המועצה החליטה לא לפקח על מחירי הוט ו-yes, אך במקביל החליטה לעשות סדר בכל הקשור למדיניות השקיפות והתמחור של חבילות ומבצעים.
בכך, השלימה המועצה מהלך מקיף וחשוב שבו היא מייצרת מציאות חדשה בשוק הטלוויזיה, וזאת בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות שהתחום היה פרוץ לחלוטין והחברות עשו מה שהן רוצות מבחינת הצעותיהן ללקוחות.
במסגרת זאת הודיעה היום המועצה על שורה של הגבלות: מבצעים יוגבלו לתקופה של 4-18 חודשים, לא תותר העלאת מחירים במהלך מבצע, הוט לא תוכל להעלות מחיר ללקוחותיה הנמצאים במבצעים הקיימים החל ממרץ 2017 ותוכל להציע להם לעבור למבצעים בתנאים החדשים.
בנוסף, המחירונים והמבצעים של הוט ו-yes יפורסמו באתרי האינטרנט, בהפנייה בחשבונית החודשית ובערוצי המידע, ויעודכנו באופן שוטף, החברות יודיעו ללקוח 21 יום לפני עליית מחיר במסרון ובמעטפית שיכלול פירוט אודות המחיר החדש, החברות התחייבו לבחון מתן הנחה קבועה לניצולי שואה ולקשישים המקבלים הבטחת הכנסה.
לדברי יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב, "המועצה קיבלה החלטה היסטורית לתקן עיוות מתמשך לאורך שנים ולעשות צדק עם הציבור. אני קוראת לכל הרגולטורים במשק לאמץ את מדיניות המועצה".
ביום חמישי האחרון סוכם השימוע המקיף שערכה המועצה לאסדרת מדיניות התעריפים והמחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. כזכור, בחודש נובמבר פנו שתי החברות למועצה בסמיכות זמנים לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן, באופן שלא כל הלקוחות ישלמו מחיר זהה למוצר זהה, אלא יתקיימו מחירים שונים רבים לאותו מוצר. בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים.
המועצה מוסרת, כי בחינה כלכלית מקיפה שערך ד"ר רועי שלם (נומריקס) לבקשת יו"ר המועצה קבעה כי במדיניות הנוהגת יש לכאורה פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות, וכי קיימים כיום בשוק מאות מסלולי מבצע במסגרתם מוצעים מחירים שונים ולתקופות שונות, למוצרים זהים עבור לקוחות שונים.
בנוסף, מוצעים בשוק מבצעים מתמשכים "לכל החיים", במהלכם מעלה החברה מחירים מבלי שהמנוי יידע מראש מה יהיו הסכומים שישלם.
לשימוע הוגשו מספר עמדות ובתום דיון יסודי שנערך כ-5 שעות, ולאחר שעיינה בכל העמדות שהוגשו ואף שמעה את מנכ"לי הוט ו-yes שהגיעו לישיבה, החליטה המועצה את הנ"ל.