קצת פחות משלושה חודשים לפתיחת שנת הלימודים ובמרכז הלמידה של מאיה צוברי בקריית אונו כבר יש עשרות תלמידים שלוקחים שיעורים פרטיים בזוגות, שלישיות וקבוצות.
"תלמידים נרשמים לשיעורים פרטיים כבר מהיום הראשון ללימודים ולאורך כל השנה, גם אם אין מבחן באופק", אומרת צוברי.
במרכזי הלמידה מספרים שלפני כמה שנים בתקופה הזו של תחילת השנה היו רק עשרות תלמידים, עכשיו כבר יש מאות מכיתה א' ועד י"ב.
"התלמידים היום מאוד הישגיים, מאוד חשוב להם ציונים טובים, חשוב להם להצליח בכיתה, בשיעורי הבית, במבחנים הקטנים", אומרת שני גבאי, מורה להיסטוריה.
גם ילדים שרוצים להצטיין
משרד החינוך התגאה השנה בעלייה בנתוני הבגרות ובחינות המיצב, אבל גם הנתונים של המשרד מראים שההצלחה רשומה לא מעט על שמם של המורים הפרטיים, וליתר דיוק, בכסף שההורים משקיעים בחינוך ילדיהם.
כבר בכיתות ה'-ו' 35 אחוזים מהתלמידים לומדים בשיעורים פרטיים במקצוע אחד לפחות. בכיתות ז'-ט' המספר עולה לכ-42 אחוזים, למרות שיש עוד כמה שנים טובות עד הבגרויות. בתיכון כבר כמעט כולם לוקחים שיעורים פרטיים.
"לא רק תלמידים שמתקשים לוקחים מורים פרטיים, אלא גם תלמידים שרוצים להצטיין", אומר שמוליק שנהב מנכ"ל האתר 'מורה פרטי'. "בחודש אוקטובר היה הגידול הגבוה ביותר בדרישה למורים פרטיים בישראל".
"זה לא שהמורים לא טובים, אלא פשוט קשה להתרכז. יש הרבה תלמידים והמורה חייב לגשת לכולם", אומר בנימין פרידמן, תלמיד כיתה י"ב שמגיע כמעט כל יום למרכז לליווי חינוכי ברעננה בשעות הלימודים כדי ללמוד עם מורה פרטי.
המקצועות הפופולאריים לשיעורים פרטיים הם עדיין מקצועות הליבה: 29 אחוזים מהתלמידים בחטיבות הביניים שלוקחים שיעורים פרטיים לומדים בהם מתמטיקה; 27 אחוז מהם לומדים אנגלית; 10 אחוזים לשון ועוד 7 אחוזים לומדים מדעים בשיעורים פרטיים.
אך מלבד מקצועות הליבה, התלמידים לוקחים היום שיעורים גם בתנ"ך, היסטוריה ועוד. "ביקשו ממני שיעור פרטי אפילו בהיסטוריה של הספורט", אומרת צוברי.
כנראה שגם במשרד החינוך הבינו את חשיבות הלמידה האישית. מהמשרד נמסר כי במסגרת רפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" יקצה המשרד מדי שנה תוספת של כחצי מיליון שעות לצורך למידה פרטנית וכמאה אלף שעות תגבור ללימודי ליבה בכיתה. אבל אם נשפוט לפי המצב בשטח זה עדיים מספיק בקושי.