יותר ממחצית מהישראלים טוענים שבעקבות המיתון הכלכלי שינו בשנה האחרונה את הרגלי הבילוי שלהם במסעדות ובבתי קפה. מסקר שנערך לקראת עליית העונה השלישית של התכנית "מאסטר שף" הערב, על ידי מכון שילוב Millward Brown עבור "גלובס" ו-mako בקרב 500 נשאלים עולה, כי 32% יוצאים פחות למסעדות ובתי קפה, 14% עברו לבשל יותר בבית, ו-6 אחוזים מזמינים מנות שעולות פחות.
לפני נתוני הסקר 87% מהנשאלים נוהגים לאכול ובבתי קפה. 28% עושים זאת לפחות פעם בשבוע. 15% אחת לשבועיים-שלושה ו-18% אחת לחודש. 3% בלבד אוכלים כמעט כל יום במסעדות או בתי קפה, מדובר יותר בגברים בני 18-22. 13% מהנשאלים ציינו שהם לא מבלים או אוכלים בבית קפה ומסעדות בכלל, גם לא באירועים מיוחדים.
שליש מהנשאלים אמרו שהיו רוצים לאכול יותר במסעדות ובבתי קפה אך המחירים גבוהים יותר ממה שהם יכולים להרשות לעצמם. רבע מהנשאלים טענו שהתמורה שמקבלים במסעדות ובבתי קפה אינה תואמת את המחירים שהן גובות ולכן הם לא מבלים בהן בתדירות שהיו רוצים. עם זאת, שליש מההולכים למסעדות ובתי קפה טוענים שרמת המחירים בישראל הוגנת וסבירה.