מהגוני גטר, דוגמנית בטנסי, בילתה את ילדותה בהימנעות ממראות. היא פשוט לא יכלה לסבול את מה שהשתקף דרכן. "הרגשתי מחריד, נראיתי כמו יצור מוזר", היא נזכרת. גטר נולדה עם בעיה רפואית בשם בצקת לימפטית ברגלה השמאלית, שלדבריה גרמה לה להתנפח בסופו של דבר לממד העצום שמשקלו 45 ק"ג.
"תמיד אנשים בוהים בי כשאני מסתובבת בחוץ. אני כבר רגילה שמצביעים עליי", היא מודה. "לעומת זאת, לילדים יש אומץ לשאול אותי שאלות כנות".


הבצקת של גטר התגלתה מיד כשנולדה. "חלק מהמקרים הם קלים, אבל שלי מאוד חמור. אמא שלי מספרת שכבר כשנולדתי הרופאים הצליחו להבחין בזה, כי טביעת רגל אחת הייתה גדולה מהשנייה".

View this post on Instagram

A post shared by Mahogany Geter (@model.mahoganyyg)


במשך שנים, גטר נהגה להסתיר את רגלה - לבשה רק מכנסיים או חצאיות ארוכות - היא פחדה להראות את רגלה החשופה בפומבי. אבל כל זה השתנה ב-2017, כשפנתה אליה צלמת מקצועית והציעה לעשות לה תיק דוגמנות. הייתי סקפטית לחלוטין", נזכרת גטר. "אני זוכרת שחשבתי לעצמי 'למה שמישהו ירצה לצלם אותי?'". כמה ימים לאחר מכן, בעידוד משפחתה, התקשרה גטר לצלמת. "גיליתי שיש בתוכי אישה שובבה עם ביטחון עצמי גבוה".


בשלב זה, גטר החלה לפרסם תמונות שלה ברשתות החברתיות כדי להעלות את המודעות לבצקת הלימפטית ממנה היא סובלת. "אנשים חושבים שרק אנשים גדולי ממדים סובלים מהבעיה, אבל האמת היא שהבצקת הזאת לא מתיישבת רק על גוף גדול". לדבריה, לא כולם מקבלים יפה את מצבה. "אני לעתים מקבלת הודעות מרושעות של אנשים שאומרים לי שקיבלתי את הבעיה הזאת מהשטן".

התופעה שגורמת לרגל בממדים עצומים

במרכז הטיפולי "מאיו קליניק", מסבירים שהתופעה שגורמת לרגל להתנפח באופן חריג כזה המכונה לימפדמה (בצקת לימפטית), נגרמת עקב הצטברות של נוזל לימפה ברקמות הגוף. התופעה שכיחה בד"כ בזרועות או ברגליים, אבל היא יכולה להשפיע גם על דופן החזה, הבטן, הצוואר ואפילו על איברי המין.
לדברי לורן גרסלי, אחות במחלקת ניתוחי כלי דם ב-Corewell Health במישיגן, לימפדמה אינה ניתנת לריפוי. עם זאת, כיום קיימים טיפולים שמאפשרים לשלוט במחלה, אשר כוללים דחיסה וניקוז לימפתי ידני – סוג של עיסוי המניע את נוזל הלימפה בכיוון הנכון, כפי שעושה גטר. בנוסף לטיפול זה, גטר מספרת שכדי להתמודד עם המצב היא גורבת גרבי דחיסה שעוזרות לנוזל לעבור לאזור הרלוונטי.

כיום גטר חולמת על צילומי אופנה למגזינים גדולים, בהשראתה של דוגמנית העל וויני הארלו שסובלת מהפרעה אוטואימונית שגורמת להופעת כתמים על עורה. "אם אזכה לעבוד איתה אי פעם אני פשוט אבכה מאושר" היא אומרת.