משדר גבריות, אבל לנשים / אייקון של ג'ייד
מאז הונח על שולחני "אייקון", הבושם החדש של חברת הקוסמטיקה "ג'ייד", אני מנהל איתו מערכת יחסים אמביוולנטית של משיכה דחייה. קודם כל, הוא די מתקתק, מה שמעולם לא נתפס בעיניי כניחוח גברי במיוחד. מעבר לכך, הוא מאוד דומיננטי. אולי מדי. כזה שאחרי שתי השפרצות נשאר איתך לאורך זמן רב. זה אולי יתרון כשמדובר בבושם בעל ריח מדהים במיוחד, אך זה לא המקרה שלפנינו. ובכל זאת, למרות הפגמים האלו, אני דווקא די מחבב אותו. הוא פשוט נעים. קצת כמו בושם של אישה, אבל עם אלמנט גברי מובהק. אפשר לומר שמדובר בניחוח האולטימטיבי ללסבית קשוחה.
"ג'ייד" משווקת את הבושם החדש שלה לגברים כבעל רעננות צעירה וממריצה (קצת כמו פרסומת לרד בול), ומספרת שיש לו ניחוחות אוריינטליים של מאסק, פטצ'ולי ופולי טונקה. בנוסף, הם מציינים שיש לו רמיזות אלגנטיות של טבק ועץ אוריינטלי. אז קודם כל, מה נסגר עם העץ האוריינטלי? מה זה, שולחן במסעדה סינית? ולגבי הטבק, איזה אינטרס יש לנו להדיף ניחוח טבק? לא מספיק ריח הסיגריות שדובק בנו אחרי סיגריה?
הוא אמנם עולה רק 199 שקלים לבקבוק של 100 מ"ל, אבל כמו תמיד עם מוצר זול - על פשרות משלמים. קשה להאמין שיימצא רוכש, שבאמת יתאהב בריח של "אייקון". כבושם ברירת מחדל הוא לא רע, אבל בהחלט מומלץ להשקיע עוד כמה שקלים בשביל מוצר שקצת יותר סגור על עצמו.
(ניר סלונים)
מחיר: 199 שקלים ל-100 מ"ל.
משדר סקס, אבל בעדינות / פלייבוי מליבו
כל דבר שיביאו לנו ויכתבו עליו שהוא "הישר מאחוזת פלייבוי", יגרום לנו לפחות להציץ לראות במה מדובר ועד כמה שזה יישמע מפתיע, דווקא מותג שנתפס כזול, כמו פלייבוי, הצליח להפתיע בגדול. בניגוד לתדמית הערסית, פלייבוי הצליחו לייצר בושם עדין אבל דומיננטי שמריח ממש טוב, נתפס טוב על הגוף ולא שואב את כל החמצן מהרכב, ברגע שנכנסים אליו.
"פלייבוי מליבו" הוא אחד מסדרה של ארבעה בשמים חדשים של פלייבוי: הוליווד, וגאס, מיאמי ומליבו, ולדברי היצרן, הניחוחות הם "בהשראת אזורי הבילוי המובילים בעולם". המליבו מדיף ניחוחות של פרי הדר, תפוח, מנטה עם טוויסט לימוני, והוא אמור לשדר רעננות ורוגע של חופש וים ולמשוך תשומת לב, ושוב, למרבה ההפתעה, זה בדיוק מה שהוא עושה. מי היה מאמין?
את מבחן החברה הבושם צלח בקלות וללא מאמץ וגם המחיר לא בשמיים (שקל למ"ל בממוצע), וגם, הבקבוקון דמוי הפלאסק מאוד מוסיף לסקס אפיל של הבושם. אפשר לומר שמומלץ.
(אורן דותן)
מחיר: 100 שקלים ל-100 מ"ל.
משדר ריח טוב, אבל עם שקר בפרסום / דאודורנט סטיק אקס דארק טמפטיישן
אי שם ב-2009, כשיצא הדאודורנט ספריי וג'ל הרחצה של Axe Dark Temptation, הביקורת שלנו הייתה אמביוולנטית: מצד אחד, אמרנו, מדובר בריח מצוין, כזה שבהחלט עושה חשק להתיז על בית השחי או למרוח על הגוף. מצד שני - וזה הצד המעצבן - כעסנו ובצדק שבניחוח ההוא לא היה שום אזכור לשוקולד. למה התעצבנו? כי הפרסומת והסקרים הבטיחו שהריח הזה יגרום לנשים להימשך אליך ממש כמו שהן נמשכות לשוקולד.
שנה וחצי מאוחר יותר, ועל שולחננו נחת אותו אקס דארק טמפטיישן, רק שהפעם בגרסת הסטיק. אין פה שום חידוש בריח - הוא עדיין מעולה - ועכשיו על המוצר הוסיפו את השורה: "as irresistible as chocolate". בעברית: אי אפשר לעמוד בפניו, ממש כמו שוקולד. שזה קצת יותר טוב מהמוצר הקודם, שלא ציין שוקולד בשום אופן, אבל עדיין מטעה ומעצבן אותנו ממש כמו בפעם הקודמת.
אז למען הסר ספק ולטובתם של כל הצרכנים המבולבלים: Axe Dark Temptation הוא דאודורנט עם ריח טוב - אבל הריח לא מזכיר שוקולד אפילו לרגע. האזכור לשוקולד הוא אקט פרסומי ותו לא. תעשו עם זה מה שאתם רוצים.
(נרי קרמר)
מחיר: 30 שקלים.
משדר גימיק, אבל עובד / ג'נטלמן קיט של Sabon
אני לא בן אדם של גימיקים. תנו לי את המוצר שלי באריזה נורמלית ובריח טוב, וקניתם אותי. לא צריך אריזות מיוחדות, בקבוקים בצורות נחשקות או כל דבר אחר שנהגה ממוחם הקודחים של אנשי הקרייאטיב של יצרני מוצרי הטיפוח. לכן, כשקיבלתי להתנסות את הג'נטלמן קיט של "סבון" - ערכת נסיעות הכוללת שלוש שפופרות (קרם גילוח, קרם לאחר גילוח וקרם ידיים) - כבר הכנתי את עצמי: זאת הולכת להיות ביקורת גרועה.
ולכן ההפתעה עבורי הייתה כפולה: פעם אחת, איכות המוצר. לשלושת הקרמים ריח פשוט וגברי, לא צעקן או מגונדר מדי, אם אפשר להגיד מגונדר על ריח. הם נספגים היטב בעור ובקיצור עושים את העבודה לשמה הם נוצרו ברמה סבירה פלוס.
אבל ההפתעה הגדולה מבחינתי הייתה הפרקטיות של הערכה הזאת. הבנתי את זה לגמרי בטעות, אחרי שביקשתי מאשתי קרם ידיים ולא היה לה - ואז נזכרתי שבתיק צד שלי מחכה לי הערכה הקטנה הזאת. שלפתי את קרם הידיים ונפטרתי מהעז הזאת. את הקרמים של הגילוח לקחתי לחופשה ועלצתי על המקום שנחסך לי אחרי שהקצף המסורתי נשאר בבית.
בקיצור, יצא להם טוב הג'נטלמן קיט הזה. הם הוציאו גימיק שאשכרה עובד, ואני הצלחתי לפרגן למוצר טיפוח שהוא גימיק.
(נועם ליפמן)
מחיר: 68 שקלים.