71 משתתפים, 19 מפיקים, 15 שירים וסקיט אחד - סביר שתלכו לאיבוד בפרויקט הכי חגיגי בהיפ הופ הישראלי: "מיץ למקס" של ג'יגה ג'וס, שהופק על ידי עיתונאי ההיפ הופ מתן שרון ותומר גרשמן יחד עם המפיק המוזיקלי רועי דורון. 

במשך שנתיים וחצי ובסודיות מוחלטת, השלושה גייסו את *כל השמות* שיש לז'אנר המקומי להציע: רביד פלוטניק, טונה, פלד, ליעד מאיר, ג'ימבו ג'יי, טדי נגוסה, עדן דרסו מאור ועוד. גם לדור הוותיק יש ייצוג הולם מאוד עם שאנן סטריט, קובי אוז, נמרוד רשף, מירו וצ'ולו. ברור שההמלצה היא להאזין לכל האלבום (בסך הכל קצת יותר משעה), אבל הנה בכל זאת ניסיון לעשות סדר ולהבליט את הרגעים שלא מומלץ לפספס.

 

מומנטום, רצועה 2
טדי נגוסה, ג'ימבו ג'יי וסימה נון

ג'ימבו ג'יי, שבדרך כלל שוחה בהפקות של כלים חיים, קופץ ראש לביט של בוי אצ'י, שמזוהה בזכות המוזרות שלו. להוסיף לשילוב הזה את טדי נגוסה וסימה נון זה כבר וואחד בונוס. אגב, השורה של ג'ימבו - "כשיצאת לאטלנטה היינו דלת ממול בצוותא, מיקס חנוך לוין כוורת וקצת רטה טה טה טה טה", ממחישה יפה מאוד את שני הזרמים (המרכזיים) בהיפ הופ הישראלי.


מתי כספי של הראפ, רצועה 5
בוי אצ'י ורביד פלוטניק

מיץ למקס - התחלנו, מה שנקרא. בדיוק בגלל שיתופי פעולה כאלה היינו צריכים את האלבום הזה, אחרת בשום סיטואציה בעולם לא היינו יכולים לשמוע את רביד פלוטניק ובוי אצ'י יחד באותו שיר. קרוסאובר של העולמות.


סינטרה, רצועה 7
פלד ונונו

רגע לפני שאנחנו נפרדים מנונו המגניבה ועוברים לנונו החמודה-שעושה-שירים-עם-גידי-גוב, היא הספיקה לקחת חלק באחד מהשירים הכי מגניבים שיצאו השנה, בדגש על מגניב. השילוב שלה עם פלד - נשיקת שף - יכול בקלות להפוך לסינגל המוביל מהאלבום וללהיט טיקטוק פלוס רדיו. אה, וההפקה. כלומר: ה ה פ ק ה.


נופל טוב, רצועה 9
בלולו, עדן דרסו, תומר יוסף וטונה

בלולו צועק, דרסו לועסת את כולם, תומר יוסף על אוטוטיון וטונה יורה על אוטומט - עולם כמנהגו נוהג, בקטע הכי טוב שיכול להיות. "נופל טוב" יצא מוצלח בעיקר כי כל הרביעייה מביאה משהו אחר לשולחן, ששולח אותך לכיוון אחר לגמרי. 


הפרלמנט הקצבי של העם, רצועה 11
צ'ולו, קובי אוז, שאנן סטריט, מירו, סגול 59, קאשי ונמרוד רשף

ברמה הנוסטלגית, זה השיר הכי מרגש באלבום. כל אחד מהשביעייה בשיר הזה יכול להגיד שהוא היה חלוץ או לפחות מוביל בתחומו. לרוב כשמחברים את ה-OG יחד באולפן, הסיכויים לכישלון גדולים מדי, אבל האמת היא ש"הפרלמנט הקצבי של העם" הוא שיר פאן לגמרי, ואפילו היומרה האומנותית של שאנן נשמעת חיננית.


אין תגובה, רצועה 11
צליל דנין, סלימפים, עדן דרסו ושקל

כל ביט שסלימפים עולה עליו, אוטומטית הופך לאפל. השירה של צליל דנין, הבית של דרסו וההפקה של שקל (והבית שמגיע בסוף) רק מוסיפים לאווירה המטרידה. אם היפ הופ חורפי הוא דבר קיים, זה כנראה שיר הנושא מהפסקול.


כן כן קפטן, רצועה 14
ליעד מאיר, מיכאל סוויסה והפנר

סליחה מכולם, אבל "כן כן קפטן" הוא לגמרי השיר הכי כיפי בפרויקט. שטותי, מדבק, עם ביט ייחודי (הפנר על הביט, או מה?), תפירת קונספט ופאנצ'ים סביב היקום התת-ימי של בובספוג. בקיצור, כמו שליעד מעיד בפזמון: "ליעד וסוויסה על ביט? כן כן, הפנר".


מיץ למקס, רצועה 16
פייק אביב, מיש, רגיני, ג'ודה, מדהלה, נסטיה רוד, לוקץ', מאור ועובדיה

מי שגונב את ההצגה ב"מיץ למקס", הרצועה האחרונה באלבום, הוא דווקא דודא עם הפקה מפלצתית. אני מוכן לתת הכל בשביל לשמוע כל ראפר שדובר עברית עולה על הביט הזה. מזל שכל אחד מרשימת הראפרים שעלתה לרגל בשיר הבין את המשימה ונתן בראש, כולל ג'קסון עם פזמון פגז.