נייה לפני הפסח, זארה פתחה הבוקר (ג') את הסניף הראשון שלה בישראל של מותג כלי הבית שלה Zara Home. החנות החדשה נפתחה בקניון גינדי תל אביב והיא משתרעת על פני 600 מ"ר. נכון לרגע זה לגוטקס מותגים, בעלת הזיכיון של זארה בישראל, אין תוכניות קונקרטיות לפתיחת חנויות נוספות של המותג ואלה ייפתחו בהמשך בהתאם להצלחת המותג. המותג כולל מצעים, מפות, שטיחים לסלון הבית ולחדר האמבטיה, רהיטים, הלבשת שולחן, סכו"ם ומערכות אוכל ופריטים נוספים לצד קו הלבשה לבית וקו מוצרי אמבט ובישום לבית.
המותג זארה הום, שקיים משנת 2003, פועל ביותר מ-60 מדינות עם למעלה מ-500 חנויות. בניגוד ל-H&M שפתחה חנות ראשונה לכלי בית בישראל באמצע מרץ, זארה הום מציגה עצמה כמותג יוקרתי להלבשת בית ומתהדרת בכך שהיא מציעה את הטרנדים העדכניים בעולם האופנה ושהקולקציות בחנות יעודכנו באופן תדיר.
אכן, בדיקת המחיר בזארה הום, אל מול מתחרותיה כגון: H&M home, פוקס הום וגולף אנד קו, מראה כי כניסתה של זארה אינה מביאה בשורה גדולה לתחום מבחינת המחיר.
מההשוואה שבוצעה על יד ה-TheMarker ניתן לראות כי ב-4 מתוך 7 הקטגוריות שנבדקו זארה הום מציעה את טווחי המחירים הגבוהים ביותר (כריות נוי, כוס לשתייה קרה, מאג לקפה, סל כביסה) ורק בקטגורייה אחת את המחיר ההתחלתי הנמוך ביותר (סט מצעים זוגי). לשם ההשוואה, h&m home, מציעה מחירים תחרותיים יותר בענף וב-3 מתוך 7 הקטגוריות שנבדקו היא מציעה את הטווח הנמוך ביותר מבין הרשתות (כריות נוי, וילון לאמבטיה ושטחי אמבטיה).
כך למשל בזארה הום מוכרים כריות נוי במחיר המתחיל ב-69.9 שקל ומגיע לכדי 109.9 שקל' בעוד שב-H&M מחיר כריות הנוי מתחיל ב-24.9 שקל ומגיע עד למחיר מקסימום של 59.9 שקל/ גם פוקס הום מציעה טווח מחירים נמוך מזארה הום וכריות הנוי שהיא מציעה עולות 59.9 שקל; כוסות לשתייה קרה נמכרות במחיר של 49.9-15 שקל לכוס בודדת בזארה הום, לעומת 9.9 שקלים ב-H&M, ב-18.9-5.9 שקל בפוקס הום, ו-6.9 עד 19.9 שקל לכוס שתייה קרה בגולף אנד קו; מאג לשתייה חמה נמכר בזארה הום ב-49.9-15.9 שקל, בפוקס הום ב-8.9 שקלים עד 29.9 שקל ובגולף אנד קו ב-19.9-6.9 שקל; במקרה של מאג לשתייה חמה גם המחירים של H&M לא אטרקטיביים' והטווח שלהם מתחיל גבוה יותר אף מזארה הום – 49.9-29.9 שקל. סל כביסה יעלה לגם בזארה הום 299-179.9 שקל לעומת 159-59.9 שקל ב-Hַ&M ו-229.9-69.9 בפוקס הום.
רק בקטגוריה אחת - מצעים למיטה זוגית- זארה הום מציעה את המחיר ההתחלתי הנמוך ביותר מבין הרשתות שנבדקו – 499-109.9 שקל לעומת 549-1599 שקל ב-H&M, בבפוקס הום 369.9-259.9 שקל ובגולף אנד קו 519-194 שקל.
עם זאת, יש לציין כי לא מדובר בפערים גדולים בין הרשתות בטווחי המחירים וכי לא מדובר במוצרים זהים בדיוק, אלא בקטגוריה זהה ולא מן הנמנע שהשונות במחיר קשורה גם לשונות בעיצובם ובאיכות.
הכניסה של זארה הום לתחום כלי הבית, גם אם היא מפעילה בינתיים חנות אחת בלבד, כמו גם כניסתה של H&M לתחום עם חנויות בעזריאלי ת"א ועזריאלי ראשון לציון, צפויות להכניס תחרות לשוק כלי הבית בתקופה התחרותית ביותר בשנה – לפי חג הפסח.
כ-70% משוק כלי הבית, המוערך בכמיליארד שקל בשנה, נשלט היום על ידי רשתות כמו גולף אנד קו, פוקס הום, הרמוניה, המשביר לצרכן ועוד; וכ-30% נשלט על ידי חנויות פרטיות. כ-40% מהמכירות בתחום מגיעות בתקופת פסח וראש השנה. לפני כשבע שנים נכנסה לתחום רשת האופנה פוקס עם חנויות עצמאיות למותג פוקס הום, שכבר פרוס עם למעלה מ-60 חנויות. בנוסף, רשת גולף אנד קו השיקה השבוע אתר מכירות מקוון ומעניקה בו 25% הנחה עד סוף החודש.