שיא הקיץ כבר כאן וחום יולי-אוגוסט מושך אותך באופן טבעי אל החופים. אין ספק שהשילוב של חול, מים ואינספור נשים בבגדי ים עושה את שלו, אבל צריך להודות על האמת: זה מבלבל. כל כך הרבה גדלים, צבעים ומחשופים מתערבבים להם על החוף, ומנגד עומדים גברים מתוסכלים שמנסים להבין איזה מסר הלובשת מבקשת להעביר. לפני שאתה מסתער על המטרה, בוא תלמד כמה שיטות שיעזרו לך לזהות מה בגד הים שלה אומר עליה.
בגד ים שלם
מסר לעולם: "בואו נהיה ידידים".
מאפיינים: בעבר נחשב בגד הים המלא לסמל הזיהוי של נשים מבוגרות, מלאות או כאלו שאינן מעוניינות לחשוף את גופן בפומבי. אבל התקופה הזאת עברה לה מהעולם. בעידן שבו קוגריות רעבות אורבות על החוף בביגוד מינימלי לחיילים צעירים בחופשת השבת, אבד הקשר בין הגיל ובגד הים. גם מבנה בגד הים עבר שינוי משמעותי. בעבר הוא היה לפחות עקבי במטרתו: כיסוי מלא והרמטי של הגוף. היום הוא נועד למטרה אחת בלבד: לתסכל.
קהל יעד: הידידה. היא תתקשר אליך בבוקר שבת ותזמין אותך ליום כיף על החול. אמנם אין לך יומרות לקשר זוגי כאן, אבל כבר שנים אתה מת לראות אותה בביקיני, וכמה שעות של חרמנות בריאה יעשו לך רק טוב. רק שאז אתם מגיעים לחוף ואתה מגלה את האמת המרה: כל מה שלא מעניין חשוף, וכל מה שתמיד חלמת להציץ עליו סגור הרמטית. את השעות הבאות הידידה הכוסית תבלה לידך במריחה אינסופית של קרם הגנה על רגליה המושלמות, תוך כדי פטפטת אינסופית של רכילויות חסרות טעם. מפעם לפעם היא תתלונן על הבנות המופקרות שחולפות על ידך בפיסות בד מינימליות ותספר לך שוב כמה כיף לה איתך, ידיד טוב והגון שכמוך.
יוצאות מן כלל במקרה הזה, אגב, הן נשים כמו כריסטינה הנדריקס. אם נתקלת במישהי שסוחבת ציוד כזה, קח בחשבון שלא מדובר בהצהרת ידידות. אלא בניסיון לגייס כל תמיכה אפשרית כדי למנוע התפרצות.
טנקיני
מסר לעולם: "תפוס מרחק".
מאפיינים: בעבר האופציה הזו הייתה שמורה לתמימות הנעורים של גיל ההתבגרות. הברזה נועזת מבית הספר ומחסור בבגד ים זמין, שמביאים לאלתור נפלא של גופיה ומכנסיים קצרים (אם היית ממש בר מזל אז גם מכנסיים קצרים לא היו בנמצא). מהספונטניות המבורכת הזו צמחו תאונות מופלאות כתוצאה מהשילוב בין גופיה לבנה ומלחמת מים סוערת. מי ידע אז שיבוא היום ובו מישהו יחליט להפוך את פנטזיית הנעורים הזו לבגד ים של ממש. כזה שחסין מפני שקיפות, חום, קור או כל בונוס אחר שקשור באווירת הים.
קהל יעד: החטובה השמרנית. חברה טובה של הידידה, אבל לוקחת את המאפיינים שלה צעד אחד קדימה. היא מגיעה אל החוף עם פחות בד אבל עם משקפי דיסטנס וגישה חד משמעית: "ציץ ממני לא תראה". הגופייה הצמודה הזו מצליחה להפוך אותה ללוהטת עוד יותר, והיא יודעת את זה. מדי פעם בפעם היא מגניבה מבטים מלאי רשעות אל מציצן מזדמן, כשהיא מקפלת אותה למעלה וחושפת בטן מושלמת.
ביקיני סטרפלס
מסר לעולם: "תראו מה יש לי!...טוב, זהו מספיק...תראו שוב פעם...נו די, אל תגזימו".
מאפיינים: בגדי ים היו מאז ומעולם כלי אכזרי מאד בידי הנשים, אבל לפחות השימוש בו נעשה בדרך הגונה: רצועות בד ופותחנים ממתכת שדאגו להראות לך חלק מהסחורה, אך לעולם לא את הארץ המובטחת. אבל מאז התקדמנו בסולם האכזריות עד ליום שבו חתיכות בד נטולות כל תמיכת רצועות, מסתובבות חופשי בחופים, יוצרות אופנה חדשה ומענה של תנועות משיכה וסידור בלתי פוסקות.
קהל יעד: הטיזרית. היא מגיעה לחוף הים מלאת שמחת חיים ומרץ. עוד בטרם הספקת להבחין בה, הבגדים כבר על החול. משיכה ראשונה, סידור קטן ומיד היא יוצאת אל המים בלוויית חברות צוהלות ומצחקקות נוספות. כאן מתחיל הסיוט שלך. בין הריצות, מלחמות המים ומשחקי התופסת בחול מסתתרים רגעים קטנים של אושר, כשכוח המשיכה עובד לטובתך, ומנגד רגעים ארוכים של תסכול. את היום בחוף אתה מסיים עם צוואר תפוס, דפיקות לב מואצות וכאבים באזורים אסטרטגיים. אם אתה שוקל לנסות את מזלך, קח את הסטרפלס כדימוי ליחסים העתידיים שלכם: אושר מועט ותסכול ממושך.
