חוכמת ההמונים היא תאוריה שטוענת שמגוון גדול של אנשים רבים ובלתי תלויים ייתן תשובה נכונה יותר, ברוב המקרים, ממספר מצומצם של מומחים. נו, אנחנו לא בטוחים שנתייעץ עם כל העולם ואשתו בנוגע להנדסת טילים, אבל אם יש תחום שבו חוכמת ההמונים מנצחת בוודאות הרי זה התחום שלנו (הנדסת טילים? אנחנו אפילו לא יודעים מה זה באמת אומר) - האוכל! אז המדגם של אתר rest מקבוצת זאפ נשען פחות או יותר על ההנחה הזו בדיוק, ועכשיו הוא מפרסם את עשר המסעדות הפופולריות בתל אביב, באר שבע, חיפה וירושלים.
בניגוד לדירוגי מסעדות אחרים, שהם לוקאליים ומתמקדים רק בתל אביב, מבהירים בזאפ rest שה-TOP 10 שלהם מחויב לכל הגולשים בישראל. הבחירה של המסעדות הזוכות מנותקת מכל שיקול מסחרי אלא מבוססת על הצבעת הגולשים בלבד. כל מסעדה בכל מקום בארץ מתמודדת בקטגוריות שונות עם סיכויים שווים לכל שאר המסעדות.
אז איך בדיוק עובד הדירוג? שיאל נובוקובסקי, מנהל שיווק תחום קולינריה בזאפ rest, מסביר: "לרסט נכנסים בכל חודש כ-2 מיליון גולשים וחשבנו כיצד נוכל להיעזר בחוויות שלהם כסועדים כדי לכוון גולשים אחרים. לקחנו את חוכמת ההמונים בשתי ידיים, והפכנו אותה לחלק אינטגרלי מהאתר, באמצעות מנגנון TOP 10. ה-TOP 10 מאפשר לגולשים לדרג את המסעדה שבה ביקרו, לסמן באלו מסעדות היו רוצים לאכול, וגם להעלות חוות דעת נרחבות במספר פרמטרים כמו השירות, איכות האוכל ונגישות, ובכל חיתוך אפשרי - למשל, לפי אזורים גיאוגרפיים".
נובוקוסבקי מתאר כיצד תהליך הבדיקה ועיבוד הנתונים של בחירות הגולשים נעשים בפועל: "בנינו אלגוריתם שהפרמטרים המובילים בו הם חוות דעת – פידבקים על האוכל, השירות, האווירה, המחיר ועוד; כניסות גולשים לאתרי המסעדות; וכלי חוכמת ההמונים נוספים כמו טוויטים (חוות דעת קצרה) ואינדורסמנטים (סימון חוויות מובנות. לדוגמה: מסעדה ידידותית לילדים, מסעדה רומנטית) – שהם בעצם כלים משלימים להעברת חוות דעת על החוויה במסעדה".