אזור העיניים הוא הדבר הראשון שמצביע על סגנון חייהם של המטופלים. מבט חשוף מאפשר להבין אם הם לחוצים, עייפים או שמחים בחייהם. אזור העיניים הוא גם הראשון בפנים שמראה סימני הזדקנות. ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מאבדים רקמות שומן בעור, מה שהופך אותו לדק ורפוי, וכל המבנים האנטומיים מתרופפים ושוקעים פנימה. למעשה, זה מה שיוצר את מראה ה'שקעים' האופייני. השקעים, הקמטים והעור הרפוי מתחת לעיניים – כל אלה גורמים למראה מבוגר ועייף. וכמובן – אי אפשר שלא להזכיר את המרכיב הגנטי שתמיד משחק תפקיד. לחלק מהאנשים יש מבנה של עין שקועה, שניכר גם בגיל צעיר. גם כהויות מתחת לעיניים יכולות להחמיר את המראה הכללי – גם להן יש סיבות גנטיות או רפואיות.

האתגר שבטיפול

הטיפול באזור העיניים מאתגר ומורכב מכמה סיבות – ראשית, העור באזור זה מאד דק ולא ניתן למלא אותו כמה שרוצים, כיוון שמילוי יתר עלול ליצור מראה של "נקניקיות". מעבר לכך, חומצה היאלורונית היא חומר שסופח מים מה שעלול להחמיר בצקת ונפיחות באזור. מאחר שהעור באזור הזה הוא דק, כאמור, קשה לטפל בקמטוטים עדינים שם באמצעות לייזר למשל.

בוטוקס/חומצה הזרקה לעיניים (צילום: Shutterstock)
"הזרקה שנעשית באזור שקעי העיניים דורשת שימוש בחומרים ייחודיים לאזור" | צילום: Shutterstock

מה בכל זאת יכול שפר את מראה השקעים?

מדובר באזור שלרוב דורש שילוב של מספר טכנולוגיות ושיטות על מנת לקבל תוצאה טובה. בכל מקרה, חשוב להבין כי טיפול מאפשר להשיג שיפור במראה אך לא העלמה מוחלטת של השקעים. הזרקה שנעשית באזור שקעי העיניים דורשת שימוש בחומרים ייחודיים לאזור תחת העיניים, וכן חומרים ייעודיים לקמטוטים שבצדי העיניים המחייבים מיומנות של הרופא.

בנוסף, כדי להשיג תוצאה טובה חשוב לשלב מכשור שכולל טכנולוגיות מבוססות אולטרסאונד, אשר בטוחות לשימוש ללא משקפי מגן ולא מזיקות לעין ובהחלט יכולות לשפר קמטוטים ועור רפוי. כמו כן אפשר לשלב גם טיפול בגלי רדיו, טיקסל או לייזר – הכל תלוי בתמונה הקלינית של המטופל.

הכותבת היא ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור