יש קלאסיקות שלא נוגעים בהן. זו לפחות אחת מהקלישאות המוזיקליות הכי נדושות שיש. אתם יודעים מה, יש קלאסיקות שהיום כנראה תפגשו רק במסיבות פורים או חתונות, וגם אז, היה עדיף להישאר רק איתן. מי שלא ממש הפנימו את הסיפור הזה הם החבר'ה הקובנים Gente de zona, שהחליטו פתאום, אחרי יותר מ-20 שנה, להרים טלפון לצמד הספרדי Los del Rio ולשכנע אותם שזה בדיוק הזמן לחדש את מקרנה. אפשר להבין אותם – מדובר באחד הלהיטים הכי מצליחים בהיסטוריה של המוזיקה הלטינית, וגם נערים ונערות שנולדו אחרי שהלהיט הזה יצא מכירים כל צעד בתנועות של אחד הריקודים הכי מפורסמים בעולם. איך יצא להם? קרוב למיליון וחצי צפיות בשלושה ימים הם תשובה נהדרת:
מי עוד יכול לרפרפש את עמוד היוטיוב ולהיות מרוצה? ג'יי באלווין כמובן. אחד מאמני הרגאטון הכי מצליחים היום בעולם לא מפסיק לעבוד לרגע - אולי זו האווירה האולימפית שהשתלטה על דרום אמריקה (האולימפיאדה הראשונה שנערכת ביבשת) והביקוש ללהיטים, או סתם כי הוא פשוט מאוד נהנה ממה שהוא עושה. איך שלא יהיה - ברגע שבאלווין מודיע בעמוד האינסטגרם שלו על שיר חדש שאמור לצאת, הספירה לאחור אל המיליון הראשון יוצאת לדרך. הפעם היו אלה Zion&Lennox הפורטוריקנים שהזמינו אותו לשיר איתם את Otra Vez (עוד פעם), וההיסטריה בהתאם: 11 מיליון צפיות בשבועיים בלבד עשה הלהיט הבאמת לוהט הזה.
ממש באותו הבוקר בו הוציא באלווין את "Otra Vez", קהל חובבי המוזיקה הלטינית נכנס לכוננות ספיגה: ניקי ג'אם, השליט הנוכחי והבלתי מעורער של הסצינה, הודיע על שיתוף הפעולה החדש שלו עם להקת MANA, ובאותה שעה בה השיר של באלווין החל לצבור אלפי צפיות, הוציאו גם הם את הגרסה הראשונה של De Piez A Cabeza (מהרגליים עד הראש). על להקת MANA אין יותר מדי מה להרחיב: מדובר באחת הלהקות הלטיניות הכי מצליחות בכל הזמנים, וזו שאחראית על פסקול הטיול הגדול של לא מעט ישראלים שחרשו את דרום אמריקה. השיר (חידוש לאחד הלהיטים הגדולים של הלהקה) התקבל אצל קהל המעריצים שלה ברגשות מעורבים, והתגובות בעמוד הפייסבוק הרשמי של MANA נעו בין "התמסחרתם וזה נורא" לבין "כדאי שתורידו את הווידאו הזה מהאינטרנט, אתם הורגים לעצמכם את המוזיקה" (תגובה שזכתה לאלפי לייקים ועשרות תגובות). נראה שזה לא מפריע יותר מדי לחברי הלהקה שמנסים להמציא את עצמם מחדש עם הגל הנוכחי ששוטף את הז'אנר.
אם כבר גל שוטף, כדאי לשים אוזן על מי שבהחלט יודע למנף את הוייב הכללי אליו הולכת הסצינה. ג'נקרלוס קאנלה, האמריקאי בעל השורשים הקובנים, ומי שבשנים האחרונות מבסס את הקריירה המוזיקלית שלו על דואטים עם כל אמן רגאיי/רגאטון אפשרי. אחרי דואטים מוצלחים ומצליחים עם ג'יי באלווין, ג'ניפר לופז, לנוקס, ואפילו קימאני מארלי (כן, כן, הבן של), השחקן-זמר-דוגמן הבין מהר מאוד שמי שקורע כרגע רחבות שחורות ברחבי העולם הוא צ'ארלי בלאק, אמן דאנסהול ג'מייקני צעיר ומבטיח, שהפך בחודשים האחרונים את הפלייליסטים עם Gyal You Party Animal. קאנלה, שכאמור יודע בדיוק את מי לקרוא אליו ומתי הכי נכון לעשות זה, הוציא ממש לאחרונה את הלהיט החדש שלו ושל בלאק "Pa Que Me Invitan" ("למה אתם מזמינים אותי?"), שיר שעושה הרבה שמח, עם אווירה סופר קיצית, כזה שסובב סביב השאלה המרכזית של קאנלה: "אם אתם יודעים מה קורה לי כשאני שותה, למה אתם מזמינים אותי?". הקצב מדבק, הפזמון קליט, אבל משהו בחיבור בין קאנלה לבלאק נראה קצת פחות טבעי ומרגיש מעט מאולץ לעומת כל השת"פים הקודמים שלו. למרות זאת, אם חיפשתם שיר לסיים איתו את הקיץ, זה בדיוק זה.
בכל הקשור ל-Piso 21, כנראה שכולם יסכימו שהיום בו החליטו לפנות לניקי ג'אם, הוא היום בו הם הפכו מעוד להקה קולומביאנית שמתמחה בשירי אהבה דביקים, לחבורה שגם יודעת לחמם אגנים במסיבות לטיניות. אחרי שיתוף הפעולה המצליח עם ג'אם ב-Suele Suceder, חברי ההרכב בעיקר רכבו על הריקושטים שהביא הלהיט הזה, אבל בחודש האחרון הם החליטו שדי, הגיע הזמן למשהו חדש והוציאו את Me Llamas (את קוראת לי), יציאה שפונה לכיוונים מעט שונים מאלה שהם רגילים אליהם, אבל מוכיחה את עצמה יופי.
פתחנו עם קלאסיקה שאסור לגעת בה, אז הנה אחת שטוב שנגעו בה: קרלוס ויווס, אחד הזמרים הכי מצליחים בקולומביה ומי שבחודשים האחרונים חזר ובענק עם האופניים שלו ושל שאקירה, פתח בשנים האחרונות במין מסורת מבורכת בה הוא מזמין לאולפן את Maluma, הזמר הקולומביאני הצעיר והמגה מצליח, וביחד הם לוקחים את אחת הקלאסיקות של ויווס, מכניסים לה כל אלמנט עכשווי אפשרי, ומחזירים לחיים שירים שהילדים שרוקדים אותם היום משתדלים שלא לדמיין את ההורים שלהם רוקדים בדיוק את אותו השיר בסוף שנות ה-80'. החידוש האחרון של שניהם הוא לאחד משירי האהבה הכי גדולים שיצאו מדרום אמריקה - "Volvi A Nacer" ("נולדתי מחדש"), וכאמור, יש דרך לחדש קלאסיקה, ויש דרך לחדש קלאסיקה. במקרה הזה זה לא פחות מנהדר ומדויק.