אחרי שמניות שופרסל, אלון רבוע כחול, ורמי לוי ירדו אתמול (ב') בשיעורים של 2%-5% בעקבות השקת רשת הסופרמרקטים "אחד", יצאנו לסניף הראשון שנפתח ברעננה על מנת לבדוק האם אכן מדובר בבשורה צרכנית של ממש שתביא לירידה משמעותית ביוקר המחיה בישראל.
לראשונה בישראל, הסופרמרקט מציע מוצרי חלב תחת מותג פרטי המיוצרים על-ידי מחלבת ערבה, כאשר כל מחירי מוצרי החלב המפוקחים יימכרו מתחת למחיר הפיקוח.
כך, למשל, גבינת קוטג' נמכרת ב-4.90 שקלים, לעומת 5.80 שקלים במותגים של החברות הגדולות; גבינה לבנה 5% נמכרת ב-4.4 שקלים, לעומת מחיר גבוה יותר ברשתות; ושקית חלב 3% של מחלבות רמת הגולן נמכרת ב-4.6 שקלים.
עשינו סיבוב נוסף בסופר ומצאנו גם לדוגמה ששקית קפה שחור, שנמכרת במגה ב-16 שקל, נמכרת ב"אחד" ב-11 שקל. שקית אפונת גינה קפואה, שעולה ברשת ויקטורי 10.90 שקלים, עולה ב"אחד" 9 שקלים בלבד. קופסת קוואקר 500 גרם, שעולה ברמי לוי 13.30 שקל, עולה ב"אחד" 11 שקל.
לעומת זאת, מצאנו גם מוצרים שעולים יותר, כמו למשל דגני בוקר של האני באנצ'ס 411 גרם ב-19.5 שקל, חומוס אסלי של סלטי שמיר ב-9.90 שקלים וחבילת חיתולים שלב 5 של חברת בייביסיטר שעולה 39 שקל ב"אחד" ונמכרת ברמי לוי ב-32.90 שקל.