי אשר - "ניצחת איתי הכל"
כזמר, יש דברים שיוסי אשר אלוף בהם, ויש דברים שהוא עושה הרבה פחות טוב. אין עוררין על העוצמה של הקול שלו, על היכולת שלו לפתוח ווליום, ולרגש כשהוא "מרים" את האולפן. מצד שני, וזו הבעיה הגדולה שלו - הביצועים שלו לאורך כל העונה היו חסרי יציבות, מלאים בעליות וירידות, כשהוא לא עובר חלק, למשל, מהקטע השקט בשיר לקטע הרוגש, יש אצלו בדרך כל מיני ג'עג'ועים.
הביצוע ל"ניצחת איתי הכל" הדגים בדיוק את היתרונות והחסרונות האלה - מצד אחד קול אדיר שנותן פייט להרבה זמרים גדולים, מצד שני זרימה בעייתית לאורך השיר וחוסר יציבות, או כמו שהשופטים אוהבים לקרוא לזה: טכניקה. אשר גם לא הצליח להביא מעצמו משהו מעניין לתוך השיר. לעמיר בניון יש אישיות יצאת דופן, וצריך היה להשתמש בסימני הדרך שהוא השאיר בשיר הזה כדי להיאחז בהם. אצל אשר זה לא קרה.
ציון: 7.5
נעמה כהן - "לשם"
נעמה כהן כמעט הצליחה לעבוד עלינו, עליכם, עלי. אבל רק כמעט. הכל היה לכאורה מושלם בנאמבר הזה - הבחירה של השיר, העמידה על הבמה, העיבוד היפה שעבד בשלושה שלבים - שקט, מתגבר ורועש, היופי, הבגדים, האיפור, הגזרה, התנועות - הכל תקתק מעולה חוץ מדבר אחד - היכולת הקולית של נעמה כהן לשיר את השיר הזה טוב, או לפחות כמו שצריך. וזה לא קרה.
ההיסטוריה של המוזיקה מלאה בזמרות שנראו מעולה, אבל לא שרו מי יודע כמה. נעמה כהן היא זמרת בלדות מרגשת, השירים הקצביים שלה הם אלו שהכשילו אותה בכוכב נולד, כי היא כנראה (כרגע) לא בנויה להחזיק אותם. אני מת עליה, אבל זו האמת.
ציון: 6.5
רותם כהן - "יום אחד תבקשי"
רותם כהן ניגש לשיר הזה של שיר לוי חדור אמונה בכוחו להצליח ולחזור לתוכני. הוא נתן לכל אורך הנאמבר את התחושה שהוא שולט, שהוא שם, שהוא יודע מה עושה, שהוא כאן כדי לתפוס את השיר ולנעוץ בו שיניים. כהן שר מכל הלב, הרגיש את המילים והמנגינה ואפשר היה לחוש בהם דרכו.
הביצוע הקולי שלו היה טוב, מפתיע, החזיר אותו לימי תחילת התוכנית, כשכל נאמבר שלו היה פגז. הוא התעלה כאן על מה שקיבלנו ממנו בשבועות האחרונים לפני שעזב. שילב נכון את הכוח שיש לו בשירה עם עדינות שנדרשת כדי להביע רגש בבלדה מהסוג הזה. היה חסר לו איזה שפיץ קטן בקטע של תאמיני בי לאורך כל הדרך", אבל בסך הכל היה אחלה.
ציון: 8
מלי שלום - "שלח לי מלאך"
מכל המתמודדים בעונה הזו, ויסלחו לי כל השאר, מלי שלום היא אולי היחידה שהייתי באמת קונה כרטיס להופעה שלה. כי היא מיוחדת, כי היא מבריקה, כי היא אמיצה, כי יודעת מה היא עושה. שלום, שהגיעה לתוכנית על תקן מיי פיינגולד או מארינה מקסימיליאן בלומין החדשה, לא היתה פחות טובה ממה שמיי היתה בזמנו (וזה רק מעיד על הרמה הגבוה של העונה הזו), ועדיין לא זכתה לאהבת הקהל כמו מיי או מארינה.
על ביצוע משובח כמו שהיא נתנה ל"שלח לי מלאך" של משינה היו אומרים שזה "ביצוע של גמר" אם מיי היתה שרה אותו, ואם היתה זו אורטל אדרי – בכלל אנשים היו עפים. כיוון שזו מלי שלום – הנאמבר הרוקיסטי הכי טוב שהיה בעונה הזו לא מספיק לה לגלגל הצלה. אבל לא אכפת לי – אצלי היא מושלמת.
ציון: 10
לידור סולטן - "לא מוותר"
באנו בטענות ללידור סולטן על כך שהוא לא פותח את הקול שלו מספיק חזק וגבוה, אז הפעם הוא הראה לכולם שהוא מסוגל לעשות את זה, בכל הכוח. הבחירה בשיר היתה מבחינתו מצוינת, ופרט לנפילונת בהתחלה הוא שר לא רע. מה שבמיוחד בלט אצלו, על רקע הפזמונים הלחוצים עם הרגיסטר הגבוה - היו הבתים הנמוכים.
הנאמבר הזה סימן פער מוזיקלי גדול בין סולטן זמר הבלדות ששר נמוך לסולטן זמר האפרים ששר גבוה, ואת שניהם הוא סוף סוף הצליח להביא באותו שיר. רחוק מלהיות מדויק בשירה, אבל סחתיין.
ציון: 8
תמר יהלומי - "נפרדנו כך"
היה די צפוי שתמר יהלומי תחזור בגדול. אישית, הביצוע שלה ל"נפרדנו כך" לא היה בטעם שלי, אבל אני יכול להעריך את הבחירה שלה ואת היכולות הגבוהות שהיא הפגינה. השיר הזה נכתב על ידי סמדר שיר כשהיתה בת 16, בערך בגילה של יהלומי. וכמו שיר שהיתה בוגרת לגילה כך גם יהלומי. היא יודעת מה היא שרה ואיך היא שרה. היא מבינה שהקול העמוק שלה יכול להחזיק את הבלוז החזק הזה, וכשהיא פותחת אותו היא עושה את זה היטב, עם המון סטייל, ומביאה את הנתונים הטבעיים שלה לכדי מיצוי ראוי. שאפו.
ציון: 9