זירת האינטרנט פתחה עבור בעלי עסקים מגוון אפיקי פרסום אפקטיביים וממוקדים לפרסום העסק, ונראה כי האפשרויות האינסופיות מחליפות בגאווה את עולם הפרסום המסורתי (קמפיינים בטלוויזיה, פרסום בעיתונות, רדיו, שלטי חוצות וכדומה), לטובת פרסום ממוקד יותר, זול יותר, עצמאי יותר, ואפשרות להציג את העסק שלכם בצורה חדשנית המקובלת כיום בשוק. מי שיכול ליהנות מעולם זה הם למעשה כל סוגי העסקים, ובעיקר עסקים קטנים בעלי תקציבי פרסום נמוכים יחסית ואף אפיקי פרסום חינמיים לחלוטין כדוגמת דפי פייסבוק.
אך דקה לפני שאתם ממהרים לדהור לכיוון הפרסום האינטרנטי, חברת אקסטרה קידום אתרים ריכזה עבורכם את עשרת הדרכים היעילות לשיווק עסק באינטרנט.
1. נוכחות עוצמתית בעזרת אתר מתקדם ומותאם למובייל (רספונסיבי)
אתר אינטרנט הוא ללא ספק כלי שיווקי מספר אחד והוא הפנים של העסק שלכם. אך מהו אתר בעל נוכחות מרשימה?
- אתר שגורם לגולשים להבין באופן מידי את המסר.
- אתר שיודע להניע את הגולשים לפעולה (התקשרות, הזמנת שירותים, רכישה און ליין וכו').
- אתר שישיג את מטרותיו העסקיות.
- אתר מותאם בקפידה לכל סוגי המכשירים כמו – מכשירים ניידים, טאבלטים ומכשירים נייחים.
- אתר מעוצב בהתאם לאופי פעילות החברה.
2. התאמת האתר למנוע החיפוש גוגל (אופטימזציה)
בניית אתר הוא תהליך נהדר להגברת חשיפת המותג שלכם ברשת, אך יש צורך להתאים אותו בקפידה למנוע החיפוש של גוגל על ידי אופטימיזציה למנועי חיפוש. אופציה זו מאפשרת לאתר שלכם להתברג במקומות ריאליים במנועי החיפוש, ולקבל חשיפה גדולה על ידי מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שלכם. את הפעולה הזו מבצעים על ידי חברת קידום אתרים אשר מבצעת בצורה מקצועית אופטימיזציה על ידי קוד האתר והיא מתאימה את האתר בקפידה לגוגל ולמנועי החיפוש. דבר נוסף, גם לתוכן באתר שלכם יש חשיבות רבה, שהרי על התוכן לכלול מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם. לכן, פנו לחברת קידום מקצועית שתבצע זאת בצורה יעילה.
3. נוכחות חובה ברשתות חברתיות
כאשר מדברים על נוכחות ברשתות חברתיות, לא די בפתיחת דף עסקי חובבני בפייסבוק, אלא יש צורך ליצור פעילות אקטיבית מניעה לפעולה, על מנת להשיג את המטרות העסקיות שלכם ולחשוף את הדף ללקוחות פוטנציאליים. פייסבוק מציעה קמפיינים ממומנים ממוקדים ביותר על פי טווח גילאים, מיקום, מין, מצב משפחתי וכו', על מנת לבצע קמפיין מוצלח שיניב תוצאות טובות. מסתבכים? פנו לחברה שתסייע לכם ליהנות מקמפיין מוצלח ודף עסקי שישרת את המטרות העסקיות של החברה.
4. הפצת תוכן שיווקי באתרי נישה ופורטלים
יש לא מעט אתרי תוכן ופורטלים שצמאים לתוכן איכותי, כזה עם ערך מוסף לגולש, כך שתוכלו לכתוב מאמרים אינפורמטיביים הקשורים לתחום שלכם ולחשוף את השירות או המוצר שלכם לגולשים שאוהבים לגלוש להנאתם ולקרוא מידע ברשת. לדוגמא – אם מדובר בעסק המעניק שירותי גישור לזוגות, ניתן לכתוב מאמר בנושא, בצורה שתהווה ערך מוסף לקורא כמו – " איך לריב נכון בין בני זוג", כך שהמאמר יהיה רלוונטי לתחום שלכם וילכוד גולשים לקרוא את הכתוב. כמובן שבסוף המאמר תוכלו לציין פרטי התקשרות או לינק לאתר שלכם. חלק מהפורטלים נותנים זאת כשירות חינמי וחלקם בתשלום סמלי.
