אנחנו אוהבות את הציפורניים שלנו ואוהבות לצבוע אותן בשלל צבעים, אבל אנחנו לא תמיד טובות בשמירה על הבריאות שלהן. למעשה, יש לא מעט טעויות שאנחנו עושות מדי יום מבלי לשים לב – שעלולות לגרום ליובש ואף לפטריות או זיהומים. אז הנה הטעויות – וכיצד להימנע מהן כדי לשמור על ציפורניים סופר בריאות וחזקות:

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אתן משתמשות לעתים קרובות במסיר לק

אם אתן אוהבות להחליף צבע לק בתדירות גבוהה, אתן ככל הנראה גם מוצאות את עצמכן משתמשות לא מעט במסיר לק המכיל אצטון. הרכיב הפעיל במסיר לק הוא אמנם יעיל בפירוק פיגמנטים בלק ולכן הוא מרכיב נפוץ במסירי לק, אך הוא גם יכול להסיר מהעור ומהציפורניים את השמנים הטבעיים ששומרים עליהם. כלומר, הוא עלול להותיר את הציפורניים שלכן יבשות ושבריריות. אז בפעם הבאה שאתן קונות מסיר לק, ודאו שהוא ללא אצטון ו/או מיועד לעור רגיש.

אישה מסירה לק, אצטון (צילום:  Carbonell, shutterstock)
העדיפו מסיר לק ללא אצטון | צילום: Carbonell, shutterstock

אתן מתבשמות הרבה

מוצרים כמו בשמים וספריי לשיער יכולים להכיל לא מעט אלכוהול ולכן הם עלולים לגרום ליובש בציפורניים, מה שהופך אותן לפגיעות יותר ושבריריות יותר. אז מובן שאין צורך להימנע לחלוטין מבשמים (מי יכולה?), אלא בהחלט מומלץ לרחוץ ידיים לאחר שהתזתן על עצמכן.

אישה שמה בושם (צילום: Africa Studio, Shutterstock)
לרחוץ ידיים אחרי | צילום: Africa Studio, Shutterstock

אתן מסירות לעצמכן את העור שמסביב לציפורן

יש סיבה למה העור שבבסיס הציפורן נמצא שם. לפי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, הסרת העור שסביב הציפורניים יכול להזיק להן. הסיבה לכך היא שעור זה נועד להיות מעין מחסום שמגן על הציפורן מפני מזיקים כמו חיידקים ופטריות. כשאתן מסירות את העור, אתן עלולות לסכן את הציפורניים שלכן. אז במקום להסיר את העור שסביב הציפורן, נסו לדחוף אותו בעדינות אחורה, עם דוחף עור או בעזרת מטלית ועדיף לעשות זאת אחרי מקלחת חמה, כשהעור רך.

דוחף עור (צילום:  Zivica Kerkez, shutterstock)
להשתמש בדוחף עור | צילום: Zivica Kerkez, shutterstock

אתן משאירות הלק במשך שבועות

שכחתן להסיר את הלק שכבר הספיק להתקלף אחרי יותר משבוע שהוא על הציפורניים שלכן? זה ביג נו נו. אם הסרתן לק אחרי הרבה זמן שהוא עליכן וראיתן מעין כתמים לבנים על הציפורניים, סימן שהן התייבשו. אז כדי למנוע את המצב הזה, מומלץ להסיר את הלק ברגע שהוא מתחיל להתקלף או לאחר כשבוע. ואם מדובר בפדיקור אז מומלץ להסירו לאחר כשבועיים או שלושה.

>> ציפורניים מחוספסות: מה צריך לעשות?
>
> 6 דברים שהציפורניים אומרות על הבריאות שלכם
>
> הציפורניים נשברות? כדאי שתעשו את זה