רשת איקאה ישראל מדווחת היום כי מכירות הרשת ב-2012 רשמו עלייה של 39% והסתכמו בכ-770 מיליון שקל, אך יש לזכור כי ב-2011 פעל רק הסניף בראשון-לציון עקב שריפת הסניף בנתניה. מספר המבקרים בחנויות במהלך שנת 2012 היה כ-3.5 מיליון.
מנכ"ל הרשת, שלומי גבאי, מסר כי "מאז כניסתה של איקאה לישראל הורדנו מחירים בכ-11% בממוצע. גם בקטלוג הנוכחי לשנת 2013 שהופץ השנה בספטמבר הצלחנו להוריד את המחירים בכ-4% בממוצע, למרות העלייה במחירי הייצור והשינוע.
"התוצאות הכספיות הטובות מצביעות על הבעת האמון המתמשכת של הצרכן הישראלי בקטגוריות הריהוט השונות ובאיכות המוצרים של הרשת. אני שמח לומר כי הורדות המחיר לאורך השנים מוערכות מאוד על-ידי הצרכנים, דבר שניכר בגידול במכירות לאורך השנים".
בעלי איקאה ישראל והיו"ר, מתיו ברונפמן, ציין כי "אני מברך את עובדי ומנהלי איקאה על ההישג המרשים של שנת 2012. לפני שנתיים הכרזנו כי היעד שלנו הוא להגיע למכירות בהיקף של כמיליארד שקל עם שלוש חנויות, וניכר כי רשת איקאה נמצאת במסלול הנכון להשגת יעד זה".
ואלה הם 10 המוצרים שהישראלים קנו הכי הרבה:
BUMERANG: קולב לבן מעץ מלא, 8 יחידות. נמכר בכ-466 אלף יחידות.
TINDRA: נר ריחני בכוס, גובה 8 ס"מ. נמכר בכ-372 אלף יחידות.
POKAL: כוס עשויה מזכוכית שקופה. נמכרה ב-341 אלף יחידות.
SVALKA: כוס יין אדום. נמכרה בכ-195 אלף יחידות.
TRYGG: קערת הגשה. נמכרה בכ-178 אלף יחידות.
_SNARTIG: פרח מלאכותי. נמכר בכ-168 אלף יחידות.
LUGN: צלחת בקוטר 23 ס"מ וקערה בקוטר 14 ס"מ. נמכרה בכ-129 אלף יחידות.
TOLSBY: מסגרת ל-2 תמונות. נמכרה בכ-120 אלף יחידות.
BEVARA: קליפס אטם לשקית, 30 יחידות. נמכרה בכ-117 אלף יחידות.
SPARSAM: סדרת נורות חוסכות אנרגיה. נמכרה בכ-372 אלף יחידות.
הישראלים אוהבים גם לאכול באיקאה
מכירות המסעדות בשתי החנויות של איקאה ישראל הסתכמו ב-2012 בכ-37 מיליון שקל - עלייה של 49% לעומת 2011. המבקרים בחנויות אכלו 12.5 טון פלאפל, כ-55 אלף מטר של נקניקיות, כ-8 טון כדורי בשר שבדים, 15 טון סלמון ו-30 טון שניצלונים.
כמו כן, נרכשו כ-100 אלף ארוחות ילדים. בנוסף, במשחקייה של איקאה בילו כ-47 אלף ילדים.
מהם הפריטים הכי שווים בסייל החורף של הרשת?
כללים לקנייה נבונה ברשת הרהיטים
וגם: איך משדרגים יחידת מדפים פשוטה של איקאה?