איזה הורה לא מכיר את הסיטואציה: לילד יש חום, ואתם מקרבים לפיו תרופה שאמורה להקל עליו, אולם הקטן שלכם ממש לא אוהב את הרעיון ומתנגד בתוקף לשתף פעולה עם בליעת הנוזל. האם בשלב זה כדאי להתנגד בחזרה או שאולי אקט כזה עלול לפגוע בפרטיות הילד?

למאמנת ההורים אפרת לקט, יש רעיון מקורי שאולי יעזור לכם להתמודד עם העניין, בלי לפגוע בפרטיותו. בסרטון, שכבר הספיק לצבור אלפי צפיות, אפשר לראות אותה מדגימה את העניין. כל הרעיון שעומד מאחורי הטריק הוא, לדבריה, להעביר את השליטה לידיו של הילד. "בעצם המטרה היא לתת לו עצמאות בלי לוותר על מתן התרופה. הוא צריך לשלוט בתנועה, וכך יש לו עצמאות והוא יכול לקחת את התרופה בכוחות עצמו", היא מסבירה את ההיגיון, ובאותה ההזדמנות מבהירה שהטיפ מתאים גם לפעוטות. "ברגע שהילד יחווה שליטה הוא לא ירגיש שפוגעים לו בפרטיות", מציינת לקט.

 

וכך זה עובד: כל מה שאתם צריכים לעשות זה להצטייד במזרק של תרופה ובמעין מכל שקוף (בקבוק או קערה), שבו תוכלו לשים את הנוזל. בשלב ראשון, היא מציעה לשים במכל נוזל מתקתק שהילד אוהב (כמו מיץ ויטמין למשל), ואז לתת לו לשאוב ממנו את הנוזל ולשתות בעצמו (לפני זה כדאי להראות לו באופן איטי איך עושים את זה). כך, בעת צרה תוכלו לעשות את אותו הדבר עם נוזל התרופה. אגב, הטיפ הזה יכול להיות יעיל במיוחד גם כשמדובר בתרופות בעלות טעם פחות אהוד, כמו למשל תרופה לטיפול בתולעים או אנטיביוטיקה.

האם השיטה אכן מקובלת בעולם הרפואה? "בגדול כל שיטה שעובדת ועוזרת לילד לקחת את התרופה בנינוחות רבה יותר היא טובה", אומר דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים בישראל.

"אני חושב שזה רעיון מצוין", מוסיף ד״ר הראל אורי, מומחה לרפואת משפחה במאוחדת מחוז מרכז. "תמיד מומלץ לתרגל עם הילד התנהגות חיובית בכל הנוגע להתנגדות, במקום להעביר שיפוטיות או אכזבה. כך הוא לומד שהתרופה לא מסכנת אותו וגם כן מקבל אישור מההורה שלו שזה המצב". עם זאת, הוא מבהיר: "מובן שהכל צריך להיות בהשגחה, ובשום אופן אין למהול את התרופה עצמה עם פטל או עם כל סירופ שתייה אחר. כל תרופה יכולה להגיב אחרת אם משלבים אותה עם רכיבים חיצוניים ולא הייתי ממליץ על כך".