במלחמה הבלתי רשמית בין ארבע הכוכבות הגדולות של עולם הפופ כיום - ביונסה, ריהאנה, בריטני ספירס וליידי גאגא, אין ספק שגאגא משאירה אבק לאחרות בכל מה שנוגע לרמת התעוזה, הטירוף והמקוריות בקליפים. הקליפ החדש שלה "Marry The Night", הוא מעין מיני-יצירה קולנועית בה גאגא כותבת מחדש את הזכרונות והעבר שלה, בשילוב של חלום וסיוט, דמיון ומציאות.
ליידי גאגא בעצמה ביימה את הקליפ, שמחולק בגדול לארבע סצנות מרכזיות, ושואב השראה ממקורות כמו הסדרה "Fame" והסרט "ברבור שחור", אבל בעיקר מעולם הסיוטים והדמיון שלה.
בתחילת הקליפ ליידי גאגא מובלת על אלונקת בית חולים, כנראה אחרי ניתוח בגב (לפי הצלקת שנראית בהמשך), ומספרת איך היתה רוצה להמציא מחדש את הזכרונות שלה. היא שוכבת במיטה, מזילה דמעה ואומרת לאחות (שלובשת קלווין קליין!) ויילדה אותה מתוך אמה: "אני הולכת להיות כוכבת, בגלל שאין לי מה להפסיד". כשהמצלמה מתרחקת מתגלה חדר חולים גדול, מלא בחולות ואחיות, נשמע צחוק נשי על סף הטירוף ומתחילה להתנגן מנגינה שקטה של פסנתר קלאסי.
החלק השני והכי מעניין של הקליפ נפתח כאשר ליידי גאגא רוקדת כבלרינה. מיד אחר כך היא שוכבת במיטה שלה, שם הונחה על ידי גבר. בשיחת טלפון מהבמאי שלה היא אומרת :"מה זאת אומרת לותר, אני אמנית!". ואז מתחילה סצנה במהלכה גאגא, חשופת חזה, נכנסת למעין טראנס על רקע המוזיקה של הפסנתר, מתחילה להרוס את החדר ושופכת על עצמה חבילה של דגני בוקר צ'יריוס. בסצנה מקבילה היא סובלת מאוד מריקוד של בלרינות אחרות - אולי כתזכורת לילדותה.
כשהיא מתאוששת מהטירוף ליידי גאגא צובעת את השיער באמבטיה ושרה את שורת הפתיחה של השיר. היא יוצאת, החוצה לבושה בבגד ג'ינס עם ניטים ופצ'ים (אולי כמחווה למדונה של האייטיז) וכשהשכנים שחלה לבניין (או לבית החולים) מביטים בה מלמעלה היא יוצאת החוצה, מעירה בהומור שמה שנשאר לה אלה הבגדים ולכן היא עושה מה שכל בחורה אחרת היתה עושה - ומתחילה הכל מהתחלה.
באטמנית פירומנית
בחלק השלישי של הקליפ, שצולם ברחובות ניו יורק, זו כבר ליידי גאגא לבושה בשחור בסגנון באטמן, עם השיער הצבוע לבלונד (ובהבזק אחד עם מסכה של באטמן) פולשת לתוך מכונית מהחלון על רקע מוזיקת רקע דרמטית, עד שהיא משתחלת פנימה, מפעילה את השיר "Marry The Night", מתאפרת, ועם כניסת הקצב של השיר היא מתחילה בטירוף הבא - המכוניות מסביבה מתפוצצות והיא עולה על הגג ורוקדת בשיגעון של אשת-זאב צמאה לדם.
המסגרת לסצנה הרביעית, תוך כדי השיר, היא ריקוד של גאגא עם רקדנים אחרים בתוך הסטודיו וברחובות ניו יורק, בקטעים שמושפעים מהסדרה "Fame". גאגא לכאורה הפכה מבלרינה לרקדנית ליווי של כוכבי פופ. לתוך הסצנה הזו נחתכים פנימה הבזקים של גאגא באמבטיה, אחר כך שופכת בנזין על המכוניות וצועדת מחדר לחדר עם מקלדת ביד ועם כובע הלוויין איתו הופיעה בטקס פרסי אמ.טי.וי האחרון על הראש. הקליפ מסתיים כשהיא עם תחפושת הלוויין, על הבמה, כשמסביבה מסכי אד בוערים. מדהים.