הם שונים מאוד זה מזה, אבל גם משלימים אחד את השני באופן מושלם ובלי ששמתם לב הם ממקמים את עצמם גבוה בטבלת הדיג'ייז העולמית. אם אתם אוהבים מוסיקה אלקטרונית, אז הגיע הזמן להכיר את צמד המפיקים הישראלי RIOT, בני 26 שלא מפחדים לחלום גבוה ויצאו לסמן טריטוריה בלוס אנג'לס.
תום דוידסון ודניאל מגיד, במקור מהשרון, נמצאים בהוליווד בקושי ארבעה חודשים אבל כבר הספיקו להופיע באחד הפסטיבלים הגדולים בלוס אנג'לס, "Nocturnal Wonderland", לצד כמה מהבוסים של הסצינה כמו Knife Party, Deorro ,Showtek, Flux Pavilion ועוד. בין היתר הם חתמו על כמה שיתופי פעולה עם חברות ענק, הבריגו את המקום שלהם במפה העולמית ואפילו הספיקו לפגוש את נינט.
איך הגעתם למוזיקה אלקטרונית?
תום: "עוד מימי בית הספר היסודי הייתי לוקח את המחשב הנייח עם התוכנה וירטואל דיג'יי ועושה מסיבות כיתה. השנים עברו הגעתי לגיל בר מצווה וקניתי ציוד אמיתי בפעם הראשונה. לקראת גיל 15 התחלתי להיכנס למועדונים חצי יחצן, חצי דיגי, הייתי עולה בסוף, מקבל איזה רבע שעה כשכבר אין אנשים. בגיל 18 כשהתגייסתי לצבא לא הייתה ברירה אלא לקחת הפסקה עם המוסיקה ונשבעתי שאחזור אם זה עדיין יבער בי. כשהשתחררתי עשיתי את כל מה שביכולתי כדי לחזור ובגדול. במקביל רציתי להתפתח לכיוונים נוספים, הלכתי ללמוד במכללת BPM והתחלתי להפיק מוסיקה. באותה תקופה דניאל נכנס לתמונה, חבר שלי הפגיש בינינו וישר היה קליק מטורף".
דניאל: "אצלי זה התחיל כשהכריחו אותי ללכת לשיעורי פסנתר בתור ילד, והמשיך בגיל 11 בפעם הראשונה שקניתי מערכת תופים. זה התגלגל הלאה, התחלתי לנגן בהרבה להקות מטאל ולהופיע. זה הפך להיות עניין רציני והדבר היחיד בחיים שלי שהשקעתי בו כל כך הרבה. את המוזיקה האלקטרונית גיליתי בסביבות גיל 18, כשיצאתי למסיבות בתל אביב ונחשפתי לדאבסטפ לראשונה. הדליקה אותי המחשבה שאני יכול לעשות הכול ולא רק קצב, להיות אחראי על כל מה שהופך שיר לשיר. אז עזבתי את התיפוף אבל הוא נשאר חלק בלתי נפרד ממי שאני ומההפקה שלי".
מצאתם עצמכם מתחברים ומפיקים סגנונות שלא חשבתם שתעשו בנפרד? או משנים כיוון ומוותרים על סגנונות שאולי הייתם מפיקים לבד?
תום: "כשהתחלנו את RIOT, לי בתור דיג'יי יחסית מוכר היה מאוד קל לנסות לכוון את הפרויקט הזה למה שאני מכיר, המיינסטרים כביכול. זה בא לידי ביטוי בכך שבהתחלה בכלל יותר התעסקנו בהאוס. זה היה נחמד, אבל זה לא היה זה. מה שסימן את ההתחלה באמת מבחינתנו זה השחרור של "Jazz Cat Funk" ב-2014. הטראק הזה ייצג מבחינתנו באופן מושלם את השילוב הזה - אני בא ונותן את האימפקטים שלי ודניאל בא ונותן את האימפקטים שלו וביחד אנחנו מציגים משהו שונה. שלא מנסה להיות כמו, שלא נשמע כמו. אפשר להגיד שאנחנו משלימים אחד את השני, גם בחיים וגם במוזיקה".
אפשר להגיד שהופעתם בכל במה גדולה בארץ, אז למה בעצם נפלה ההחלטה לעבור לאל איי?
"מתחילת הפרויקט הזה היה ברור לנו שהחלומות שלנו באיזשהו מקום קצת גדולים על המדינה הקטנה שלנו. הפרויקט מההתחלה כיוון לחו"ל וללוס אנג'לס בפרט. אנחנו עושים בייס מיוזיק, ז'אנר שפחות פופולרי בארץ ואין מקום שיודע להכיל את הז'אנר הזה טוב יותר מאל איי. הסצינה שם מטורפת. זה בא לידי ביטוי בסוכנויות, במסיבות, בחברות התקליטים. זה פשוט סדר גודל אחר לאמן".
מה הגשמתם מאז המעבר?
"הופעת הבכורה שלנו בארצות הברית הייתה בפסטיבל "Nocturnal Wonderland", שזה אחד הפסטיבלים הכי גדולים שיש לחוף המערבי להציע וזו כבר התחלה מעולה. נוצר קשר הדוק בינינו לבין חברת הענק insomaniac. אנחנו עושים המון כיף, ומקבלים הרבה פרגון מאמנים שגדלנו עליהם ותמכו בנו לאורך כל הפרויקט. אפילו הספקנו לפגוש את נינט בהופעת הבכורה שלה בווסט הוליווד. יצא לנו לחלוק במות בעבר ויש דיבור על שיתוף פעולה מאוד מגניב. זה עוד בחיתולים אבל זה גם כיוון נוסף שאנחנו לגמרי פתוחים לגביו".
מפיקים כמוכם מגיעים להישגים בינלאומיים ועדין לא זוכים לסיקור תקשורתי בארץ. ממה אתם חושבים שזה נובע?
דניאל: "אני חושב שזה בעיקר מגיע מחוסר מודעות. אני חושב שמדינת ישראל נמצאת מאחורה בכמה שנים טובות בכל מה שקשור לתעשיית האמנות. יש כל כך הרבה מפיקים מוכשרים שלא נופלים מהסטנדרט הבינלאומי שקיים בסצינה ואפילו עולים עליו, אבל לצערי הקרדיט זה משהו שעדיין חסר כאן".
מכאן לאן? מה עוד אנחנו צפויים לראות ממכם בזמן הקרוב?
"אנחנו עובדים על רמיקס רשמי נוסף לאינפקטד משרום. נוצר חיבור מאוד טוב בינינו לבין ההרכב Knife Party, שגם הולכים להשיק חברת תקליטים משלהם ורוצים שניקח בה חלק. אנחנו בשלבי יצירה של כמה רמיקסים נוספים שאנחנו פחות יכולים להרחיב עליהם כרגע. יש לנו קליפ רשמי שנמצא בעבודה של בחור מאוד מוכשר מלונדון שעתיד לצאת ביחד עם סינגל. אנחנו במגעים לגבי סיבוב הופעות בקנדה ובאוסטרליה. ב-7.12 אנחנו מופיעים במועדון היוניון בהוליווד ביחד עם ההרכב המצליח Bare Noise שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים. אנחנו עובדים על קונספט הופעה חדש, שהולך לכלול בתוכו שחקנים, כוראוגרפיה, תסריט, אפקטים, מופע שלם. משהו שעוד לא נראה בסצינה. במאי אנחנו מתכננים להגיע לארץ, אז צפו פגיעה!".