שוק המזון הישראלי הוא אומנם קטן יחסית אבל שופע מותגי ממתקים, שוקולדים ודברי מאפה. ובכל זאת, לא בכל יום מגיעה למחוזותינו שחקנית חדשה בתחום המתוקים, וזה המקרה עם מותג ETI הטורקי, שנחת ברשתות השיווק בארץ ממש השבוע. אז כמובן שהקרבנו עצמנו כדי לטעום את כל מה שיש למותג להציע.
הדבר הראשון שצריך להיאמר הוא ש-ETI הוא מותג ענק, שנמכר בלמעלה מחמישים מדינות מסביב לעולם, בהיקף פעילות שנאמד בביליון וחצי דולרים בשנה. לשוק הישראלי המותג משווק על ידי קבוצת גורי המקומית, שהתאימה את המוצרים הרלוונטיים ביותר מהמגוון הענק של ETI לשוק המקומי, ושינתה את האריזות בהתאם.
המבחר של ETI שהגיע לידינו כלל אופציות מסקרנות כמו חפיסות של שוקולד חלב, שוקולד עם אגוזי לוז ושוקולד עם פיסטוקים; מגוון מוצרי ופלים אישיים ומשפחתיים בציפויים ומילויים כמו שוקולד מריר וקוקוס; חטיפי שוקולד אישיים במילויים כמו בוטנים, נוגט וקרמל וקוקוס; ועוגות מיני אישיות. טווח המחירים של המוצרים החדשים סביר מאוד ונע סביב כ-5 שקלים לחפיסת שוקולד; 7.90 שקלים לחבילת ופלים משפחתית; ו-9.90 למארז מיני ופלים בציפוי שוקולד מריר. למעשה, לפי רשימת המחירים שקיבלנו שום מוצר של המותג החדש לא עובר רף 10 השקלים, וזה נחמד.
אבל מה לגבי הטעם? נתחיל בקטגוריית המוצרים שלטעמנו הייתה הטובה ביותר: הוופלים. למראה האריזות חשבו חלק מהטועמים שמדובר בניסיון לחקות את מותג לואקר האהוב. אנחנו לא בטוחים שזה המקרה, אבל בהחלט אפשר לומר שגם הוופלים של ETI הם מוצלחים במיוחד.
נתחיל באריזה המשפחתית של ופל בטעם קקאו ובמילוי קוקוס. למכור ופל במילוי קוקוס במארז משפחתי זאת לטעמנו החלטה אמיצה למדי, ובהחלט מקורית. מי שחובב את הטעמים הכיפיים של הקוקוס לגמרי יעוף על הוופל הזה. גם שילוב הצבעים ההפוך ממה שאנחנו רגילים אליו (בחוץ שחור, בפנים לבן) מוצלח מאוד. הוופל של ETI הוא מהסוג האוורירי במיוחד, ולא הפריך, והתלונה היחידה שלנו עליו היא שניתן היה לפנק עוד קצת בקרם הקוקוס הכיפי.
מוצלחים אפילו יותר מהוופלים המשפחתיים היו הוופלים שנמכרים במארזים בודדים. ניסינו ופל אישי במילוי קרם אגוזים עשיר עם חתיכות בוטנים, והוא היה לא פחות ממצוין. הוופל עצמו היה שונה ועבה יותר מהוופל באריזה המשפחתית (מעט הזכיר בצורתו את ופל חנותה המצוין מבית נוטלה, שלצערנו לא מיובא באופן מוסדר לישראל), אבל גם פה מדובר בוופל אוורירי ועדין מאוד, במילוי של הרבה מאוד קרם אגוזים. כאן כבר לא היו תלונות על נוכחות המילוי, להפך.
עוד הצטיין הוופל במילוי קרם שוקולד מריר ובציפוי שוקולד מריר, שהיה אלגנטי בטעמיו, עם המון קרם מריר-מתוק מצוין, שמתאים בול לקפה של אחרי הצהריים בעבודה. בנוסף, העובדה שכל ופל נארז בנפרד הופכת אותו לאופציה מצוינת לימי קורונה. בימים כתיקונם היינו מלינים על ריבוי האריזות המיותר, אבל בתקופה כזאת זה באמת מתבקש.
וכעת אל המוצרים הפחות מלהיבים, שמביאים אותנו היישר אל נקודת התורפה של המותג - השוקולד. גם טבלאות השוקולד (שהערכנו מאוד את גודלן, שהוא קטן ואסתטי יחסית לטבלאות המשפחתיות של עלית למשל) וגם חטיפי השוקולד האישיים שנמכרים במארזים היו לטעמנו הרבה פחות מוצלחים מהוופלים. טעמנו את שוקולד הפיסטוק ואת שוקולד החלב, וכל הטועמים חשו שהשוקולד עצמו מעט סינתטי וזול, וחסר את הטעמים העדינים של שוקולד טוב ואיכותי. אפילו הנוכחות הבאמת מפנקת של פיסטוקים שלמים בתוך הטבלה לא כיסתה על האכזבה.
גם החטיפים האישיים של ETI, עם שוקולד חלב במילויים כמו קוקוס, בוטנים וקרמל, לקו באותה הבעיה. במקרה שלהם גם הנראות הייתה קצת מוזרה, כמו חטיף קליק שנמס וכל העיגולים שבו נדבקו זה לזה. אנחנו ניסינו חטיף שוקולד חלב במילוי קרמל, שהתברר כמתוק אפילו יותר מהשוקולד עצמו, נדבק לשיניים ולא הותיר תחושה נעימה. באסה.
בשורה התחתונה: הופתענו מאוד מהוופלים המצוינים, שהיו אחד אחד מקוריים, נדיבים וטעימים מאוד. מכיוון שהקהל הישראלי יודע להעריך ופלים טובים, מדובר ביציאה ששווה מאוד להכיר. קטגוריית השוקולד, לעומת זאת, אכזבה ולא באמת חידשה בדבר.
כל הפרטים והטעימות - גם באינסטגרם שלנו.