ריח רע בכפות הרגליים יכול להיות דבר די מביך. בייחוד כשקיץ ואתם ממש רוצים לצאת החוצה עם כפכפים וחוששים ממה שאנשים יחשבו עליכם. לאנשים שסובלים מפטרת כף-הרגל, הגורמת לריח רע בכפות הרגליים - מדובר בבעיה שעלולה להפריע משמעותית בחיי היום-יום.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מחקר שפורסם השנה בכתב העת הרפואי Journal of Cosmetology & Trichology מצא כי גרביים המכילים סיבי נחושת מסייעים לסלק ריח רע, בקרב אנשים שסובלים מפטרת כף-הרגל. החוקרים נתנו למשתתפים שלושה זוגות גרביים המכילים סיבי נחושת מחומצנת, במטרה שישתמשו בהם במשך שלושה חודשים, כשם שהם משתמשים בגרביים רגילים.

בתום 90 יום, 82 אחוז מהמשתתפים, שטענו בתחילה כי הם חוששים להראות כפות הרגליים שלהם בציבור – שינו את דעתם; 61 אחוז מהם דיווחו כי לכפות הרגליים שלהם יש ריח פחות רע, 51 אחוז מהם אמרו כי מראה כפות הרגליים שלהם השתפר ו-58 אחוז מהם טענו כי הם מרגישים יותר בנוח להראות בציבור את כפות הרגליים.

עוד ב-mako בריאות
>> האיום הבריאותי שמסכן את הציבור הישראלי
>> מרגישים עייפים כל הזמן? אולי זו הסיבה
>> כך ג'ניפר לורנס נכנסה לכושר שיא

מחבר המחקר, גדי בורקו טוען כי לנחושת שני מאפיינים מהותיים שהופכים אותה למרכיב שמשתלם להשתמש בו בגרביים. "ראשית, מדובר במינרל חזק כנגד פטריות וחיידקים. כאשר הוא מצוי בגרביים, מינרל הנחושת הורג חיידקים ופטריות ומפחית את הריח הרע שנגרם בעקבות נוכחותם. שנית, נחושת הוא מינרל חיוני שהגוף זקוק לו, לתפקוד תקין של הרקמות".

במדינה כמו שלנו, שהחום שולט בה במרבית ימות השנה – והזיעה עשויה להוביל להתפתחות של פטריות, אין ספק שגרביים המונעים ריח רע הם בהחלט מוצר מאסט.