אקנה בגב אמנם יכול לקרות גם לגברים וגם לנשים, אך התופעה נפוצה יותר בקרב נשים ומשפיעה על כ-50 אחוז נשים בשנות ה-20 לחייהן, בהשוואה ל-40 אחוז גברים באותו הגיל. לרוב, הטיפול הוא באמצעות אנטיביוטיקה או שינוי תזונתי. לפי רופאת העור של הדוגמנית קנדל ג'נר, תוכלו להעלים את הפצעונים בגב על ידי פעולה פשוטה – מקלחת נכונה.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אקנה היא תופעה נפוצה ביותר בארה"ב, המשפיעה על כ-50 מיליון אמריקאים מדי שנה. בלוטות השומן בעור עובדות שעות נוספות וגורמות לשמנוניות יתר, האוטמת את הנקבוביות בעור. כל אלה גורמים להתרבות של חיידקים בעור, המובילה לפצעונים המופיעים על גבי העור. הגורמים לאקנה יכולים להיות בין השאר גנטיקה, חוסר איזון הורמונלי, לחץ ותזונה לקויה.

קריסטי קיד, הידועה כדרמטולוגית שעובדת עם לא מעט סלבס, אומרת שלמרות שאחד הגורמים לאקנה בגב הוא הורמונים – גורם נפוץ נוסף לכך הוא הדרך שבה אנו רוחצים את השיער ואת הגוף שלנו.

בסרטון שהוצג באתר הרשמי של קנדל, שבילדותה סבלה מאקנה – כריסטי מסבירה כי שגרת הטיפוח של רבים מאיתנו במקלחת דורשת שינוי. "רובינו שוטפים את השיער בשמפו, שמים מרכך – ובזמן שהמרכך בשיער, אנחנו מסבנים את הגוף ושוטפים אותו. לבסוף, אנחנו שוטפים את המרכך".

קנדל ג'נר (צילום: Splashnews, splash news)
פנים מושלמות? גם קנדל סבלה בעברה מאקנה | צילום: Splashnews, splash news
עוד ב-mako בריאות
>> רוזמרין ונשיקות: הטיפים שישאירו אתכם צעירים
>> אני חולה במחלת השינה וזה לא מצחיק כמו בסרטים
>> לעולם אל תגעו במאכלים האלה בבתי מלון

קיד מזהירה כי שיטה זו אולי תגרום לשיער שלכם להיות רך כמשי, אך מבטלת את ניקיון הגב שלפני רגע עשיתם ומשאירה את הגב שמנוני – ובכך גורמת להופעת פצעונים. לטענתה, שיטה זו בעיקר נפוצה בקרב נשים. אז מה קיד ממליצה לעשות? להתרחץ בסדר הבא:

1. למרוח שמפו ולשטוף

2. למרוח מרכך ולשטוף

3. לאסוף את השיער

4. לרחוץ את הגוף

אמנם זה קשה לשנות הרגלים, אך ייתכן שזה משתלם לעשות את המאמץ, אם אתם סובלים מאקנה בגב. בפוסט אחר שפורסם באתר של קנדל, קיד ממליצה לנשים הסובלות מאקנה להימנע מתכשירי פילינג וממברשות פנים חשמליות, כיוון שהם עלולים להחמיר אקנה. לטענתה, עדיף לא לשטוף את הפנים עם חומרים שמשפשפים ומגרים את העור. "כדאי לטפל בעור הפנים בעדינות ולרחוץ אותם ביסודיות עם הידיים". היא ממליצה להימנע ממטליות רחצה, כיוון שהן עלולות להפיץ חיידקים בעור, אם לא מנקים אותן לאחר כל שימוש. לאחר שסיימתם לרחוץ את הפנים, קיד ממליצה לייבש אותם באמצעות מגבת רכה ועדינה.