חופשה משפיעה באופן ישיר על עור הפנים, ולא רק כשאתם מגיעים ליעד – אלא כבר בטיסה עצמה. מקבץ שינויים קיצוניים גורם להשפעה ישירה על עור הפנים, שלא לומר פגיעה ניכרת במצב העור – משינויים בתנאי מזג אוויר וסביבה בעלת רמות זיהום אוויר שונות ועד התזונה השונה.

עור הפנים חווה באופן ישיר את הפרשי לחץ האוויר. נוסף לכך, בטיסות רבות השאיפה היא להשלים שעות שינה, בפרט אם זאת טיסה ארוכה. ואם זה לא קורה והשינה נמנעת, הורמון הלחץ, הקורטיזול, מופרש באופן מוגבר, מה שעלול להתבטא כסימני שקיות או כהויות בעיניים.

ויש גם את עניין הקרינה: אם ניצחתם בוויכוח מי יושב ליד החלון, תחשבו שוב על הזכייה, כיוון שהמחיר שלה הוא קרינה מסוכנת וגבוהה מאוד לעור הפנים. קרני UVA חודרות את הזכוכית, ובפרט בגבהים שאליהם מגיעים מטוסים.

מקדם הגנה (צילום: shutterstock)
קרני UVA חודרות את הזכוכית | צילום: shutterstock

בשינויי אקלים ושינויי לחץ אוויר דרמטיים העור שלנו מתייבש בצורה קריטית. קרינת השמש וחוסר החמצן מייבשים את המים ששכבת ההגנה של העור שלנו אוספת ומתקיימת בזכותם. כאשר יש אידוי של המים ואין הצפה מחודשת של העור בלחות, כלומר אין תהליך מיום, זה מגביר את יכולת השמש לחדור פנימה, עמוק יותר, כי העור נחשף עם שכבת הגנה פגועה ביסודה. ישנם תכשירי מדף ייעודיים למיום העור ולהצפתו בלחות, וגם בתכשירי לחות רגילים או מקדמי הגנה ישנם רכיבים שעוזרים לעור להישאר מלוחח במידה ולשמור על החיוניות שלו. חפשו ברשימות הרכיבים סקוואלן, סרמידים, או חומצה היאלורונית, המעולים לשימוש יומיומי בימי הקיץ החמים ובייחוד בזמן טיסות ונופש.

>> המאכלים שלא כדאי להזמין בזמן טיסה

ארבע פעולות שאפשר לנקוט כדי לשמור על העור בטיסה:

  1. נוחו: השתדלו להשאיר זמן ראוי למנוחה ושינה טובה לפני ובמהלך החופשה.
  2. הגבירו את רמות הלחות בעור: בטרם תטוסו. הקפידו על שתיית מים מרובה לפני הטיסה (ובכלל בחיים), זה מרווה את העור ומחיה אותו גם מבפנים. כבר בדרך לנתב"ג או אפילו ברגעי הבורדינג, הציפו את העור בלחות כמה שרק אפשר, כלומר הרוו אותו בסרום לחות (עדיף עם כמות גדולה של חומצה היאלורונית), נעלו אותו על העור בקרם לחות קליל ומותאם לסוג העור (מעורב, שמן או רגיל), וכדי להמשיך וללחלח אותו בזמן הטיסה עד הנחיתה – עשו שימוש בתרסיסי לחות קטנים ונעימים לעור הפנים, כמובן אלו שמותרים לעלייה למטוס, שמטרתם היא אחת: הצפת העור בלחות ומניעת אידוי הלחות ממנו לאורך זמן (יש מגוון רחב בשוק של מיסטים, טונרים וגם תרסיסי לחות מבוססי סרמידים לטובת שמירה על לחות נעימה במצבי יובש קיצוניים).
    מורחת קרם פנים (צילום: Jacob Lund, shutterstock)
    מבצע הצלה מתחיל | צילום: Jacob Lund, shutterstock
  3. עשו שימוש מוגבר במקדם הגנה: הקרבה הפיזית לשמש ולקרניה מתגברת מאוד בטיסה, וכיוון שהקרינה חודרת חלונות זכוכית או פלסטיק – עלינו למרוח חצי שעה בטרם נגיע לגובה הרצוי של הטיסה מקדם הגנה מעל 30SPF כדי להגן על העור מקרינת UV בעת הטיסה. טייסים, אגב, מודעים היטב לסכנות הגובה, ורובם מתמרחים ומקפידים לשמור על עור הפנים ועל עור הידיים.
  4. שקמו את העור מרגע הנחיתה: נחתם וחזרתם ללחץ אוויר רגיל, זה הזמן להתחיל במשימת ההצלה – התחילו בשטיפת עור הפנים וניקוי בתכשיר שאינו מבוסס סבון. יש להסיר תאי עור מתים ושומן עודף שהצטברו על העור במהלך הטיסה. דאגו להחזיק מסכת פנים ללא שטיפה, עשירה בוויטמינים וברכיבים מלחחים או בכל קרם לחות עשיר. כשאתם מגיעים למחוז חפצכם, אל המלון או הביתה, התמרחו במוצרי לחות בכל הגוף. 
  • סיון זאבי היא מדריכה בדרמלוג'יקה