5. קידום ממומן בגוגל אדוורדס
חברת גוגל מציעה לנו שתי אופציות לקידום האתר: בניית קמפיין פרסומי יעיל ב Google Adwords או קידום אורגני. לקבלת תוצאות מידיות, כמובן שכדאי לבחור בקידום ממומן, אשר יאפשר לכם לקבל חשיפה לאלפי גולשים פוטנציאליים המחפשים את התחום שלכם דרך מנוע החיפוש. פרסום מודעות דרך גוגל אדוורדס יכול להתבצע בדרכים הבאות: דרך רכישת מילות חיפוש או ביטויים רלוונטיים לתחום שלכם, דרך פרסום באנרים ברשת, פרסום מודעות באתרים פופולאריים (מודעות קופצות) ועוד אפשרויות נוספות. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ להיעזר בחברת קידום מקצועית שתבצע עבורכם קמפיין מקצועי שישיג את המטרה.
6. בידול מתחרים
זה לא סוד שכל חברה עוקבת אחרי המתחרים שלה ולא תמיד יש צורך להמציא מחדש את הגלגל, אלא להציץ אצל מתחרים מובילים ולבדוק מה הם עושים. אך לא די להעתיק את הפעילות שלהם, אלא תמיד כדאי לקחת צעד קדימה ולבדוק כיצד תוכלו לבדל את העסק שלכם משלהם בדרכים שונות כמו – על ידי קמפיינים בעלי מסרים ממוקדים יותר, מבצעים, שירותים נלווים ועוד.
7. בניית רשימת תפוצה
כל נושא הפרסום סובב סביב יצירת קשר והגדלת לקוחות החברה וזאת ניתן לבצע על ידי מסרים ברורים וממוקדים ועידוד לקוחות להצטרף לרשימות התפוצה שלכם. לכן, תמיד כדאי לבנות רשימת תפוצה של לקוחות קיימים או חדשים המכירים את הפעילות שלכם, כך תוכלו לשלוח להם ניוזלטרים או מסרונים ממוקדים בהודעות SMS לרשימה ידועה מראש. אופציה זאת מאפשרת לכם לשמור על קשר הדוק יותר עם הלקוחות ולעדכן אותם במוצרים חדשים או במבצעים.
כמובן שיש צורך לשלוח ללקוחות מסרים מעניינים וברורים וגם ברכת חג שמח בכל חג עם תמונה מעוצבת.
8. צרו דיונים ברשת וברשתות חברתיות
כמעט כל סוג של עסק ניתן להפוך לעסק חברתי על ידי מערכת התגובות של רשת הפייסבוק. דיונים אלו מוסיפים רבות לאינטראקציה של הגולשים עם בית העסק וגורמים לכם להיות חברה חדשנית ומעודכנת. דיונים אלו יכולים להיות סביב כל נושא שתבחרו ולאו דווקא קשורים לעסק או למוצר שלכם, אלא רק בעקיפין. לדוגמא – חברה המספקת שירותי נדל"ן, יכולה להעלות כתבה מאתר פופולארי וליצור דיון סביב כתבה זו.
9. Remarketing (שיווק מחדש) לקוחות חוזרים
לא מעט פעמים חיפשתם מוצר או שירות מסוים ברשת ופתאום גיליתם כי פרסומים הקשורים לתחום רודפים אחריכם באתרים שונים שאתם גולשים בהם. אם כך, חשוב שתכירו את – Remarketing שהוא חלק ממערכת הפרסום של גוגל אשר מאפשר לכם לפרסם מודעות ספציפיות באתרים פופולאריים שרק גולשים שביקרו בעבר באתר שלכם יחשפו אליו. ניקח לדוגמא – אם לקוח חיפש חופשה בחו"ל, נכנס לאתר שלכם ולא סיים את ההזמנה, באנרים "ירדפו" אחריו לכל אתר פופולארי שהוא יגלוש בו, מה שיגרום לו לשוב לאתר שלכם לסיים את ההזמנה.
הפרסום על ידי Remarketing יחשוף את הגולש לבאנרים באתרים פופולאריים וקטנים כמו-mako או ynet.
10. שמירה על חדשנות ונתינת ערך מוסף לגולשים
חדשנות וערך מוסף הם כלי שיווקי מספר 1, שהרי גולשים חשופים לעשרות פרסומים ביום, כך שיש צורך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש ולספק להם מסרים חדשניים ולשמור שהם יהיו עדכניים, כמו – סרטונים מיוחדים, מדריכי חינם, בלוג מקצועי ועוד מגוון אפשרויות נוספות בעלי ערך מוסף שיגרמו להם להתעניין במוצר שלכם ולראות אותו כחדשני בתחום שלכם, דבר שיועיל רבות למוניטין שלכם ברשת.
לסיום - חדשנות, מקוריות ושימוש נכון באפיקי פרסום – הם המפתח לשיווק נכון ברשת. על מנת לבצע זאת בצורה מקצועית תוכלו לפנות לחברה המנוסה בקידום ושיווק באינטרנט. אקסטרה פתרונות אינטרנט מציעה לכם את כל השירותים תחת קורת גג אחת – כך שנותר לכם ליצור איתנו קשר ואנו נתאים לכם אפיקי פרסום ממוקדים לעסק שלכם!
מאמר זה נכתב על ידי חברת אקסטרה קידום אתרים (http://www.seo-extra.com/)