בימים בהם כל אחד מאיתנו מצלם את בני משפחתו ומתעד את חייו באלפי תמונות חודשיות, נעים לגלות שיש עדיין תוקף למושג ׳צלם׳, ושאמן אמיתי יכול לקחת את הנושא השחוק ביותר מכל הנושאים המצולמים, משפחתו האישית, ולהרים אותו לגבהים חדשים. הצלם הגרמני פרד הונינג יצר פרוייקט טרילוגיה צילומי, שחלקו השלישי והאחרון, ׳שלוש׳ הוא נקרא, עוסק בתא המשפחתי המשולש שלו, וצילומיו מלאי כח וכנות מחלחלת.
שני החלקים הקודמים בפרוייקט הביאו אל המתבונן את החלקים הקודמים בסיפור, כשראו בהם את התאהבותו באשתו, את איחודם ואת הולדת בנם. החלק האחרון עוסק בילדותו של הבן, כיום בן שמונה, ואת השנים הראשונות בחיי המשפחה הצעירה. ״אני מקווה שהמתבונן יראה את המיסתורין הטמון בפלאי הילדות״, אומר הונינג. ״יש התמקדות בימים הראשונים והמשונים של ההורות, הקסם של פעמים ראשונות. אני רוצה שהקהל יחווה את מה שחוויתי אני כשהפכתי לאב בגיל 40. זכרונות ילדותי אבדו לי עד שהייתי לאב. כשראיתי את בני גדל, גיליתי מחדש את ילדותי דרכו וזה היה קסום״.
עוד בבית ומשפחה:
>> האם מותר לאישה לנפוח ליד בעלה? יש לנו תשובות
>> תיזהרי זה מסוכן, את יכולה להתחתן! משפטים שרק ילדים אומרים
>> איך מתלבשת בת של סטייליסטית?
הונינג אומר שהתגובה הכי מפתיעה שהוא מקבל באופן קבוע על עבודותיו היא שהן נשיות. ״השם פרד יכול להיות שם של אישה בגרמניה, ואנשים תמיד מניחים שאני צלמת, ובתערוכות קבוצתיות בנושא אמהות של צלמים מכל העולם, כמו זו שמוצגת כרגע בגלריית הצלמים בלונדון, בשיקגו ובבלפסט, ׳אמיתות של בית: צילום של אמהות׳ אני הצלם הגבר היחידי בין המון נשים. אני מי שאני, אני תמיד מצלם בלי לביים, אני אוהב לתצפת על אשתי ובני עד שאני קולט רגע אמיתי. אני מאמין שכדי להיות אמן טוב באמת כדאי לעסוק רק בדברים שמכירים ממש ממש טוב. זו המשפחה שלי, והיא תמיד שם, ותמיד נותנת לי רשות לצלם אותה״.