אמנם הסייל השנתי של איקאה נמצא בשיאו, אבל העניין בענקית הריהוט השוודית כבר מזמן לא עוצר רק בשידות והספות להרכבה עצמית. למעשה, מחצית מהאנשים שנכנסים לסניפי איקאה ישראל מדי יום עוצרים באחד ממוקדי המזון שממוקמים בחנות; אם זה במסעדות שבמתחם (סניף בית הקפה החלבי או המסעדה הבשרית המרכזית), בחנות האוכל השוודי או בדוכני הנקניקיות או הפלאפל שבהם תמיד משתרך תור. בטח תתפלאו לשמוע, אבל כ-3 מיליון ישראלים אוכלים כאן מדי שנה, מה שאומר שמדובר באחת המסעדות העמוסות והפופולריות בישראל.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות האוכל של ישראל
כדי להבין מה בדיוק מושך את כל הסועדים להגיע ולאכול דווקא באיקאה (גם כשהם לא צריכים לקנות ריהוט) שלחנו את טום אביב, זוכה העונה האחרונה של "מאסטר שף", כדי לנסות לגלות את הסוד הקולינרי של המתחם. הוא חזר עם נתונים מסחררים ותשובה לשאלה העיקרית: האם אנחנו אוהבים לאכול באיקאה בגלל המחיר או בגלל הטעם?
"חדשות האוכל של ישראל", ראשון עד שלישי, 15:45, ערוץ 2.