סיכוי גבוה שממש עכשיו אתם קוראים את הטקסט הנוכחי בשירותים, ואנחנו מפרגנים, אבל גם חשוב לנו להביא לתשומת לבכם כמה שיקולים שאולי יגרמו לכם להשאיר את הסמארטפון בבטחה בצד (רק אחרי שתסיימו את הכתבה הזו! אנחנו לא עד כדי כך יורים לעצמנו ברגליים!). נכון, יעיל לסגור פערים וירטואליים ולהעיף מיילים מיותרים בזמן שהגוף עושה את מה שהוא עושה, אבל המולטיטסקינגיות הזו עלולה גם לגבות מחירים אחרים.

עד כמה זה נפוץ? כמו בעולם שבחוץ כך גם בחדרי השירותים - הספרים והמגזינים הוחלפו במכשירים הטכנולוגיים. בסקר שנערך על ידי NordVPN השנה, 65% מהמשיבים (מתוך 9,800 מבוגרים שנשאלו) אמרו שהם השתמשו בטלפונים שלהם בחדר האמבטיה (האם השאר העדיפו לשקר? לשיקולכם). בכל המדינות שנסקרו, השימוש בטלפון בשירותים היה הנפוץ ביותר בקרב בני דור המילניום (בני 26-41). בסקר נוסף נמצא כי 93% מהמשיבים בגילאי 18-29 הודו שהשתמשו בטלפונים שלהם בשירותים.

מה אנחנו אוהבים לעשות עם הסמארטפון בשירותים? גלילה ברשתות החברתיות (53.4% ​​מכלל המשתתפים) היא הפעילות הפופולרית ביותר. מבין המדינות שנסקרו, קנדה הכי אוהבת משחקים. כמעט 40% מהמשיבים מבלים את זמנם במשחק בשירותים, והאמריקאים הם הידידותיים בחבורה. מתוך המדינות שנסקרו, המשיבים בארה"ב הם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לפנות אל יקיריהם - 39.3% מהם בוחרים להתקשר או לשלוח הודעות לאנשים בזמן שהם בשירותים.

האם זה בטוח?

מעבר לעובדה שזמן הבילוי שלנו בשירותים כנראה מתארך מאוד בגלל העיסוק בסמארטפון, האם ישנם סיכונים בריאותיים שעלולים לצוץ? על פי ד"ר רושיני ראג', גסטרואנטרולוג ומחבר הספר "שיקום המעיים", יש כמה סיבות לחשוש. בשיחה עם הוושינגטון פוסט הוא הסביר כי ישיבה ממושכת עלולה להוביל לטחורים ולוורידים נפוחים כואבים באזור פי הטבעת.

בנוסף, קיים סיכון שהגוף יתחיל להתעלם מהאיתותים שלו עצמו. פריסטלטיקה היא מושג שמתאר את ההתכווצויות המעבירות צואה דרך המעי אל פי הטבעת, אבל ישיבה על האסלה במשך פרקי זמן ארוכים בלי לעשות כלום עלולה לעכב את התהליך הזה. "אם אתה יושב יותר מדי זמן ולא קורה שום דבר, תהליך כזה למעשה מפסיק," אמר ראג'. "זה יכול להוביל לעצירות אם אתה יושב פרקי זמן ממושכים על האסלה מבלי לבצע פעולת מעיים."

הסמארטפון שלנו מזוהם. מאוד

האם הקלאמזיות פוגשת אתכם גם בשירותים? על פי הסקר האמור, אנשים בארה"ב נוטים להיות המגושמים ביותר - 20.4% מהנשאלים הודו שהפילו את הטלפון שלהם לאסלה. למקום השני מגיעה הולנד - 16.9% מהנשאלים חסרי המזל הניחו לטלפון שלהם לצלול לתוך מעמקי מי האסלה.

גם אם הטלפון שלכם לא פוגש ישירות את האסלה, קרוב לוודאי שהוא מזוהם להפליא. בדרך כלל כשאנחנו שוטפים ידיים אחרי השירותים אנחנו לא מתייחסים באותו אופן לסמארטפון שלנו שנוגע בידיים שלנו ולאחר מכן בעיניים, אף, פה ואוזניים. עד כמה זה נורא? מחקר בריטי דיווח שלאחד מכל שישה סמארטפונים יש עדויות לזיהום צואה, ומחקר נוסף מצא שמסך סמארטפון ממוצע מלוכלך פי 10 מרוב מושבי האסלה.

תהיו קצת לבד

וגם, לשאלה החשובה מכול - ממה אנחנו בורחים כשאנחנו 'נתקעים' בשירותים לחצי שעה? כמו כל הסחת דעת אחרת אנחנו צריכים לבדוק עם עצמנו מה האינטרס שלנו בלהיצמד למסך כל הזמן ומאיזו תחושה אנחנו מנסים אולי בלי לשים לב, להתחמק. בילוי שקט בשירותים יכול להוות זמן איכות של לבד עם עצמנו ועם המחשבות שיכולות קצת להתעופף. בקיצור, שווה לנסות מדיטציה בשירותים אבל זהירות - בלי להיגרר שוב לאפליקציה שתעזור לכם גם בזה.