ביקיני תחרה/הדפסים צבעוניים
מסר לעולם: "אני זקוקה לתשומת לב. תנו לי לייק!".
מאפיינים: לא נחדש לך שום דבר אם נספר שאנחנו חיים בזמנים מטורפים למדי. עידן שבו להיות דומה לאחרים נחשב למשעמם ובנאלי. זהו זמנם של הסטייליסטים, המעצבים, מנהיגי הדעה. אלו שלוקחים את הדברים הפשוטים, מסבכים אותם ואז מתפארים ב"סטייל החדש". את תוצאות העידן הזה רואים היום גם בחופים. תוספות תחרה, הדפסים צבעוניים ושלל תוספות מיותרות שנועדו בעיקר לקלקל את מה שהיה כל כך טוב בביקיני הקלאסי.
קהל יעד: הילדותית. היא מגיעה אל החוף חמושה בסמארטפון, מצלמה משוכללת וטון תינוקי. תהליך השיתוף מתחיל מיד. סדרת צילומים של עצמה בשלל זוויות ותנוחות על החוף עולה מיד לפייסבוק עם הכיתוב: "OMG, איזה ביקינוני חמוד יש לי!". מרגע זה ואילך כל פעולה על החוף תתועד ותועבר לעיני כל. החל מההצהרה: "איזה חום פה! מי קונה לי ארטיקוני?" ועד "מה הקטע של אנשים עם בגדי ים חלקים? איפה הסטייל פיפל?". אנחנו יודעים שהיא נראית טוב אבל לפני שאתה עושה את המוב שלך, תחשוב שוב אם בא לך לנהל שיחה שכוללת את המילים: "חמודוני", "שיזופוני" ו"מה פתאום? לא רואים לי את החזוני".
ביקיני ברזילאי
מסר לעולם: "יש לי חזון".
מאפיינים: השילוב של המילים ברזיל וביקיני עושה קונוטציות חיוביות, ובצדק גמור. המדינה שהפכה את החופים שלה למוקד עולמי לעלייה לרגל, בהחלט יודעת לייצר עבור בנותיה האקזוטיות ביגוד שידגיש את היתרונות הטבעיים שלהן. באופן מבורך למדי הביקיני הברזילאי שולט גם בחופי ישראל. אלא שהפרשנות הסקסית והאקזוטית של קופקבנה, מקבלת תפנית מוזרה כשהיא נתקלת בחוויית הים הישראלית.
קהל יעד: אחת מהחבר'ה. בניגוד לחברותיה בעלות בגדי הים הקודמים, לבעלת הביקיני הברזילאי ישנו השילוב המנצח של מודעות עצמית להיותה פצצה והנכונות לאפשר לכולם ליהנות מהעניין. חלק עליון בעל מפתח רחב יעניק לכל עובר מזדמן הצצה לחזה מפואר, בלוויית חיוך של הסכמה. הצד הפחות טוב של העניין הוא העובדה שמשהו בתפיסת המיניות שלה השתבש. אל החוף היא מגיעה מלווה בחבורת גברים, עמם היא מחליקה כיפים, בירות ובדיחות גסות. אמנם לתפוס אותה לבד יהיה מעט קשה, אבל תשמח לגלות שהיא מרגישה ממש בנוח במלתחה של הגברים.
חוטיני
מסר לעולם: "חוט קטן מפריד בינך לגן העדן".
מאפיינים: בטח לא ידעת שבמקור נועדה חתיכת הבד הדקיקה הזאת לשימוש גברי. למרבה המזל מישהו חכם הבין עד כמה טראומתי יכול להיות המראה הזה בחופים, והחליט לשווק אותו מחדש בגרסה הנשית. מאז אותו יום נפלא הולך החוטיני ומתקדם. מגרד בכל פעם את גבולות ה"ללכת עם ובעצם לא לכסות כלום". ועם זאת בישראל התופעה של החוטיני עדיין לא תפסה תאוצה.
קהל יעד: נקבת האלפא. מבחן המודעות העצמית הקלאסי בא לידי ביטוי בהחלטה ללבוש חוטיני. זוהי הסיבה שכל כך נדיר לפגוש אותו בישראל. במקרה הנכון והטוב תמצא אותו על גופה המושלם של אלילה מקומית, שרגילה להלך בנחת מול פרצופים נדהמים ומריירים. במידה ונתקלת באחת כזו, אל תטרח. מדובר במקרה קלאסי של נרות חנוכה: לראותה בלבד. מיד אחרי שתסיים את סיבוב הענטוז בחוף, היא תתרווח באחת מהפינות הנידחות ותפתח רומן עב כרס. הסיכוי לנהל איתה שיחה משמעותית שווה ערך לקיום קשר עם חוצנים רובוטיים מהכוכב סייבטרון.
אגב, אם אתה מוכן להתפשר יש גם אופציה נוספת: הפרחה של החוף. היא אמנם קולנית, רעשנית וחסרת כל מודעות עצמית, אבל מצד שני היא יודעת בדיוק מה היא מחפשת. אם החלטת ללכת על זה, קח בחשבון מילת אזהרה אחרונה: מרגע שנתת שם עבודה, אין דרך חזרה. כדאי שתתחיל לתרגל צהלולים.