חצי שנה לאחר השקת מנהרות הראל בכביש 1, ביום ראשון בלילה ייפתח לתנועה הנתיב השלישי בחלקו המזרחי של הכביש בין מוצא לשער הגיא, לכיוון תל אביב. ביום חמישי הבא בבוקר ייחנך הנתיב השלישי במקטע המקביל לכיוון ירושלים. מהירות הנסיעה המירבית במקטע הכביש המשודרג תהיה 110-100 קמ"ש, למעט במנהרות.
הפתיחה החלקית של כביש 1 החדש בתחילת השנה, עם שני נתיבים בלבד, לא הצליחה לקצר באופן משמעותי את משך הנסיעה בין תל אביב לירושלים בשעות העומס. כעת צפוי להשתחרר צוואר הבקבוק בכניסה למנהרות, ולעבור מזרחה אל הכניסה המרומזרת לבירה. בשל כך, חברת מוריה תפרסם בקרוב מכרז להקמת הפרדה מפלסית בגינות סחרוב, שתכלול מחלף שיבטל את הרמזורים עד הכניסה לירושלים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-330 מיליון שקל.
במסגרת העבודות בכביש יוקם נתיב שלישי, בין מוצא לכניסה לירושלים, שישמש כנתיב לתחבורה ציבורית (נת"צ). בכך תתאפשר נסיעה ישירה לתחבורה ציבורית ממוצא ועד לתחנה המרכזית בירושלים. ואולם, בניגוד להצהרות קודמות, כרגע לא מתוכנן לסמן כנת"צ את הנתיב השלישי במקטע הכביש החדש.
על כך הגיב מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית "15 דקות", גיל יעקב: "מחצית מהנוסעים בכביש מספר 1 בשעות העומס הם נוסעי תחבורה ציבורית, והקצאת נתיב תחבורה ציבורית לכל אורכו תקצר את זמן הנסיעה ל-45 דקות בלבד ותעודד שימוש בתחבורה הציבורית. אנו מאוכזבים משר התחבורה, ישראל כ"ץ, שלא עמד בהבטחתו לנוסעים להקצות את הנתיב השלישי לאוטובוסים".
כ"ץ ציין בהודעת משרדו על פתיחת הנתיב השלישי כי "כביש ירושלים תל אביב המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, שנועד לחזק את הבירה ולשרת את כל תושבי המדינה ואת עשרות אלפי הנהגים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה. הפרויקט כלל הוספת נתיב שלישי לכל אורך הכביש, שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, המשדרגים באופן דרמטי את בטיחות הכביש".
בנוסף, חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) החלה לרבד בשכבת אספלט נוספת קטעים בכביש 1, בין מוצא לשער הגיא, במטרה לשפר את איכות הנסיעה. ריבוד הכביש צפוי להסתיים בתוך חודש וחצי. בנוסף לכך, יושלמו העבודות להקמת הרמפות הפנימיות של הכביש וגינון בצידי הכביש.
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
החור השחור: מה באמת קורה בקופת העיריות?
"מכרה זהב לאקרו נדל"ן": קיבלה קדימות בחוף התכלת בהרצליה