כמה עולה לפגוש את מאלומה?
בעוד פחות מחודש צפוי לעלות על במת האמפי פארק בראשון לציון אחד הכוכבים הכי מבוקשים היום בעולם, ובדיוק כמו ההיסטריה סביבו כרגע באירופה, גם כאן בישראל מאלומה הצליח להטריף מערכות ומוקדים טלפוניים, וכזכור הפך לסולד אאוט תוך חמישה ימים בלבד מהרגע בו נפתחה המכירה. אחרי ניקי ג'אם וג'יי באלווין, מאלומה היה השם השלישי שחסר היה כדי לסמן בינגו על שנת המופעים הלטיניים הכי גדולה בישראל אי פעם, ואם תתרכזו ותקשיבו טוב, יש מצב שתצליחו לשמוע גם את חולות ראשון לציון רועדים לקראת המופע.
בשבועות האחרונים החלו לצוץ יותר ויותר כרטיסים שנמכרים על ידי רוכשים שמיהרו לקפוץ על השלל בתחילת המכירה אבל הבינו שלא יוכלו להגיע לצפות במאלומה על אדמת ישראל (ההופעה נופלת על ערב שמחת תורה, דבר שהרחיק מעט קבל שומר מסורת). למרות זאת, במידה ולא הצלחתם להשיג כרטיס למופע ועדיין חולמים על מפגש עם ה-Pretty Boy/Dirty Boy, מתברר שזה לגמרי אפשרי, וגם כאן מאלומה מוכיח שבכל הקשור לפעולות ישירות וקשר בלתי אמצעי מול הקהל שלו, הוא נמצא שני קילומטר מעל כל היותר.
מתברר שבכל לוקיישן אליו מגיע מאלומה להופעה (ובסיבוב הזה - ספרד, צרפת, איטליה וישראל) הוא מעניק לכל מעריץ שיחפוץ בכך את האפשרות לפגוש אותו מאחורי הקלעים לפני המופע. איך זה קורה? מתברר שהפקתו של האמן (בלי קשר להפקה הישראלית שהביאה אותו) מציעה אופציה מסקרנת בשם Meet n Greet בה תיאלצו להיפרד מ-360 דולרים (כ-1200 שקלים) כדי לזכות במפגש ותמונה עם מאלומה, חולצה, כובע, פוסטר, בנדנה וגם שקית ממותגת כדי לשמור על כל היופי הזה. רוב התגובות בישראל למהלך היחצני מדי של הפקתו הבינלאומית של האמן לא היו נלהבות במיוחד, בעיקר לאור המחיר הגבוה אותו דורשת ההפקה, אבל במידה וזה מה שיעזור לכם להירדם בלילה, כאן תוכלו להירשם למפגש עם האמן הכי לוהט היום על הכדור בו אתם דורכים. בהצלחה עם זה.
וויסין ויאנדל – כמו פעם
חצי שנה אחורה. במהלך הופעתם של הצמד הפורטוריקני Zion y Lennox, עלו במפתיע על הבמה להופיע וויסין ויאנדל, אחד מצמדי הרגאטון הפופולריים בעולם, ואלה שהכריזו ב-2012 על פירוק החבילה, רגע לפני שהז'אנר החל להפוך את העולם. למרות שנהוג לחשוב שפרידות מסוג זה נגמרות רע, שני הפורטוריקנים החליטו אמנם להפריד כוחות כדי לצאת לקריירות נפרדות, אבל למרות הכל שמרו על יחסי חברות קרובים. רגע אחרי אותה הופעה בתחילת השנה החלו לחרוש את הז'אנר שמועות אל איחוד מרגש של שניים מהכוכבים הכי גדולים שלו.
אז לא. איחוד לא נראה כאן בקרוב (אבל כן את וויסין בישראל), ולמרות זאת, ובעיקר בגלל יחסי החברות הקרובים בין השניים, לפני כשבועיים הם הוציאו (כחלק מאלבומו של יאנדל Update#) את Como Antes (כמו פעם), בו הם חוזרים אל הצלילים שכל כך מזוהים עם תחילת דרכו של הרגאטון, באווירת אולד סקול שהצליחה להעיף גבוה את המעריצים הוותיקים, ולהשאיר בצד את כל אלו שהצטרפו לטרנד בשנתיים האחרונות ופחות התחברו ליציאה הזו. לעומת הכיוון שאליו פנתה המוזיקה מאז התפרק הצמד המצליח, שיר החזרה של הצמד הוא אכן משהו אחר, קצת "ישן", וכזה שלא אמור להפוך ללהיט בינלאומי.
בכלל, אלבומו החדש של יאנדל כנראה לא יכבוש מצעדים מעבר לגבולות אמריקה הלטינית, בעיקר כי הוא עדיין מזוהה עם "בית הספר הישן", אבל למרות זאת, בהחלט מדובר באלבום שכדאי להפנות אליו אוזן. 14 שירים כולל האלבום, ויחד עם שיתוף הפעולה המדובר עם וויסין, יאנדל הצליח לכנס באולפן עוד לא מעט שמות מוכרים ונחשבים כמו מאלומה, ג'יי באלווין, פלאן בי, אוסונה ובאד באני. למרות סוללת השמות המרשימה הזאת, אם יש שיר שמצליח לבלוט ולהפתיע הוא זה בו הוא חבר ללא פחות מאשר לואיס פונסי, אחראי מחלקת דספסיטו, וזה שהצליח להוציא מיאנדל נגיעות עדינות ורוך שלא כל כך מאפיינים את סגנונו המוזיקלי. לטעמי, מדובר באחד השירים הכי טובים באלבום, וזה עם פוטנציאל יחסי לחדור את השוק הצפון אמריקאי, בטח בזכות שמו של פונסי.
2 שירים בטור אחד
תסלחו לי אם אחרוג ממנהגי ואלך הפעם על שני שירים שיצאו בשבוע שעבר ומהם אי אפשר כל כך להתעלם – כל אחד מסיבותיו. הראשון ביניהם, וזה המדובר מכולם, הוא החיבור של דדי יאנקי, אוסונה ודה לה גטו שהתיישבו להם על הפקתו של כריס ג'דאיי הקולומביאני המוכשר. אין יותר מדי מה להרחיב על מפגש פסגה משוגע כמו זה, ובדומה ל-Ahora Dice (ששייך גם הוא לג'דאיי), גם כאן נוצר שילוב אמנים מופלא לצד מפיק גאון. התוצאה: שיר שצפוי להפוך לאחד מהלהיטים הכי גדולים של הקיץ שעושה את דרכו לאמריקה הלטינית.
אחרי הצלחת האלבום האחרון שלו וסיבוב הופעות חוצה יבשות בו השוויץ בשרשרת החי הנוצצת שלו, ניקי ג'אם חזר למולדתו השנייה, קולומביה, והתפנה לתת קצת עבודה אצל אחרים. באותו היום בו יצא הקליפ הרשמי שלו עם שאקירה למה שאמור להפוך ללהיט בקלות – Perro Fiel, יצא גם הדואט שלו עם סילבסטרה דאנגונד, אמן ה-Vallenato הקולומביאני, שבדיוק כמו קרלוס ויווס ידע לעשות את הקרוס אובר בין השורשי למיינסטרים. בשיר כאן למטה מוכיחים השניים שכוחו של אקורדיון במוזיקה הלטינית הוא אחד הכוחות הכי מניעי אגן שקיימים, והתוצאה היא שיר שלא מעט גברים לטינים הולכים להציע איתו נישואים בשנה הקרובה.