לטוב ולרע, שופינג באיקאה זו חווית קניה מלאה ובדרך כלל גם ארוכה, שמתחילה בשיטוט בין החללים המעוצבים, ממשיכה בליקוט במרחבי האקססוריז ומשם למדפי האיסוף ולקופה, וזה בהנחה שלא עוצרים באמצע למנוחה בקפיטריה. לפעמים מדובר במסע מספק במיוחד, ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה רק להצטייד במוצר שאנחנו כבר מכירים, נניח כוננית בילי או ארון הנעליים המלבני, ומפנטזים על דרך לבצע רכישה נקודתית שלו, שתהיה יעילה וזריזה כמו לקנות פחית שתייה במכונה אוטומטית. אז נחשו מה – באיקאה אמסטרדם זה כבר מציאות.

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>>  זהירות, רעיל: חומר הניקיון שמסקרן מאוד את הילדים

>> היזם הישראלי שבונה לגונות מלאכותיות בעולם, ובהמשך גם בארץ

 

חברת איקאה, שמקפידה להישאר אייקון של חדשנות, מנסה לשפר את חווית הקנייה ללקוחותיה ולאחרונה הציבה 2 מכונות ענק אוטומטיות (בגובה 8 מטרים) בחניון של סניף שלה באמסטרדם, שדרכן אפשר להזמין באופן דיגיטלי ולקבל רהיטים במקום. איך זה עובד? את ההזמנה מבצעים מראש אונליין, מקבלים קוד ומזינים אותו במכונה האוטומטית. ההזמנה מתקבלת, עוברת הלאה למחסן, שם מאתרים ומורידים את ההזמנות של המכונות על עגלה והיא יוצאת החוצה ללקוח שממתין, במרחק צעדים ספורים מהרכב שלו. וכל זה בלי להיכנס פנימה לחנות ולהתמודד עם הפיתויים שבה. חלום.

שקית איקאה כחולה, אישה עומדת עם שקית FRAKTA בתוך אולם של איקאה (צילום: NP27, SHUTTERSTOCK)
השיטה שתחסוך לכם את השוטטות במרחבים | צילום: NP27, SHUTTERSTOCK

מכונה אוטומטית למכירת רהיטים באיקאה אמסטרדם (צילום: צילום מסך מאתר retaildetail)
צילום: צילום מסך מאתר retaildetail

לפי איקאה, כל אחת משתי המכונות יכולה להתמודד עם 480 הזמנות ביום. בזכות עיצוב צילינדרי (בצורת גליל) ההזמנות כבר לא מאוחסנות בצורה אופקית, אלא אנכית, וזה חסך כל כך הרבה מקום שהרשת יכולה אפילו לסגור את המחסן החיצוני שלה, ששטחו 7,800 מ"ר, וליצור מקום לאחסון יעיל יותר של המוצרים בחנות. וכשחוסכים מקום בסניפים, זה יכול להוביל לעלויות נמוכות יותר עבור לקוחות. לכאורה. בנוסף למכונות האיסוף החדשות, הרשת התקינה באמסטרדם גם תאי איסוף עבור הזמנות קטנות יותראיקאה בוחנת אפשרויות ליישם את המערכת האוטומטית בחנויות נוספות בהולנד, וגם בחו"ל. באביב הקרוב אמורות להגיע מכונות דומות גם לבלגיה, לגבי ישראל אין צפי בינתיים.

מכונה אוטומטית למכירת רהיטים באיקאה אמסטרדם (צילום: צילום מסך מאתר retaildetail)
קודם כל מבצעים רכישה אונליין ומקבלים קוד, אותו מזינים במכונה | צילום: צילום מסך מאתר retaildetail

מכונה אוטומטית למכירת רהיטים באיקאה אמסטרדם (צילום: צילום מסך מאתר retaildetail)
צילום: צילום מסך מאתר retaildetail

בחניון, בסניף, במוזיאון ובמלון

החדשנות של הרשת לא מתבטאת רק במוצרים ובחוויית הקנייה, אלא גם בייצור חוויות נוספות. חנות איקאה הראשונה נפתחה בשנת 1958 בעיירה שוודית מנומנמת בשם אלמהולט, שזכתה מאז לכבוד להיות הלוקיישן למוזיאון איקאה. כן כן, יש דבר כזה. במוזיאון אפשר ללמוד על ההיסטוריה של הרשת, טרנדיים עיצוביים, להשתתף בסדנאות, לאכול במסעדה ואפילו להצטלם בסט מעוצב לתמונת שער של קטלוג איקאה בכיכובכם (הידעתם שקטלוג איקאה מודפס כיום ב-250 מיליון עותקים, פי שניים וחצי מכמות ספרי התנ"ך המודפסת בעולם בכל שנה?). ואם המוזיאון לא מספיק כדי להפיח חיים בעיירה הקטנה יש בה גם מלון של איקאה, שהוקם ב-1964 בסמוך לחנות הראשונה, כפתרון למבקרים שבאו מרחוק לעשות שופינג ונזקקו למיטה בסוף היום, וכמובן מעוצב ומרוהט כולו ברהיטי הרשת. 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by 林丁丁 Dindin Lin (@dindindindinlin)