וורה וונג, ממעצבות האופנה היותר ידועות בעולם, חגגה לאחרונה את הולדתה ה-74. תמונות שומטות לסת שפרסמה ברשת עוררו שיח בקרב גולשות שתהו אם מדובר באישה אמתית או ביונית. בריאיון הסבירה וונג מה גורם לה להיראות יותר צעירה: הרבה עבודה, הגנה מהשמש ושתייה יומית של וודקה. האם כדאי לנסות את כל העצות האלה בבית? המומחים ששוחחו אתנו מסבירים מה בדיוק כדאי לאמץ – ומה כדאי להשאיר לגברת וונג.

"קודם כל העובדה שמדובר באישה אסייתית בהחלט יכולה להשפיע על המראה", אומר פרופ' גיל עצמון, מהמעבדה לחקר הזקנה באוניברסיטת חיפה. "ידוע שתסמיני זקנה בקרב אסייתים מואטים. מובן שגם גישה לפילרים למיניהם כמו בוטוקס קולגן וכו' יכולה לתרום מאוד למראה צעיר. כמו כן, העובדה שוונג היא אישה פעילה מבחינה תעסוקתית עוזרת לשמור על מוחה צעיר. ידוע כי הפעילות הקוגניטיבית היא אחד מעמודי התווך של עיכוב הזקנה, וכל צורה של הפעלת המוח תורמת במובן מסוים".

לדבריו, אחד הטיפים החשובים ביותר שכדאי לאמץ הוא שימוש יומי במקדם הגנה. "העור שלנו הוא שכבת ההגנה הראשונית שמגינה עלינו מפני פתוגנים, סביבה רעילה וכו'. כשהוא מזדקן - ההגנה יורדת. שמירת האלסטיות של העור ושימור הקולגן, מסייעים לשמר את תכונות ההגנה שלו, ובאופן עקיף – גם תורמים למראה צעיר יותר".

השיח על ורה וונג
השיח ב"מאמצחיק"

ומה לגבי שתיית וודקה? "מדובר בעצה מסוכנת ביותר", מזהירה ד"ר אלה ויצמן, מנהלת המרכז למחלות כבד ברמב"ם. "מדובר במשקה בעל אחוזי אלכוהול גבוהים במיוחד, ואם שותים אותו על בסיס יומי, עלולים לגרום לנזק משמעותי לכבד ולמחלות כבד קשות". יתרה מכך, היא מציינת כי צריכת חומר מזיק על בסיס קבוע, בייחוד כשמדבר באנשים בעליי נטייה להתמכרות, עלולה לגרום אף לנזקים משמעותיים יותר ובעלי השפעה גדולה יותר. "צריך להביא בחשבון שלכל אחד מאתנו יש מטבוליזם שונה, ולכן ההשפעה של שתיית חומרים כאלה ואחרים יכולה להיות שונה. ההמלצה שלנו כיום היא פשוט להימנע לחלוטין מצריכת וודקה, וודאי שלא לצרוך אותה על בסיס יומי".