אחרי שנכבשנו בקסמו של המבורגר ביונד מיט הטבעוני, שהצליח לשנות את דעתנו בכל הנוגע לז'אנר הקציצות הטבעוניות, גם ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס החליטה להיכנס לזירה, עם המבורגר טבעוני משלה שהגיע ממש עכשיו לראשונה לישראל.
ההמבורגר, שפותח על ידי חברת נסטלה ויימכר ממחר ב-18 סניפים ברחבי הארץ, נקרא ביג ויגן (Big Vegan), ולפחות למראית עין נראה כמו המבורגר מק רויאל רגיל לכל דבר ועניין - כך שלפחות מהבחינה הוויזואלית הוא עובר את המבחן בקלות. בניגוד לקציצות הטבעונית הבריאות, שמבוססות בדרך כלל על חומרי גלם כמו פטריות או עדשים, ההמבורגר של מקדונלד'ס מבוסס על חומרי גלם זולים בהרבה - חלבוני סויה וחיטה (המבורגר ביונד מיט, לשם ההשוואה, מבוסס על חלבוני אפונה).
ההמבורגר מוגש בלחמנייה עם עגבנייה, חסה, בצל סגול, חמוצים ורוטב ברביקיו. טעמה של הקציצה עצמה הוא ניטרלי מאוד, אבל כשהיא חוברת לרוטב הברביקיו, שמצוי בלחמנייה בשפע, הביס מתחיל ליהנות ממתיקות וטעמי צלייה, שיחד עם הירקות הם בהחלט נחמדים מאוד.
מה שכבש אותנו בהמבורגר היה המרקם המוצלח - שהיה אוורירי ועסיסי, ולא יבשושי כמו שאולי היה ניתן לצפות. בסך הכל מדובר בחוויית אכילה טובה מאוד, ובמוצר שבהחלט משרת יפה את הקהל הטבעוני, שעד כה היה צריך להסתפק בביקוריו ברשת בצ'יפס או פוטטוס.
ארוחת ביג ויגן עם צ'יפס ושתייה תימכר ב-45 שקלים - מחיר שהוא לטעמנו מעט גבוה מדי לאור העובדה שחומרי הגלם של ההמבורגר הטבעוני זולים בהרבה מבשר. ובכל זאת, מדובר בבשורה שטוב שהגיעה, שמסמנת שגם רשתות ענק כמו מקדונלד'ס לא יכולות להתעלם מהעוצמה ההולכת וגדלה של הטבעונות.
ההמבורגר החדש עתיד להיות מוגש רק בחלק מהסניפים של הרשת, לפחות בינתיים, כך שאנחנו מצפים לראות את הבשורה מתרחבת גם ליתר הסניפים, ורצוי בהקדם. הסניפים שיגישו את ההמבורגר הטבעוני החדש: קניון איילון, תחנה מרכזית תל אביב, נמל תל אביב, טיילת תל אביב, דיזנגוף סנטר תל אביב, קניון רמת אביב, קניון עזריאלי תל אביב, מיקדו סנטר תל אביב, רוטשילד תל אביב, קניון האופנה TLV, מתחם שרונה תל אביב, סניף שפיים, וולקן חוצות המפרץ, גרנד קניון חיפה, וולפסון, סטאר סנטר אשדוד, גרנד באר שבע ואוריון ירושלים.