בנדל"ן יש אמרה לפיה הכל זה מיקום, מיקום ומיקום. אבל חלק ניכר מהשיווק בתחום משחק על יסוד נוסף: המיתוג. ההשקעה במיתוג נעה בין מאות אלפי שקלים לפרויקט סטנדרטי ועד מיליוני שקלים לפרויקט יוקרה מיוחד. הניסיון למשוך את תשובת ליבם - ובתקווה גם את כספם - של הלקוחות, מאלץ את המשווקים להיות מקוריים במיוחד.
פיאצה ממש כמו באיטליה
תכירו למשל את פרויקט "בלה לוגנו" ביהוד. הפרויקט כולו תוכנן בהשראת העיר לוגנו, שנמצאת על גבול איטליה ושוויץ. בהתאם לכך, במרכז הפרויקט יש פיאצה, למבנים יש מרפסות כמו בעיר האיטלקית וקשתות צבעוניות מעטרות את הרחובות. ומאיטליה להולנד: בפרויקט אחר ברחובות מנסים לשדר אווירה של ארץ השפלה הנינוחה. מי שיבחר לגור ב"רחובות ההולנדית" יקבל שכונה סגורה עם פארק במרכזה שתוכנן כמו בארץ הכתומה
מאירופה אנו ממשיכים מעבר לאוקיינוס: כך הביאו את מיאמי לחדרה. "לקחנו את מודל קו החוף של מיאמי והתאמנו סביב רצועת החוף של חדרה את מגדלי המגורים, כך שיראו בדומה לשם", אומר שאולי חייט, מנכ"ל משותף של חברת הפרסום ספין.
הבנייה בפרויקט בעיצומה, אבל עוד לפני שתיכנסו למשרד המכירות הצדפים, הדגים והחלונות הכחולים שתראו בכל מקום יכניסו אתכם לאווירה הימית. "זה גירוי מסויים שגורם לך להיכנס, לשמוע ולראות במה מדובר", אומרת טלי אמסלם שמתעניינת ברכישת דירה בפרויקט.
ערכת מכירה בשווי אלף שקל
באם המושבות בפתח תקווה לא הטיסו אותנו למדינה אחרת, אלא הדגישו את המציאות הישראלית במיטבה ומיתגו את אחד הפרויקטים כמושבת הילדים בכדי לכבוש את ליבם של ההורים. בכל ערכת מכירה או סרטון הדמיה השתמשו בציורים ותמונות של קטנטנים, בעזרתם הם מקווים יגיעו לכיסם של ההורים.
אבל אווירה של חו"ל או מיתוג משפחתי הם מהלכים סטנדרטיים. כשמשווקים אחרים מנסים לפנות לארנקו של האלפיון העליון, משימת המיתוג מתייקרת עוד יותר. כך למשל, כל ערכת מכירה של לקוח פוטנציאלי ב"פרויקט לאורה" ביפו עולה אלף שקלים. לא מדובר בחוברת רגילה, אלא ממש ספר מהודר שנתפר בעבודת יד עם כריכת עור שיובאה מאיטליה וטקסטים שכתבה סופרת. כשתג המחיר מגיע ל-9 עד 10 מיליון שקל עבור כל נכס, למשווקי הפרויקט אין בעיה להוציא אלפי שקלים על כל לקוח פוטנציאלי.