מאז כניסתה לחיינו של רשת קופיקס, נראה כי ז'אנר מזון הלואו קוסט הולך וחודר להמוני תחומים - מקפה ועד המבורגרים. ואם כבר המבורגרים, לא הצלחנו להתעלם מהמבורגר לואו קוסט חדש מבית חנויות הנוחות Yellow, שהתמקמה בתחנות דלק, ונושאת את השם Y בורגר.
החלטנו להשוות את ההמבורגר החדש להמבורגר הלואו קוסט המפורסם של רשת שמונה של מושיק רוט - וכן - חייבים גילוי נאות, ניגשנו למשימה הזאת סקפטיות בהחלט.
מרשת שמונה רכשנו המבורגר (שמשום מה עולה כאן 9 שקלים כשהוא נלקח בטייק אווי), צ'יפס (עוד 9 שקלים, מה הסיפור?), ושתייה (8 שקלים לפחית), כך ששילמנו בסך הכל 26 שקלים (וחצי שעה מזמננו שהלכה על תור לא קטן שיש כאן בשעות העומס של הארוחות). מרשת Y בורגר החדשה (שכרגע פועלת בתחנת הדלק בשדרות רוקח בתל אביב אך סניפים נוספים ייפתחו בהמשך ברחבי הארץ) רכשנו ארוחה שכוללת המבורגר, צ'יפס ושתייה ב-30 שקלים.
שתי הארוחות היו מכובדות בגודלן ותכולתן. הצ'יפסים היו בגודל קלאסי בדיוק כמו ברשתות המבורגר מוכרות, בעוד ההמבורגר של Y בורגר היה גדול יותר מההמבורגר של שמונה.
מבחינת הטעמים, להפתעתנו הם לא נפלו מההמבורגרים של מקדונלדס או בורגר ראנץ' (שטעמנו לא מזמן במדור זה). הקציצה עצמה הייתה קציצה שטוחה ודקה, ובסך הכל שתי האפשרויות היו סבירות בהחלט. ההמבורגר של רשת שמונה היה מעט מוצלח יותר מהמתחרה, על אף שגם קטן יותר. הלחמנייה הייתה אוורירית והקציצה עסיסית בגבולות האפשר, מתובלת בטעמים שהזכירו קציצת עוף (זה מוזר, לא קשור להמבורגר, אבל לא בלתי טעים). גם ההמבורגר של Y בורגר היה בסדר. עשיר בירקות ורטבים, אך הקציצה עצמה הייתה מעט סרת טעם.
במבחן הצ'יפס אף רשת לא הבריקה. Y בורגר מציעה צ'יפסים דקיקים וארוכים (שהיו חיוורים ודי תפלים כשאנחנו טעמנו אותם), ושמונה מציעה את הצ'יפסים המזוגזגים והשמנמנים, שנראו יותר מושכים ושחומים מאלה של הרשת המתחרה, אך היו גם כן לא מספיק טעימים ומושקעים.
בשורה התחתונה, הופתענו משתי הרשתות, שהצליחו לספק ארוחה מכובדת בעלות מצחיקה. הבשורה הגדולה ביותר מבחינתנו הייתה העובדה שהארוחות שאכלנו לא היו רחוקות בטעמים ובסטנדרט מאלה שניסינו ממש לא מזמן ברשתות מזון ענקיות ומפורסמות בהרבה, שזאת בשורה צרכנית משמעותית עבור חובבי הז'אנר. ואם אתם באמת צריכים הכרעה חד משמעית, אז את הרושם החזק יותר מבין השתיים עשתה עלינו רשת שמונה, שהייתה קצת יותר טעימה.