חיוך משפר את מצב הרוח

הסיבה לכך ממש לא פסיכולוגית אלא ביולוגית: כאשר אתם מזיזים את שרירי הפנים שלכם ויוצרים חיוך, משתחררים אנדורפינים למחזור הדם המסוגלים להרים את רוחכם ולגרום לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם.

חיוך מקל מתחים

פעולת החיוך לא משחררת רק אנדורפינים אלא גם ניורופפטידים פעילים שאחראים להדוף מתחים ולהרגיע את הגוף, ואפילו מסוגלים להפחית את לחץ הדם ולסייע בפעולה תקינה של הלב. נוסף לכך, חיוך יכול להפחית מתחים גם אצל אחרים, עקב יצירת אינטרקציות חיוביות יותר.

אישה מחייכת (צילום: Unsplash)
הבעת הפנים הכי קלה לזיהוי | צילום: Unsplash

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

חיוך מסוגל למתוח את הפנים

וזאת משום שפרצוף מחייך מפעיל פחות עוויתות בפנים מאשר פרצוף כועס, וכך אגב נוצר המיתוס שאנשים מלאי דאגות מקבלים קמטים מהר יותר מאנשים שמחים. זה כאמור לא מדויק, אבל אין ספק שפיזור חיוכים יכול לגרום לכם להיראות צעירים יותר.


חיוך היא הבעת הפנים הקלה ביותר לזיהוי

נניח שעומד מולכם אדם במרחק של 100 מטרים – לא תוכלו לזהות שום בעת פנים אחרת שלו מלבד חיוך, וזאת משום שהמוח שלנו מחווט לזהות מראש חיוכים בתור צעדים בוני אמון ותקשורת זה עם זה.

תפוזים מחייכים (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
לא קשור בהכרח לשיניים | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:

>> מחקר חדש חושף אמת מטרידה על ביצים
>> מתי כאב הראש הוא סימן למפרצת במוח?

חיוך יפה לא בהכרח קשור לשיניים

הביטוי "חיוך קולגייט" נוהג לתאר חיוכים החושפים שיניים לבנות ומושלמות, אבל ההגדרה שלנו לחיוך יפה לא בהכרח קשורה ללובן השיניים או לאסתטיות והסימטריה שלהן. שפתיים וחניכיים בריאות לא פחות חשובות, והן צריכות להיראות בשרניות, בצבע ורוד בהיר ולא נפוחות. לכן, כשאנחנו מצחצחים שיניים, חשוב להקפיד גם על ניקוי החניכיים, ואם אתם בכלל רוצים לצאת טוב בתמונות, הקפידו להשתמש בשפתון המונע יובש בשפתיים.

אפשר לשפר את החיוך

יש ויטמינים וחומרים נוגדי חמצון (כמו סידן, ויטמין D וויטמין K) שמסוגלים לסייע לשמור ולשפר את בריאות החניכיים ובריאות העצם, ולתרום בכך לבריאות דנטלית טובה ושיפור החיוך. כמו כן, הם מסוגלים לתת בוסט למערכת החיסון, ולשפר את זרימת הדם לנימי הפנים ושרירי החיוך.