קצת כמו שהנייד שלנו בעבר נועד להיות הדרך שלנו לתקשר מחוץ לבית, כך גם המשקפיים שלנו ענו פעם על צורך אחד בלבד: לדייק לנו את הראייה שהידרדרה עם השנים. אבל היום, אנחנו יודעים, שהדבר האחרון שאנשים עושים עם הנייד שלהם זה לדבר  ודומה שגם המשקפיים שלנו עברו לא מעט גלגולים מאז.

הכירו את המשקפיים החדשים: אלו שעוקבים אחרי מה שאנחנו אוכלים, משקפי VR ועד משקפיים עם מצלמה ואלו שימנעו התפתחות עתידית. 

משקפיים, כמה אכלתי היום?

FitByte הוא מכשיר שמחובר למשקפיים שלכם ועוקב אחרי כל שלבי צריכת המזון. מדענים באוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב חוקרים דרכים למנף את השימוש בחיישנים גנריים הנמצאים במכשירים שונים, בכדי לפתח יישומים חדשניים לניטור בריאות. משקפי Fitbyte משתמשים בחיישנים כדי ללכוד נתונים בצורה מדויקת כאשר האדם המרכיב את משקפיים צורך מזון. 

 

כך זה עובד: מצלמה מובנית במשקפיים לוכדת תמונות של האזור סביב הפה, בזמן שג'ירוסקופים מנטרים את תנועת הלסת, מדי תאוצה במהירות גבוהה הממוקמים ליד האוזנייה של המשקפיים מזהים רטט בגרון בעת בליעה, וחיישן קרבה מזהה תנועות מהיד לכיוון הפה. החיישנים המשמשים במכשיר הם מהסוג הנפוץ בסמארטפונים. הרחבת היכולות של חיישנים גנריים אלה, היא המפתח למסחור ולהתאמה לשוק של משקפי הFitByte- ושל מכשירים נוספים העושים שימוש בחיישנים אלה.

המשקפיים שיעכבו את הידרדרות הראייה

משקפי MISIGHT החדשות מבית COOPERVISION מסוגלות להפחית את שיעור ההידרדרות של קוצר הראייה בחצי ולמנוע התפתחות של מחלות ראייה בעתיד. המשקפיים עובדות באמצעות טכנולוגיית diffusion optics  שמפחיתה את הניגודיות בראייה. אדם הסובל מניגודיות רואה צבעים באופן דהוי וההסתגלות שלו למעבר מחושך לאור ולהפך, איטית מאוד. בנוסף המשקפיים מקטינות גם את האורך אקסיאלי של העין. אורך אקסיאלי הוא המרחק בין חלקה הקדמי של העין לחלקה האחורי. במקרים של קוצר ראייה האורך האקסיאלי גדול יותר מהממוצע. 

 

 

 

 

 בעידן שבו הטכנולוגיה שועטת קדימה, גם המשקפיים לא נותרים מאחור. יהיה מעניין לעקוב אחר הפיתוחים החדשים ואחר פיתוחים נוספים שעתידים להסעיר את השוק בשנים קרובות.

 VR, גם ללקויי ראייה

HUAWEI משיקה משקפי VR בשם: Smart Vision VR Glass. במערכת אין מעבד או אחסון זיכרון ולכן היא זקוקה לגורם מארח: מחשב, קונוסולה, טלפון מתקדם וכל מכשיר שיוכל להוות את הבסיס לתצוגה הווירטואלית.

במשקפיים החדשים יש תצוגת microOLED מתקדמת ורזולוציית FULL  HD לכל עין, כך שהמשקפיים מציעים ויזואליה ברמה גבוהה מאוד.  בנוסף ה-Smart Vision VR Glass  מציגים תמיכה של 90% במרחב הצבעים DCI-P3  וכן עומדים בתקן שמפחית אור כחול, כדי לא לפגוע ולעייף את העיניים. המשקפיים גם מתאימים לסובלים מראיה לקויה, עם עד 500 דרגות תיקון.   

משקפיים עם מצלמה? זה לא מד"ב

ה-eSight 4 device, היא טכנולוגיה חדשה שתסייע לחולים עם אובדן ראייה מרכזי. המכשיר עצמו מורכב ממשקפיים אליהן מחוברים צגי OLED ומצלמה. כך זה עובד: המצלמה קולטת את התמונה שהאדם  לקוי הראייה כבר לא יכול לקלוט, מריצה אותה באמצעות אלגוריתם תוכנה, ומקרינה את התמונה על שני צגי OLE , אחד מול כל עין. הצרכן שמרכיב את המשקפיים קולט בראייה היקפית ופריפריאלית את הגירויים החזותיים מהמכשיר.  המשקפיים ורסטיליים וניתן להזיז אותם בהתאם לנוחות ולסיטואציה: 

אם תשתמשו בהם לקריאה או לעבודה במחשב, תוכלו להטות את המצלמה כשהיא ממש "יושבת" על עדשות המשקפיים. אך אם תרצו להסתובב ברחוב, תוכלו להטות את המצלמה מעט מעל, כך שהיא איננה חוסמת את הראייה. אם תיגשו למישהו, לשלט רחוב או לתווית מחיר, ותרצו להתמקד בדבר, מיד תוכלו לכוון את המצלמה לרגע אל מה שאתם רוצים לראות, להרים את מבטכם אל עבר מסכי הOLED ולקרוא את מה שמולכם.  

 

המשקפיים מכוונים ללקויי ראייה עם חדות ראייה של כ-20/80 עד 20/100. ובמקרים רבים, המוצר יכול להחזיר  את יכולת הראייה של הצרכן לקוי הראייה ל-20/20, שזוהי רמת ראייה מתפקדת.  המשקפיים מאומתים עם מחקר קליני, שבו הוכחו שיפורים בראיית המשתתפים כמו: יכולת זיהוי הפנים, שיפור הניגודיות ועוד. הם בעלי 100 אחוז מוביליות וניתן לקחת אותם לכל מקום. לאחרונה הוצגו המשקפיים במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לאופטומטריה, שנערך בסן דייגו.