התורים בכניסה לקיקה היו ארוכים כל השבוע. כ-3,000 עד 4,000 מבקרים מגיעים מדי יום למתחם ההולך ומתרוקן באיזור התעשיה נתניה. הבוקר, לראשונה מאז תחילת מכירת החיסול, תיפתח קיקה גם בסוף השבוע, ובהנהלה צופים ההסתערות שתזכיר את ימיה הראשונים של החנות. "צפויה התנפלות של ממש", אומר עו"ד רון בר-ניר, הממונה על פירוק החברה, "ובכלל ישנה היענות רבה ויפה למכירת החיסול. אתמול הפדיון עבר כבר את ה-8 מליון שקלים מתוך סחורה במלאי שמוערכת ב-25-26 מיליון שקלים. אנחנו מעריכים שעד סוף יוני כל הסחורה תגמר".
ההתנפלות העיקרית היא על מחלקת הילדים כשהמחירים האטרקטיביים והמבחר עשו את שלהם. "מחלקת הילדים והתינוקות נמחקה כמעט לחלוטין", אומר סמנכ"ל הכספים עומרי בציר, "חדרי ילדים, עגלות, הכל נגמר. בקומת הילדים נותרו צעצועים בלבד שנמכרים כעת בכ-40 אחוזי הנחה".
מי שחושב שהקונים מסתפקים במוצרים שניתן לקחת כאן ועכשיו, יתפלא לשמוע על שני מטבחים שנמכרו מתוך 12 הנמצאים במלאי. אחד מהם ב-40 אלף שקלים. "נמכרים מטבחים, סלונים, אפילו תגברנו את צוות המכירות", אומר בציר. מחיר של סלון נע בין 2,000 ל-12,000 שקלים, מיטות זוגיות הכוללות מזרון ניתן למצוא במחיר של כ-2,800 שקל. החנות ממשיכה להציע שירותי הובלה צמודים, אך אינה מתווכת יותר בין הלקוח וחברת ההובלות. במחלקות אחרות בחנות, קצת יותר זולות, עדיין ניתן למצוא לא מעט סחורה במחיר משתלם. ספלי קפה נמכרים במחיר של 2.5 שקלים בלבד, כותש שום בחמישה שקלים וסט פיירקסים קטן בכ-50 שקלים. גם באגף מוצרי הנוי לבית יש לא מעט פריטים: כדים מעוצבים, למשל, נמכרים ב-30 עד 40 שקלים ומגבות החל מ-20 שקלים.
"כל המחלקות נהנות מתנופה של מכירות ואנחנו כרגע מחדשים את המלאי", אומר צביקה גולדנברג, מנכ"ל קיקה, "כמות גדולה מאוד של משאיות מביאות סחורה חדשה מהמחסנים שלנו באשדוד. יש אפילו מוצרים חדשים שלא מכרנו קודם". אבל אל תתבלבלו מהפריחה הנוכחית. הנתונים הכלכליים של ענקית הרהיטים האוסטרית שנחשפו לפני כחודשיים בדו"חות הכספיים של 2011 הצביעו על הפסד של 44.5 מיליון שקל בשנה שמעיד על חוסר כימיה עם הצרכן הישראלי. הדרישה הנוכחית ממי שרכש מוצר לפני הפירוק לשלם שוב 50 אחוז מערכו, לא הוסיפה לתדמית הבעייתית והכעיסה רבים מהלקוחות.
"צמד המילים 'מכירת חיסול' עשה את שלו"
"מבצעים יפים היו גם בחודשים שלפני הפירוק, אבל אין ספק שצמד המילים 'מכירת חיסול' עושה את זה לאנשים", אומר גולדברג, "הבעיה העיקרית של קיקה היתה שלא הצלחנו להטמיע את הקונספט של החברה בקרב הישראלים. הקונספט של טווח אפשרויות ומוצרים רחב מאוד במחירים שמתאימים לכל המגזרים. מצד אחד 'טיילור מייד' שמאפשר לכל אדם למצוא מוצרים לפי מידותיו ומצד שני מציעים איכות. ההשוואה לאיקאה פגעה בנו, חד משמעית. לאנשים לא היה מספיק זמן כדי להתרשם מהאיכותיות, שמונה חודשים היא תקופה בלתי אפשרית כדי לחנך שוק".
למרות המכירות הנאות, הלקוחות עדיין לא ממש מרוצים. חלקם מבולבלים מהימים ומשעות הפתיחה שהפכו גמישים למדי מאז תחילת מכירת החיסול. "עובד אחד אמר לי שפותחים ב-11:30, אחר אומר לי שב-12:00. למה לא מפרסמים מתי החנות נפתחת?", כועסת אחת הלקוחות שהגיעה אתמול עם כל משפחתה. שעות הפתיחה הקבועות בימים אלה הן 12:00 עד 20:00, אך מטעם החברה לא עוסקים כרגע בעדכון האתר שם עדיין מופיעות שעות הפתיחה הישנות של החנות. עם זאת, על פי עו"ד בר-ניר בפועל מפסיקים לאפשר כניסה לחנות אחרי השעה שש בערב כדי למנוע עיכובים בשעת הסגירה ולכן מומלץ להגיע לפני.
עד כמה השעות גמישות תוכלו להבין מהמקרה המוזר של יום רביעי. לקוחות שהגיעו מצאו את הדלתות, שוב, סגורות. "רצינו להקדיש את היום לסדר קצת אחרי ההתנפלות של השבוע האחרון", אומר בר ניר, "אבל יותר מדי לקוחות עמדו בפתח ואמרו שהם הגיעו מרחוק. אחד מהם אפילו נופף בכרטיס טיסה מאילת. בשעה שלוש החלטנו בכל זאת לפתוח ל-4-5 שעות".