לבקשת ה-EBU: המשלחת הישראלית לאירוויזיון הועברה לחדר בקומה אחרת במתחם המשלחות. "עדן גולן, נציגת ישראל, ואיתה חברי המשלחת כולם, ממוקדים אך ורק בהופעה הערב ועושים כל מאמץ כדי שזו תהיה מקצועית ותייצג את ישראל באופן המכובד והראוי ביותר", הסבירו בתאגיד השידור הישראלי. המעבר מגיע בעקבות התקרית של המתמודדת האירית, היווניה ושוויצרי עם הסטייליסט הישראלי איתי בצלאלי.

מוקדם יותר, כאמור, איתי בצלאלי, הסטייליסט והמעצב של עדן גולן בגמר אירוויזיון 2024, חשף: "בזמן החזרות היום (שבת), המתמודדת האירית צרחה עלינו ודרשה שנפסיק לצלם". בסטוריז שהעלה סיפר בצלאלי: "עמדנו לפני טקס הדגלים, כל המשלחות, עדן וטלי עומדות ביחד, ואז יש קבוצה אחת קטנה של שלושה אנשים: היווניה, האירית המפלצת והחיקוי של שחר טבוך" אמר בהתייחס למתמודד השוויצרי. "היא פשוט התחילה לצרוח עליי: 'אל תצלם, אל תצלם'. אישה מטורפת".

אחר כך הוסיף: "זה לא שאני היחיד שצילמתי, כן? מלא מצלמות, סרטונים, אנשים עם טלפונים. היא התנפלה עליי ועשתה לי אצבע משולשת, אני אעלה את הסרטון יותר מאוחר. זה היה מגוחך. מיותר לציין שהוציאו אותי החוצה, כן?".

במבי ת'אג התייחסה, כך נראה, לתקרית והסבירה את היעדרותה מהחזרה בסטורי שהעלתה באינסטגרם: "מכשפות יקרות", פתחה את דבריה, "התרחשה סיטואציה בזמן שחיכינו לעלות לחזרה של מצעד הדגלים והרגשתי שהדבר דורש את תשומת הלב המיידית של איגוד השידור האירופי, איגוד השידור לקח את הנושא באופן רציני ואנחנו בדיונים לגבי מה יש לעשות. לכן החמצתי את החזרה, ואני מתנצלת בפני המעריצים שהגיעו לראות אותי. נתראה הערב על הבמה".

במבי ת'אג סטורי (צילום: אינסטגרם)
במבי ת'אג סטורי | צילום: אינסטגרם

הטענות של בצלאלי לגבי במבי ת'אג מתאימות לסנטימנט האנטי-ישראלי אותו הביעה המתמודדת האירית, שסיפרה בראיון: "כששמעתי שישראל עלתה לגמר - אני וחברי המשלחת שלי בכינו". גם המתמודדת היווניה, מרינה סאטי, התנהגה בצורה שערורייתית כלפי עדן גולן במסיבת העיתונאים בתום חצי הגמר השני, ואחר כך הגנה על התנהגותה.