חלמתם שאתם ערומים ועכשיו אתם לחוצים לגבי המשמעות של החלום? אל דאגה, המשמעות של זה יכולה להיות שונה לגמרי ממה שנדמה לכם. לורי לוונברג, מנתחת חלומות שכבר שנים מפענחת חלומות בתוכניות שונות בטלוויזיה ולסלבס שונים, מספרת ל-Mindbodygreen שחלומות על עירום הם בין החלומות הנפוצים ביותר. במרבית המקרים, משמעות העירום תהיה סביב רגשות של מבוכה, פגיעות וביטחון עצמי נמוך. כך שאם חוויתם חלומות חוזרים סביב עירום, אתם עכשיו יודעים על מה כדאי לכם לעבוד. 

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

לחלומות על עירום יש משמעויות שונות, בהתאם לפרטים שונים המופיעים בחלום, מהרגשות והתחושות שלכם ושל הסביבה שלכם בזמן שהייתם ערומים בחלום ועד לפרטי הלבוש המסוימים שנעלמו מגופכם. 

הנה כמה משמעויות שונות בהתאם לסוגי החלומות שחלמתם:

אתם ערומים ונבוכים

המשמעות: לפי לוונברג, אם אתם חולמים שאתם ערומים ונבוכים לגבי זה, הסיבה הנפוצה ביותר לחלום, היא שאתם מודאגים לגבי איך אחרים רואים או תופסים אתכם. 

הפתרון: כדאי לשאול את עצמכם מה יכול לגרום לזה. למה אתם מרגישים שאתם צריכים להתחבא? אולי יש לכם אירוע חשוב בעבודה או אירוע משפחתי או חברתי שגורם לכם לסטרס. 

אתם ערומים ולא אכפת לכם

המשמעות: חלמתם שאתם ערומים ובחלום אתם לגמרי בסדר עם זה? לפי לוונברג, ייתכן שזה סימן שאתם צריכים להיפתח בחיים האמיתיים. "חלומות כאלה הם לרוב על פתיחות וכנות והם רומזים על כך שייתכן כי עשיתם פריצת דרך בחיים האמיתיים שלכם", היא מוסיפה. 

הפתרון: כדאי לשקול לשחרר את עצמכם ממשהו ששמרתם בפנים, או משהו שהחבאתם או שגרם לכם להתחבא.

אישה במיטה (צילום: alexandra gorn-unsplash)
ייתכן שהגיע הזמן לשחרר משהו ששמרתם בפנים | צילום: alexandra gorn-unsplash

אתם ערומים ולאף אחד לא אכפת

המשמעות: אם בחלום אתם היחידים שנלחצים מעצם היותכם עירומים אבל האנשים מסביבכם לגמרי אדישים לזה, ייתכן שזה ניסיון של התת מודע שלכם להראות לכם שאם יש משהו שגורם לך למבוכה, או לתחושה שאתם חשופים ופגיעים - זה לא ביג דיל. התת מודע שלכם מנסה להגיד לכם שאתם לא צריכים לדאוג לגבי זה, שאתם היחידים שמושפעים מזה אבל בפועל לאף אחד לא באמת אכפת. 

הפתרון: חשבו עם עצמכם איזו בעיה/אירוע/מחשבה מטרידים אתכם וגורמים לכם לתחושה שאתם פגיעים וחשופים, ייתכן שבאמת תגלו שאתם עושים פיל מעכבר. 

עוד ב-mako בריאות:
>> חיסון לקורונה: הסיבה שכואב לכם במקום ההזרקה
>> 29 מתים: המדינה שהצליחה להשתלט על הקורונה
>> הוכח: התבלין הזה עוזר לשריפת שומן בגוף

אתם רק חצי ערומים

המשמעות: חשוב לנסות לזכור אילו חלקים בגוף היו חשופים. לפי לוונברג, אם למשל בחלום לא לבשתם חולצה, זה יכול להיות רמז לכך ששיחררתם משהו שהכביד לכם על הלב. אם המכנסיים שלכם נעלמו, המשמעות יכולה להיות שאתם מרגישים פגיעים, חסרי שליטה. או שמישהו תפס אתכם "עם המכנסיים למטה", כלומר לא מוכנים.

עירום ומובך (צילום: Just dance, shutterstock)
ייתכן שבאמת תגלו שאתם עושים פיל מעכבר | צילום: Just dance, shutterstock
 

אנשים אחרים עירומים

המשמעות: לוונברג מדגישה שבחלומות האלו חשוב לשים לב מי עירום: משפחה, חבר טוב, קולגה? בהתאם לכך, זה יכול להצביע על כך שאתם מרגישים שאותו אדם נמצא בסיטואציה רגישה או שהם נפתחו מולכם. ואם חלמתם על זר עירום - זרים בחלומות עשויים לייצג את עצמנו, כך שאם היה זר עירום בחלום שלכם, המשמעות שלו תהיה זהה לחלום שבו אתם בעצמכם עירומים.