כל טבעוני מכיר את החוויה של ישיבה מבאסת בבית קפה או מסעדה, אל מול תפריט שפשוט לא עושה חשק לאכול. המנות שחוזרות על עצמן, הווריאציות המשעממות על מנות בשריות או חלביות - זה פשוט לא זה. גם אורי שביט, עיתונאית הקולינריה הטבעונית ובעלת הבלוג "טבעוניות נהנות יותר", מכירה את החוויה הזאת, ולכן חברה לאיש השיווק וקידום האתרים דודי שרון, וביחד החליטו על יוזמה של תמיכה בעסקים שמעוניינים לקדם את הפן הטבעוני שלהם באופן רציני.
בואו לקרוא מה עוד חדש בפייסבוק שלנו
"דודי ואני הכרנו דרך הטבעונות והפכנו לחברים טובים", מספרת שביט. "אנחנו תמיד מנסים לחשוב איך אפשר לעזור לעסקים להפוך לידידותיים לטבעוניים, אז הגענו למסקנה שהפרויקט החדש הוא בדיוק הדרך לעשות זאת". במסגרת הפרויקט תורמים השניים בהתנדבות מלאה את כישוריהם המקצועיים, היא בייעוץ קולינרי והוא בייעוץ אסטרטגי - והעסקים מצדם מתקדמים לכיוון טבעוני, או פרו-טבעוני יותר.
"שנינו עוסקים בקידום טבעונות, ואנחנו יודעים שיש הרבה מסעדנים שרוצים להתקדם לטבעונות ולא יודעים למי לפנות לעזרה", מפרטת שביט. "הביקוש לאוכל טבעוני רק הולך וגובר, ולכן הייעוץ שאנחנו מציעים הוא רלוונטי ליצרני מזון, לחברות קייטרינג, למסעדנים ולשפים שרוצים לעשות צעדים לכיוון הקהל הטבעוני ולא תמיד יש להם את הכלים לכך".
עוד באוכל טוב:
- תפוחי אדמה ממולאים שילדים משתגעים עליהם
- כל מה שטעים עם לימונים כבושים
- ערן שרויטמן במיזמי פחמימות חדשים ולוהטים
באופן פרקטי יותר, מי שיזכה בתחרות יקבל משביט עזרה בהרכבת תפריט טבעוני, מתכונים וליווי של אנשי השירות במסעדה. שרון מצדו מציע מסלול ייעוץ שיווקי, קידום ברשת ועבודה ברשתות חברתיות. "מדובר בשוק שאני מכירה היטב כתוצאה מהיותי בשלנית ועיתונאית", אומרת שביט. "בסופו של דבר יש המון דברים שאנחנו יכולים לעזור בהם, כולל להסביר למלצרים ומנהלים מה זה טבעונות ולמה אנשים בוחרים בה כדרך חיים. הרי המטרה של כל עסק בסופו של דבר היא שהאורח ירגיש שהוא רצוי, ושיידע שהוא מקבל את אותו שירות וטעם גם אם התזונה שלו מעט שונה".
חלק מהמוטיבציה של שביט ושרון היא הרצון אישי להגדיל את ההיצע המתאים לטבעונים במסעדות ובבתי קפה. "זה לא קשה להכין אוכל טבעוני, בטח לא לאנשים שיודעים לטפל בחומרי גלם. אבל לפעמים אנשים לא יודעים לייצר תמהיל נכון של מנות בתפריט, או אפילו לא יודעים לבנות את המנות הנכונות מבחינה תזונתית לטבעונים", מסבירה שביט.
אז מה צריך לעשות כדי לזכות?
"כדי להשתתף בתחרות, שבסיומה נבחר חמישה עסקים שאיתם נתחיל את היוזמה, צריך למלא טופס בדף הנחיתה שלנו. אנחנו נבחר את העסקים שיהיו להם הכוונות הרציניות ביותר כלפי הקהל הטבעוני. כי בסופו של דבר אנחנו נותנים כאן מתנה בשווי עשרות אלפי שקלים, במטרה לעזור לעסקים לעשות צעד משמעותי. עד סוף החודש נקבל את הפניות ובמהלך החודש הבא נכריז על העסקים שנבחרו".